Igår, 19:29
Medlem
Kosminskis avatar
Spotlight Groups styrelseordförande Günther Mårder har begärts häktad. Enligt ett pressmeddelande har Spotlight Group ”inget skäl att tro att att det rör bolaget”.

Günther Mårder har ett förflutet som vd för Företagarna och sitter även med i styrelsen för Arbetsförmedlingen.

https://efn.se/spotlight-ordforanden-gunther-marder-begard-haktad

Vad kan det här handla om? Ännu ett fall av insider-handel?
Citera
Igår, 19:31
Medlem
Man kan ju inte låta bli att fundera på vad katten han har ställt till med? Någon som har nån info?
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Voloteas avatar
Insiderhärva? Förmodligen något omfattande då han häktats.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/finansprofilen-gunther-marder-begars-haktad
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Dagens Industri erfar att det är Ekobrottsmyndigheten som har målet.

https://www.di.se/live/gunther-marder-begard-haktad/
Citera
Igår, 19:48
Medlem
Häktad blir man väl inte för bokföringsbrott det får gissas att det rör något allvarligt som insiderhandel.

Själv blir jag ledsen och vill inte tro något illa om GM. Han känns ju som en man av folket i finrummen.
Citera
Igår, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppihej
Man kan ju inte låta bli att fundera på vad katten han har ställt till med? Någon som har nån info?
Ingen aning, men det verkar vara ekonomiskt i alla fall, så inte något våld eller liknande!
Citera
Igår, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Häktad blir man väl inte för bokföringsbrott det får gissas att det rör något allvarligt som insiderhandel.

Själv blir jag ledsen och vill inte tro något illa om GM. Han känns ju som en man av folket i finrummen.

Ja, intrycket är att han är helhylle, svärmorsdröm, tryggheten själv och helhjärtad pappa. Ja, vad har hänt?
Citera
Igår, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE

”GM” fick ju en dubbelbetydelse i detta fall…
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Insiderhärva? Förmodligen något omfattande då han häktats.
Häktningen är antagligen för att han inte skall kunna störa utredningen.

Troligen har han köpt något där han misstänks ha haft insider info.
Citera
Igår, 20:12
Medlem
Det trodde man inte om Mårder! Han är ju helylle, bra privatekonomiska tips brukar han ge
Citera
Igår, 20:15
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det trodde man inte om Mårder! Han är ju helylle, bra privatekonomiska tips brukar han ge

Inget man bli rik på. Möjligen har han velat komma ikapp ekonomiskt och rundat några hörn.

Trist om det visar sig att han är skyldig för det han misstänks för.
Citera
Igår, 20:18
Medlem
informant80s avatar
Min vilda gissning är sexbrott. Karln känns som en ulvtorsk i fårakläder. Hans poddande om sin skilsmässa handlar om att han var missnöjd över fruns shoppande med hans surt förvärvade rikedomar. Han tog inte plats som närvarande pappa - enligt honom själv pga att frun stod i vägen. Två bonusbarn och tre egna. En man med makt som gillar att göra barn, utan att ta hand om dem. Jag lär ha fel. Men att DI ”erfar” något betyder inte särskilt mycket så här kort tid efter pressmeddelandet från Spotlight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in