2026-04-21, 21:25
Medlem
Pinsam vecka av Robinson, och hur mycket mat ska de egentligen få? Mesig säsong.
Citera
2026-04-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Kommer du eller någon annan ihåg hur det blev för några år sedan? En kvinna som nog hette Qi(Qui?) blev mobbad av de andra kvinnorna? De stal hennes immunitet och slängde bort den. Men jag minns inte om hon tilldelades en ny, eller om hon fick vara utan? Däremot minns jag att jag trodde att elakingarna skulle få diciplinstraff och typ skickas hem men att Anders istället spelade gitarr och sjöng...Helt obegripligt och möjligt att jag slutade att titta där och då. Jag gillar Anders Lundin men tycker att han är för mjuk och konflikträdd för att leda Robinson. Å andra sidan tyckte jag inte om Pam, som istället alltid skulle LÅTA så överdrivet allvarlig....

Tillägg: Hon stavade tydligen Ci. Jag googlade.https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6LLaA/ci-lindstrom-far-hemlig-immunitet-stulen-i-robinson

Jag minns det här. Ci blev tilldelad en ny immunitet i stället för den som blivit stulen. Men Charlotta Hedlund och Simone Sjöström fick inget straff för sin stöld. Ofattbart att de inte blev hemsända.
Citera
2026-04-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det var kanske lite osmidigt det Lasse gjorde när han tog killarna bort för att diskutera, men jag tror att han för en gångs skull hade rätt egentligen om att tjejerna snart kommer sjunga samma låt som varje år om att någon med fitta måste vinna. Den som hade mest invändningar mot det var Iki som från det första avsnittet varit tydlig med att hon aldrig kan rösta på en tjej, jävla hycklare.

Jag tror faktiskt att Lasse kommer få rätt på den punkten, vi får hoppas att så inte blir fallet dock.

Håller helt med. Lasse hade rätt i det han misstänker, men han var inte den mest smidige när han tog upp det till diskussion.

Iki, fy fan vilken falsk hycklare.
Citera
2026-04-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Minns det, kan vara skillnad att det var just en hemlig immunitet? Men de brukar ju påminnas om att den bara är giltig om den är med på örådet.
Ja, så kan det vara. Att en hemlig immunitet inte är personlig men den man vinner i immunitetstävling är det om man inte väljer att ge bort den.
Citera
2026-04-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Jag minns det här. Ci blev tilldelad en ny immunitet i stället för den som blivit stulen. Men Charlotta Hedlund och Simone Sjöström fick inget straff för sin stöld. Ofattbart att de inte blev hemsända.
Ja,vad skönt om hon fick en ny och jag tycker också att det var uselt att de elaka brudarna kom undan så lätt.
Citera
2026-04-22, 12:25
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ola är en patetisk skithög, han får bara inte vinna det fanskapet.

Vidriga Hanna har lurat alla tre genom att gråta falska tårar stup i kvarten.

Citat:
Ja, så kan det vara. Att en hemlig immunitet inte är personlig men den man vinner i immunitetstävling är det om man inte väljer att ge bort den.

Så uppfattar jag det med som du gör!

Nu sitter Lag Syd och försöker få Hanna från Gränslandet att "hänga upp" sitt imm.halsband på stolpen som Ola gjorde med 2st tidigare. Vilket skämt! Hoppas verkligen INTE hon gör det och inte att hon ger bort det till någon annan heller för då åker hon ju ut om de hamnar på Öråd!

Att bli utvald till duell på Öråd tror jag inte heller man kan bli om man har imm.halsband, fast den regeln minns jag inte

Ola + de andra i laget är verkligen fräcka så det förslår och utövar Grupptryck de Luxe 😤

Hoppas VERKLIGEN hon fixar att stå emot deras fula knep.
Citera
2026-04-22, 12:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ja,vad skönt om hon fick en ny och jag tycker också att det var uselt att de elaka brudarna kom undan så lätt.

Jag minns detta oxå - så himla fult gjort av de andra. Helt klart irriterande att de som tog den inte fick något "straff" men skitbra att hon fick en ny iaf!
Citera
2026-04-22, 12:43
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Det var kanske lite osmidigt det Lasse gjorde när han tog killarna bort för att diskutera, men jag tror att han för en gångs skull hade rätt egentligen om att tjejerna snart kommer sjunga samma låt som varje år om att någon med fitta måste vinna. Den som hade mest invändningar mot det var Iki som från det första avsnittet varit tydlig med att hon aldrig kan rösta på en tjej, jävla hycklare.

Jag tror faktiskt att Lasse kommer få rätt på den punkten, vi får hoppas att så inte blir fallet dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Absolut! Lasse hade rätt till 100%, de måste tänka strategiskt nu för tjejerna kommer att gå ihop och rösta ut killarna en efter en...speciellt om Iki får bestämma.
Dock var det rätt osmidigt av Lasse att prata enskilt just där och då framför alla hahaha...Men tror dock han gav de andra två en tankeställare, för tror inte de hade tänkt på det...
Jag är benägen att hålla med. Man tänker inte långsiktigt och/eller strategiskt. "Mensur är stark, han ska bort". Om Mensur hade röstats ut hade man kanske förstått det. Men nu åker han på vilohem/resort och kommer tillbaka med full kraft.

Samma med Hanna som bölar om att komma in i Robinson. Chilla lite och kom in utvilad sen.
Citera
2026-04-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Pinsam vecka av Robinson, och hur mycket mat ska de egentligen få? Mesig säsong.
Mat och smink i massor verkar dom ha!
Citera
2026-04-22, 15:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Mat och smink i massor verkar dom ha!

Mat i priser - Ja. I övrigt om de får tag på ngn fisk/skaldjur, kassava eller kokosnöt!

Smink? Näää. Tjejerna har nog färgat både ögonbryn och fixat fejkade ögonfransar och naglarna innan. Det sitter skapligt kvar i dryga 2 månade 😅🙄
Citera
2026-04-22, 16:15
Medlem
Gold94s avatar
Mensur har både vaxat sig under armarna och på benen.
Vilken man, som tjejerna tycker att han är..😂
Citera
2026-04-22, 16:39
Medlem
Citat:

Och ja, det de framförallt gjorde som var fel som jag minns var att de var i hennes väska och rotade. Helt mot reglerna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in