2026-04-28, 10:55
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tack för alla tips👍👍

Så lite så .. Fyller på med lite tips om jag kommer på nåt hjälpfullt..

Köpte recept för starkaste båten i natt och vilken miss.. Måste låsa upp sista området innan i main story för att få tag på det materialet.

Kostar fint med material som kommer ta sin fina stund att farma bland lvl 10-15 mobs .. Njaaa

Spara alla "hides/hudar" samt töm alltid gruvorna på ores för de kommer behövas sen för att uppgradera gear . Gear är inte överjävligt dyrt utan tar mest tid att farma .
Citera
2026-04-28, 11:16
Medlem
Hrass avatar
Blir det inte lite ensamt och en enda grind om man spelar själv?
Citera
2026-04-28, 11:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Så lite så .. Fyller på med lite tips om jag kommer på nåt hjälpfullt..

Köpte recept för starkaste båten i natt och vilken miss.. Måste låsa upp sista området innan i main story för att få tag på det materialet.

Kostar fint med material som kommer ta sin fina stund att farma bland lvl 10-15 mobs .. Njaaa

Spara alla "hides/hudar" samt töm alltid gruvorna på ores för de kommer behövas sen för att uppgradera gear . Gear är inte överjävligt dyrt utan tar mest tid att farma .

Hoppas de lägger till djurhållning framöver då så man kan ha egna nassar som förökar sig likt valheim.
Både hudar och koppar är redan nu en bristvara på lvl 3 så lär bli tufft längre fram då.

Har nog en bit kvar innan man får möjlighet att köpa ny båt kan man säga.
Citera
2026-04-28, 17:06
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Hoppas de lägger till djurhållning framöver då så man kan ha egna nassar som förökar sig likt valheim.
Både hudar och koppar är redan nu en bristvara på lvl 3 så lär bli tufft längre fram då.

Skulle man mot förmodan glöm fast travel bell så släng upp ett tält , sätt revivalpoint och sen hoppa på skeppet och fast travel till huvudbasen. Detta funkar bara om man har alchemy table och då tillverka journey potion (eller vad den heter) , plocka upp/tillverka klockan och sen drick potion så kommer du till tältet på nya destinationen samt plocka med diverse utrustning som kan behövas.

Själv har jag en massa material att farma och tillverka delar till båten som kommer ta en timme så nu paus.
Precis kommit till level 15+vatten och min nuvarande skuta ryker direkt vid sjöslag.
Citera
2026-04-29, 01:13
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Köp plans hos "People of Tortuga" så ni kan bygga merchants i din bas och kan då köpa material ni behöver för piastre hos dessa, finns 3 st för tillfället och kräver lvl 2 med dem och kostar 100p/st

Såg detta precis efter idiotfarmande av hardwood som är bristvara .

Beställa kostar 10 piastre för 50 st av det man nu vill ha och tar 70 minuter att levereras.

Helt klart värt varje öre och betalar för sig självt efter ett sjöslag om man får nå loot att sälja.
Citera
2026-04-29, 16:04
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Ny båt nu införskaffad .. Frigate med 12st 36 pundare och 12 st 24 tummare (tror det var så många kanoner) som är uppgraderade till lvl 3 . Nu tar man ner 3-4 lvl 8 båtar utan problem .

När jag borda en hauler med kistan vid sin healthbar så fick jag 300 piastre samt 3-400 piastre i loot, samt tunga marks för reputation . Nu går det lite snabbare dock så är skutan smidig som en kakelugn .

Nu är nästa mål införskaffa material för att uppgradera kläder och vapen .
Ligger på att kanske fixa dedicated server . Skulle vara intressant hur det upplägget är .

Hur långt har herrn kommit själv då ?
Citera
2026-04-29, 20:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ny båt nu införskaffad .. Frigate med 12st 36 pundare och 12 st 24 tummare (tror det var så många kanoner) som är uppgraderade till lvl 3 . Nu tar man ner 3-4 lvl 8 båtar utan problem .

