2026-04-22, 07:28
  #1
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nytt spel som tycks öka spelarbasen väldigt snabbt.
Spelet är ett Valheim med pirattema men med klart bättre grafik.
Har endast spelat ett par timmar och inte provat så mycket men än så länge känns spelet rätt trevligt.
Här kan man antingen spela ensam eller med sina vänner likt Valheim och utforska både öar och haven med båtar där det kan handla om rena sjöslag med kanoner och bordningar.

Än så länge har jag utforskat startön bara så mitt riktiga piratliv har inte satt segel på allvar än.
Någon mer som testat spelet?

För tidigt att sätta ett betyg på spelet då jag spelat för lite men än så länge lutar det åt 3+/5.
Citera
2026-04-22, 07:32
  #2
Medlem
Har kikat lite och det ser rätt kul ut men jag har så fruktansvärt lite tid till spel och det här ser ut som något man skulle fastna i och behöva spela oavbrutet i stötar om 6+ timmar för att komma någonstans.
Citera
2026-04-22, 07:36
  #3
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Har kikat lite och det ser rätt kul ut men jag har så fruktansvärt lite tid till spel och det här ser ut som något man skulle fastna i och behöva spela oavbrutet i stötar om 6+ timmar för att komma någonstans.

Jo, kräver att man håller på ett tag. Jag är själv uppe i ett par timmar så har bara skrapat på ytan.
Har ändå byggt någon form av byggnad och samlat material för framtida utveckling.

Än så länge inte hittat några buggar eller annat som stört spelet.
Citera
2026-04-22, 07:57
  #4
Medlem
Riksreptilens avatar
Tack för tips.
Klart värt att testa till helgen då en sittning i minst fyra timmar verkar vara det rekommenderade.

Lite vingliga inspelningar men i övrigt 17 min med hyfsade sjömansvisor ingår redan.

https://youtu.be/-8tIR8LJzQk
Citera
2026-04-22, 17:17
  #5
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag brukar inte spela den här typen av spel men blev faktiskt lite sugen. Såg både kul & snyggt ut när jag kollade gameplay. Får fundera lite på om jag ska skaffa det här spelet. Kostar ju inte så mycket nu när det det är Early Access.

En miljon exemplar sålda på 6 dagar tydligen. Och toppbetyg på Steam.
__________________
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-04-22 kl. 17:26.
Citera
2026-04-22, 21:40
  #6
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Tack för tips.
Klart värt att testa till helgen då en sittning i minst fyra timmar verkar vara det rekommenderade.

Lite vingliga inspelningar men i övrigt 17 min med hyfsade sjömansvisor ingår redan.

https://youtu.be/-8tIR8LJzQk

Som sagt inte spelat så mycket men klart värt det låga priset. Du måste absolut inte spela några fyra timmar i sträck för att komma in i det.
Har du spelat valheim så kommer du se stora likheter på uppbyggnaden av

Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jag brukar inte spela den här typen av spel men blev faktiskt lite sugen. Såg både kul & snyggt ut när jag kollade gameplay. Får fundera lite på om jag ska skaffa det här spelet. Kostar ju inte så mycket nu när det det är Early Access.

En miljon exemplar sålda på 6 dagar tydligen. Och toppbetyg på Steam.

Det är absolut värt det rätt låga priset skulle jag säga även om jag bara kört några


Någon som är sugen att spela ihop så skicka PM. Man 50+ här som spelar casual utan stress.
Citera
2026-04-22, 21:53
  #7
Medlem
Har runt 16 timmar i spelet.
Gillar det starkt.

Verkar vara en rätt stor värld. Gillar man överlevnad kombinerat med att köra piratskepp så rekommenderar jag.

Ett av dom bättre släppen jag lirat hittills i år.
Citera
2026-04-25, 06:35
  #8
Medlem
Jag instämmer i hyllningskören och kan varmt rekommendera spelet. Jag vill påstå att detta är nåt mellanting mellan Valheim och AC black flag (sjöstridsdelen) och blir mer och mer fast ju mer jag spelar. Ser fram emot kommande uppdateringar också.
Citera
2026-04-25, 13:46
  #9
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Jag instämmer i hyllningskören och kan varmt rekommendera spelet. Jag vill påstå att detta är nåt mellanting mellan Valheim och AC black flag (sjöstridsdelen) och blir mer och mer fast ju mer jag spelar. Ser fram emot kommande uppdateringar också.

