Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Är det inte en självklarhet nästintill att Löven kommer etablera sig i SHL och bli som sämst ett stabilt mittenlag? De har en större kommun än övriga Norrlandslag, det finns ett näringsliv kopplat till universitetet och det finns en hockeytradition (och SM-guld). Snart finns det TV-pengar också.
Nu håller jag visserligen Modo högst av lagen i den regionen och hoppas att de tar sig tillbaks till SHL. Men konkurrensen om spelare, tränare, sponsorer, publik osv gör situationen säkert inte lättare för Övik.
Fast utan Löven i HA är Modo månne utmanare om nästa års plats till SHL?
Nej, jag tror inte det är en självklarhet att Björklöven lyckas i SHL. Ett lag kan ha en dyr trupp, bra publikstöd osv., som HV71, och ändå underprestera år efter år.
Längdskidjournalisten Tomas Pettersson är från Umeå och har följaktligen med sig den säregna böjelsen att hålla på Löven sedan barnsben. Men han tvivlar som det ser ut mer på sitt lag än pyssen87 gör vad gäller Rögle

:
https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/det-ar-nu-den-stora-angesten-rullar-in/
Citat:
Förmodligen klarar jag inte ens av att se matchen på tv. Förmodligen följer jag bara resultatet i Swehockeys app – och kanske, kanske vågar titta sista fem om Löven leder med sju-åtta mål.
Det är vad ett supporterskap kan göra med dig.
Men om det går vägen?
Då ska jag fira, skratta och vara lycklig. Njuta av den bästa vår mitt gröngula hjärta upplevt på evigheter.
Men jag vet också vad som i så fall väntar redan om några veckor. Den där dagen när jag vaknar upp av att något mörkt rullat in i min själ igen, stapplar ut i badrummet och möter en blick fylld av naken panik i spegeln.
Och sedan hör jag mig själv säga:
Hur fan ska vi kunna klara oss kvar?