2026-04-20, 00:11
Bannlyst
Defensiva lag kan vinna matcher i hockey. Se Sverige se Tjeckien i landslagshockey.
Citera
2026-04-20, 22:57
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollega15
Defensiva lag kan vinna matcher i hockey. Se Sverige se Tjeckien i landslagshockey.
Ja, vad är det man brukar säga?
"En bra offensiv vinner matcher, en bra defensiv vinner titlar".

Ligger något i det.
Citera
2026-04-21, 06:15
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
FAN! Nu har vi inga pengar kvar kontra avbefolkningskommunen Skellefteå med deras tunga industrier

Så jävla kuk vår inavlade lillebror ska inkassera kommande säsonger.

Skål!
Trots inga pengar kör väl Löven på i sin mögelarena så länge det håller.
Citera
2026-04-21, 10:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
På sikt så har Björklöven säkerligen potential att bli ett etablerat lag på den övre halvan. Sponsorer finns, precis som i alla andra städer, genuin hockeykultur och ett stort publikunderlag.
Minst 60% av Umeås befolkning vet inte ens vad Björklöven är för något för dom är inflyttade från andra städer.
Citera
2026-04-22, 01:52
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Minst 60% av Umeås befolkning vet inte ens vad Björklöven är för något för dom är inflyttade från andra städer.

Uppslutningen på matcherna är redan bra och lär knappast bli sämre om man avancerar till SHL, så riktigt så illa är det nog inte, även fast många som studerar eller har studerat på universitetet kommer från andra delar av landet. En del flyttar in från Västerbottens inland där man redan hejar på Löven.
Citera
2026-04-22, 02:06
Medlem
Tavastehuss avatar
Är det inte en självklarhet nästintill att Löven kommer etablera sig i SHL och bli som sämst ett stabilt mittenlag? De har en större kommun än övriga Norrlandslag, det finns ett näringsliv kopplat till universitetet och det finns en hockeytradition (och SM-guld). Snart finns det TV-pengar också.

Nu håller jag visserligen Modo högst av lagen i den regionen och hoppas att de tar sig tillbaks till SHL. Men konkurrensen om spelare, tränare, sponsorer, publik osv gör situationen säkert inte lättare för Övik.

Fast utan Löven i HA är Modo månne utmanare om nästa års plats till SHL?
Citera
2026-04-22, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Är det inte en självklarhet nästintill att Löven kommer etablera sig i SHL och bli som sämst ett stabilt mittenlag? De har en större kommun än övriga Norrlandslag, det finns ett näringsliv kopplat till universitetet och det finns en hockeytradition (och SM-guld). Snart finns det TV-pengar också.

Nu håller jag visserligen Modo högst av lagen i den regionen och hoppas att de tar sig tillbaks till SHL. Men konkurrensen om spelare, tränare, sponsorer, publik osv gör situationen säkert inte lättare för Övik.

Utan Löven i andra division betyder AIK, Oskarshamn, Västerås, SSK, Modo eller Bofors går steget upp till första division resume.
Citera
2026-04-22, 13:35
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Utan Löven i andra division betyder AIK, Oskarshamn, Västerås, SSK, Modo eller Bofors går steget upp till första division resume.

Det fattas minst ett ord i din mening.
Betydelsen är oklar.
Citera
2026-04-22, 14:40
Medlem
Citat:
Jag tror inte Västerås kommer vara särskilt bra nästa säsong.
Citera
2026-04-22, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Jag tror inte Västerås kommer vara särskilt bra nästa säsong.

Västerås är goa.
Citera
2026-04-22, 15:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus

Nej, jag tror inte det är en självklarhet att Björklöven lyckas i SHL. Ett lag kan ha en dyr trupp, bra publikstöd osv., som HV71, och ändå underprestera år efter år.

Längdskidjournalisten Tomas Pettersson är från Umeå och har följaktligen med sig den säregna böjelsen att hålla på Löven sedan barnsben. Men han tvivlar som det ser ut mer på sitt lag än pyssen87 gör vad gäller Rögle :

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/det-ar-nu-den-stora-angesten-rullar-in/

Citat:
Förmodligen klarar jag inte ens av att se matchen på tv. Förmodligen följer jag bara resultatet i Swehockeys app – och kanske, kanske vågar titta sista fem om Löven leder med sju-åtta mål.

Det är vad ett supporterskap kan göra med dig.

Men om det går vägen?

Då ska jag fira, skratta och vara lycklig. Njuta av den bästa vår mitt gröngula hjärta upplevt på evigheter.

Men jag vet också vad som i så fall väntar redan om några veckor. Den där dagen när jag vaknar upp av att något mörkt rullat in i min själ igen, stapplar ut i badrummet och möter en blick fylld av naken panik i spegeln.

Och sedan hör jag mig själv säga:

Hur fan ska vi kunna klara oss kvar?
Citera
2026-04-22, 19:02
Medlem
Hunden007s avatar
Givetvis borde egentligen Löven lägga sig för att kunna avgöra på hemmaplan men det kommer vinna ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in