När jag borda en hauler med kistan vid sin healthbar så fick jag 300 piastre samt 3-400 piastre i loot, samt tunga marks för reputation . Nu går det lite snabbare dock så är skutan smidig som en kakelugn .

Nu är nästa mål införskaffa material för att uppgradera kläder och vapen .
Ligger på att kanske fixa dedicated server . Skulle vara intressant hur det upplägget är .

Hur långt har herrn kommit själv då ?

Bu har jag varit på resa i jobbet och haft annat att göra så tyvärr inte kommit ett spår länge, ska göra ett andra försök på första båtbataljen så fort jag får tid så lär bli till helgen.
Just nu är jag lvl 3 på gubben men är inte så långt från lvl 4 har jag för mig så räknas fortfarande som nybörjare. Kul ändå när man får jobba för att gå upp i nivåer och att det inte bara tar någon timme innan man kommit upp i lvl 10 och slaktar allt som rör sig.

Är av den äldre modellen över 50 men kan kanske vara nyfiken på den där dedikerade servern om det finns intresse att ha in någon spelare. Är äkta casual player som absolut inte har bråttom och springer iväg mot nya utmaningar utan funderar gärna ett par steg till innan jag hoppar.
Citera
2026-04-29, 22:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Bu har jag varit på resa i jobbet och haft annat att göra så tyvärr inte kommit ett spår länge, ska göra ett andra försök på första båtbataljen så fort jag får tid så lär bli till helgen.
Just nu är jag lvl 3 på gubben men är inte så långt från lvl 4 har jag för mig så räknas fortfarande som nybörjare. Kul ändå när man får jobba för att gå upp i nivåer och att det inte bara tar någon timme innan man kommit upp i lvl 10 och slaktar allt som rör sig.

Är av den äldre modellen över 50 men kan kanske vara nyfiken på den där dedikerade servern om det finns intresse att ha in någon spelare. Är äkta casual player som absolut inte har bråttom och springer iväg mot nya utmaningar utan funderar gärna ett par steg till innan jag hoppar.

50-taggare här med .. Jo det är skönt att spelet inte är fullt ös medvetslös. Kommit till sista området med träsk men inte vart ute på större expeditioner förutom vart inne för att farma tjära och dödat ett gäng krokodiler som var mindre roliga.

Älskar spelet men hoppas verkligen de kan lösa onlinebiten . Nu ska man inte förvänta sig för mycket men man kan alltid hoppas.
Citera
2026-04-30, 05:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
50-taggare här med .. Jo det är skönt att spelet inte är fullt ös medvetslös. Kommit till sista området med träsk men inte vart ute på större expeditioner förutom vart inne för att farma tjära och dödat ett gäng krokodiler som var mindre roliga.

Älskar spelet men hoppas verkligen de kan lösa onlinebiten . Nu ska man inte förvänta sig för mycket men man kan alltid hoppas.

Lever kvar i första regionen och känns som att det är en bit kvar i det området, har väl drygt fem saker kvar att hitta innan jag får gå vidare.

Har kört offline hela tiden så inte ens testat onlinedelen så där har jag noll erfarenhet.
Citera
2026-05-01, 17:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Du som spelat mer än mig, när man dör på sjön, hur fasen kan man hämta tillbaka sin "kropp" efter det? Har testat segla över där jag dog flera gånger men inget sker. Även testat att simma över gravstenen men inte heller det funkar.
Citera
2026-05-01, 22:11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Du som spelat mer än mig, när man dör på sjön, hur fasen kan man hämta tillbaka sin "kropp" efter det? Har testat segla över där jag dog flera gånger men inget sker. Även testat att simma över gravstenen men inte heller det funkar.
Se mitt första inlägg i tråden

Citat: Förvara ALL bra loot i båten ... Försvinner om du dör till havs .

Solly
Citera
2026-05-01, 22:44
Medlem
Klarade nyss sista uppdraget. Har en Blackbeard fregatt. Enda jag kan göra nu är att samla material och bygga ut min stad och vänta på nästa del av storyn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in