2026-04-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Så uppfattar jag det med som du gör!

Nu sitter Lag Syd och försöker få Hanna från Gränslandet att "hänga upp" sitt imm.halsband på stolpen som Ola gjorde med 2st tidigare. Vilket skämt! Hoppas verkligen INTE hon gör det och inte att hon ger bort det till någon annan heller för då åker hon ju ut om de hamnar på Öråd!

Att bli utvald till duell på Öråd tror jag inte heller man kan bli om man har imm.halsband, fast den regeln minns jag inte

Ola + de andra i laget är verkligen fräcka så det förslår och utövar Grupptryck de Luxe 😤

Hoppas VERKLIGEN hon fixar att stå emot deras fula knep.

Det skyddar även mot duell! Vilket är därför det är så konstigt att alla bara köper att ”vi jobbar utan immuniteter”. Hanna lär väl ändå inse att hon är först ut om hon släpper det?
Citera
2026-04-22, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Mensur har både vaxat sig under armarna och på benen.
Vilken man, som tjejerna tycker att han är..😂
Undrar om han vaxar benen upp till knäna, eller hela vägen upp till fittan?
Citera
2026-04-22, 18:45
Avstängd
Nu sa ultrafeministmanshatandeflatan Iki igen att hon tänker köra med alla de andra tjejerna och rösta ut alla killar.
Citera
2026-04-22, 19:22
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Så Mensur som verkar vara en sån hygglig prick i programmet är alltså en niding som skär guld med täljkniv på bekostnad av autistiska barn, föga mer än en bergsrövare från Balkan.

Ola skulle passa utmärkt som kidnappande psykopat i en thriller med sin entoniga malande röst. "Nu tar vi det igen. Melina är en ond häxa och skulden till allt jag råkat ut för. Lyssna nu och visa att du begripit. Annars tar vi det igen."

Hannas immunitet är Hannas och Ola ska ge fan i att försöka bestämma över den.
Citera
2026-04-22, 19:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Det skyddar även mot duell! Vilket är därför det är så konstigt att alla bara köper att ”vi jobbar utan immuniteter”. Hanna lär väl ändå inse att hon är först ut om hon släpper det?

Ok - bra att veta. Klart hon ska använda den själv och att hon inte låter sig luras 💪👍
Citera
2026-04-22, 20:37
Medlem
Tantradyss avatar
Ola skulle jag tagit ett privat snack med, för att klargöra läget. Skulle gå ut o bada och tagit hans huvud under vattnet en minut. Jag är säkert 15 centimeter längre, och 25 kg mer muskler än den pysen. Inget problem med att göra detta utan dramatik, eller att produktionsteamet skulle märka något. Grabbjäveln skulle se fram emot att få fara till Gränslandet som en befrielse.
Citera
2026-04-22, 20:42
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Ola skulle jag tagit ett privat snack med, för att klargöra läget. Skulle gå ut o bada och tagit hans huvud under vattnet en minut. Jag är säkert 15 centimeter längre, och 25 kg mer muskler än den pysen. Inget problem med att göra detta utan dramatik, eller att produktionsteamet skulle märka något. Grabbjäveln skulle se fram emot att få fara till Gränslandet som en befrielse.

Tror det vore nyttig terapi för Ola. Han har nog ingen aning själv om hur tjatig han låter.
Citera
2026-04-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
När man som Melina sitter och ömkar sej över sitt onda knä...Då var jag tvungen att ta fram skämskudden. Människan har ju noll självinsikt.
Hoppar runt på en provisorisk krycka och tycker synd om sej själv. Åk hem! Du har fått din TV-tid.
Sen är det inte sagt att jag gillar besserwissern Ola som klagar hela tiden på henne. Han har slagit rekord i självbelåtenhet. Han har lika lite självinsikt som Melina.
Första säsongen jag så här långt inte har nån favorit till vinsten. Lutar lite åt Jonas eller Halil. Tiden får utvisa.
Hanna...herregud.

Färgstark säsong ändå. Men håller med dig om att det är synnerligen svårt att hitta någon favorit.
Citera
2026-04-22, 21:19
Medlem
Alltså jag börjar gilla Amadeus mer o mer! Han har fan humor och är sjukt öppenhjärtig.
”Må bästa man eller kvinna vinna”
Citera
2026-04-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
På tal om Mensur. Verkar vara ett riktigt svin.
Finns en artikel i tidningen Barometern:
(bara att googla)

"Ägarna slussade miljoner ur kaoshemmet – vägrar svara på frågor
17 juli 2025 11:00

Utsatta ungdomar med autism levde i kaos. Personal utsattes för våld och hot, och räckte inte till.
Samtidigt gjorde LSS-boendet miljonvinster, som slussades vidare uppåt i koncernen.
Och i april beslutade ägarna om en aktieutdelning på en miljon.
– Jag har inget mer att säga, svarar delägaren Mensur Berbatovci när Barometern-OT ställer frågor om utdelningen.
-Rasmus Jeppsson
Text"

Jamen där ser man. Den "gode" Mensur är ett riktigt as. Varför han ställer upp I Robinson kan man undra. Pengar har han tydligen så det räcker och blir över. Är väl kåt på att synas i TV.
Men tack för grävet! Han är den sorten alltså. Gillade honom inte innan och verkligen inte nu🤮
Citera
2026-04-22, 22:33
Medlem
mensverkets avatar
Jag dör om Melina röstas bort och vinner en duell igen.
Citera
2026-04-23, 00:04
Medlem
fonders avatar
De som saknar Plus kan se Örådet först på söndag kl. 00:02, därför ska spoilertagg användas av Plus-medlemmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in