Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Vanja
Det är snarare avsaknaden av större sponsorer som legat löven i fatet jämfört med många andra lag. Inget LKAB, inget Boliden osv.. Vi har Volvo i stan som inte är ett dugg lokala och en drös, i sammanhanget, mindre företag sprungna ur samarbete med universitetet.
Jag skrev inlägget lite draget ur röven faktiskt.
Tack för återkoppling, du som väl är från trakten också.
Men SHL måste ju höja Lövens status, tänker jag och därmed dragningskraften.
Sen har ju Forsberg lovat att lira i Löven (ni som minns klippet där Håkan Södergren frågar en liten glasögonorm som sitter med Foppa i ett omklädningsrum nånstans i Norrland, från 2003 eller så).
Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Nej, jag tror inte det är en självklarhet att Björklöven lyckas i SHL. Ett lag kan ha en dyr trupp, bra publikstöd osv., som HV71, och ändå underprestera år efter år.
Längdskidjournalisten Tomas Pettersson är från Umeå och har följaktligen med sig den säregna böjelsen att hålla på Löven sedan barnsben. Men han tvivlar som det ser ut mer på sitt lag än pyssen87 gör vad gäller Rögle

:
https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/det-ar-nu-den-stora-angesten-rullar-in/
Sant, men å andra sidan är Småland ett getingbo med alla sina hockeylag och talanger. Växjö har kungakronan sedan ett par år tillbaka och HV är plötsligt lillebror. Fast å andra sidan har vi både Luleå och Skeå i norr, även fjällrävarna.
Ångesten? Märklig karl. Åker de ur kan de väl bara satsa på att gå upp igen. Ett lag avancerar ju varje år. Löven är erkänt starka i HA och hör inte till lagen som riskerar att trilla ned i ettan direkt.