2026-04-21, 22:25
Medlem
Helsjukt att man kan få hela sitt liv förstört av att bara ha blivit häktad på misstanke utan dom. Så jävla fega patetiska små personer i dessa bolagsstyrelser, flockmentalitet.
Citera
2026-04-21, 22:54
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Helsjukt att man kan få hela sitt liv förstört av att bara ha blivit häktad på misstanke utan dom. Så jävla fega patetiska små personer i dessa bolagsstyrelser, flockmentalitet.

Hmmm, jag som i min enfald trodde att alla brottsmisstänkta häktas utan dom. Jag trodde att det finns en rättsordning: Anhållan - Häktning - Åtal - Rättegång - Dom
Sen kan man ju undra vilka dessa 'fega patetiska små personer...i bolagsstyrelser' är? Är det de som har anmält GM? Du har inga namn på dessa kanske?
Citera
2026-04-21, 23:14
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Insiderhandel står det ju i rubriken

Gjorde inte det först. Jag skrev dagen efter med sidan uppe så såg aldrig uppdateringen.
Citera
Igår, 00:56
Medlem
Om nu Mårder inte gjort detta för egen vinning vilket åklagaren sagt, varför blir det då så genomgripande åtgärder som häktning? Handlar det om vilken grad av skada insiderinformationen kan ha vållat?
Citera
Igår, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Om nu Mårder inte gjort detta för egen vinning vilket åklagaren sagt, varför blir det då så genomgripande åtgärder som häktning? Handlar det om vilken grad av skada insiderinformationen kan ha vållat?
Man vill hindra honom från att eventuellt förstöra bevis.
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Hmmm, jag som i min enfald trodde att alla brottsmisstänkta häktas utan dom. Jag trodde att det finns en rättsordning: Anhållan - Häktning - Åtal - Rättegång - Dom
Sen kan man ju undra vilka dessa 'fega patetiska små personer...i bolagsstyrelser' är? Är det de som har anmält GM? Du har inga namn på dessa kanske?

Ja att häkta redan dömda verkar ju onödigt.
Citera
Igår, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Kollusionsfara, undanröja mer bevisning, flyktfara, fortsatt risk för brottslighet mm.
- bör stå i häktningsprotokollet eller framställan om vilket av alla punkter åklagaren anser är motiveringen
Citera
Igår, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Kollusionsfara, undanröja mer bevisning, flyktfara, fortsatt risk för brottslighet mm.
- bör stå i häktningsprotokollet eller framställan om vilket av alla punkter åklagaren anser är motiveringen

Detta existerar endast i åklagarens huvud. Brotten är två år gamla. Vilka bevis är det Mårder kan göra sig av med som åklagaren ännu inte hittat?
Citera
Igår, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Detta existerar endast i åklagarens huvud. Brotten är två år gamla. Vilka bevis är det Mårder kan göra sig av med som åklagaren ännu inte hittat?
Ser inte att häktningsprotokollet finns här men det finns ju listat, behövwer inte nödvändigtvis vara just bevis..
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Om han inte gjort det för egen vinning, så tänker jag mig att någon mer borde vara häktad.
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001

Ok, tack.
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

I Sverige är det väldigt enkelt att bli häktad. Men risken finns alltid för Kollusionsfara och jag gissar att detta är anledningen till häktningen.

Gissar att han snart kommer bli satt på fri fot just pga att det inte längre föreligger risk för Kollusionsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in