Håller med, än så länge är det enda lite tråkiga striderna då de blir samma sak varje gång och lite för lite taktik och skicklighet.

Har än så länge inte provat på några sjöstrider.

Gillar spelet och kan bli några timmar till ikväll/natt.
Citera
2026-04-27, 13:07
  #10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har man testat första sjöslaget och det tog ett tag att komma in i det, höll på att åka på stortorsk redan från början men när man väl kom på hur kanonerna och siktet funkade så gick det klart bättre och lyckades iallafall komma till läget att få borda motståndaren.
Kanske borde man ha dragit ett par salvor med musköten innan man bordat för det blev klart jobbigt med ett flertal motståndare på liten yta.
Tyvärr gick det åt helvete till slut så fick inte vinna första fighten men får väl ut och jaga igen och göra ett nytt försök och hoppas på bättre tur då nu när man kan vara med från början och vet hur saker och ting ska göras.

Bra att tänka på, ha repkit med från start, jag hade bara ett med mig och det krävs några fler skulle jag säga.
Citera
2026-04-27, 19:25
  #11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
1 . Spara all BRA loot i din båt , det du har på GUBBEN försvinner om du dör till havs

2. Ha ALLTID en travel bell i båten , bra att ha när du seglat långt och då bra att ha .

3.Sätt upp tält på ny ö med för spawnpoint (E)

4. Tryck på (F) när du seglar för bättre vy, tryck på B så sjunger de.

5. Försök ALLTID att skjuta motståndarbåtarna i aktern när tillfälle ges (crittar alltid)

6. Borda alltid båtar med en kista vid sin healtbar/namn då man får mer loot, sänk annars
då det är slöseri med tid OM du tex farmar marks.

7. VIKTIGT !! Maximera COMFORT i ditt camp (decorations i byggmenyn) då det ger COMFORBONUS till din gubbe , en buff som genererar stamina snabbt . Viktigaste buffen OCH den funkar på skeppet med så om du dör och spawnar vid ditt utsatta tält hoppa på din båt och du får buffen . Ju högre lvl (15) desto längre tid .

8 . Ha ALLTID mat , dryck och bandage med dig .. 10 av varje för för att maximera plats i väska.
lagom för varje upptäcksfärd .
Lirat casual sen start och är lvl 9 .. lvl 12 rapier of thousand cuts och några marks till för bästa skeppet
som kräver lvl 4 reputation och 3000 piastre.

Spelet är sjukt bra och känslan på vattnet samt sjöslagen är episkt
__________________
Senast redigerad av MASSAGATTI 2026-04-27 kl. 19:42. Anledning: Feta fingrar samt tillägg
Citera
2026-04-28, 06:26
  #12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
1 . Spara all BRA loot i din båt , det du har på GUBBEN försvinner om du dör till havs

2. Ha ALLTID en travel bell i båten , bra att ha när du seglat långt och då bra att ha .

3.Sätt upp tält på ny ö med för spawnpoint (E)

4. Tryck på (F) när du seglar för bättre vy, tryck på B så sjunger de.

5. Försök ALLTID att skjuta motståndarbåtarna i aktern när tillfälle ges (crittar alltid)

6. Borda alltid båtar med en kista vid sin healtbar/namn då man får mer loot, sänk annars
då det är slöseri med tid OM du tex farmar marks.

7. VIKTIGT !! Maximera COMFORT i ditt camp (decorations i byggmenyn) då det ger COMFORBONUS till din gubbe , en buff som genererar stamina snabbt . Viktigaste buffen OCH den funkar på skeppet med så om du dör och spawnar vid ditt utsatta tält hoppa på din båt och du får buffen . Ju högre lvl (15) desto längre tid .

8 . Ha ALLTID mat , dryck och bandage med dig .. 10 av varje för för att maximera plats i väska.
lagom för varje upptäcksfärd .
Lirat casual sen start och är lvl 9 .. lvl 12 rapier of thousand cuts och några marks till för bästa skeppet
som kräver lvl 4 reputation och 3000 piastre.

Spelet är sjukt bra och känslan på vattnet samt sjöslagen är episkt

Tack för alla tips👍👍
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in