2026-04-15, 00:11
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Modo föll lite på eget grepp. Hur i helvete kan man åka runt och filma på det sättet man har gjort? Stäng av föreningen hela nästa säsong så dom lär sig. Man skäms ju

Ja Modowood skämde ut sig maximalt. Känns vettigare att Bofors får spela final där jag ändå ser Löven som klassen bättre. Vi får se vilket lag som har hårdaste pannbenen, blir suveränt najs att följa!
Citera
2026-04-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Overkligt att så gjutna HA-lag som Löven och BIK gör upp om en plats i SHL.

Bobcats skulle troligtvis göra en kort sejour i SHL, medan Löven har potential att bli ett nytt Skellefteå om de tar SHL-platsen. Eller är jag ute och cyklar?

Tveksamt. Björklöven har en gammal arena som inte tar in speciellt mycket folk, och till skillnad från Skellefteå finns det inga tunga industrier som sponsorer. Ekonomin i dagsläget finns inte riktigt där för att etablera sig som ett mitten- eller topplag i SHL.

Skulle de gå upp lär de harva i botten. Möjligtvis att de kan överprestera någon enstaka säsong men det sannolika är att de kommer spela för att inte åka ut.
Citera
2026-04-15, 17:21
Medlem
Då drar vi snart igång finalen, gubbs.

Så här säger Garpen inför:

– Spelmässigt tycker jag att Björklöven fått till det defensiva spelet den här säsongen. Det hänger ihop med värvningen av Magnus Bogren att man lägger ett stort fokus just där.
– Jag tycker också att det hänger ihop med värvningarna man gjort. Att man kanske inte har gått efter offensiva spetsspelarna lika mycket som man gjort tidigare. Där tycker jag att man förköpt sig tidigare och med det tappat hela lagspelet.
– Du måste ha en balans i det där och i vågskålen har det tidigare varit för mycket på den offensiva sidan som gjort att det vägt över. Då har man tappat i det defensiva. Ska du gå hela vägen och vinna någonting, som Björklöven nu ska göra i Hockeyallsvenskan och ta sig upp, måste du ha balansen.

– Karlskoga är alltid bra, men inte så mycket bättre nu än tidigare år. Konkurrensen att ta sig till den här finalen och vinna där har aldrig varit lättare för Björklöven än vad den är i år.
– För mig är Karlskoga det här laget ingen vill möta. Hårt jobbande, spelar mycket på gränsen och är jobbiga att möta på deras hemmaplan.
– Ofta tycker jag att man får ut mer än vad man har lag för. Jag skulle säga lite som Skellefteå där. Man får ut mycket av det man har. En stor eloge till sportchef och tränare i BIK Karlskoga för det.

– Ja, jag tror att det är dags för Björklöven att ta steget upp. Även om jag inte tror att det kommer bli för lätt, är det här året dom ska göra det. Gör dom inte det i år så kommer MoDo och Leksand också vara starka nästa säsong, så då blir det ännu svårare. Därför är det dags för Björklöven att ta sig upp i år.
Citera
2026-04-15, 21:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heidelbergensis
Tveksamt. Björklöven har en gammal arena som inte tar in speciellt mycket folk, och till skillnad från Skellefteå finns det inga tunga industrier som sponsorer. Ekonomin i dagsläget finns inte riktigt där för att etablera sig som ett mitten- eller topplag i SHL.

Skulle de gå upp lär de harva i botten. Möjligtvis att de kan överprestera någon enstaka säsong men det sannolika är att de kommer spela för att inte åka ut.
Så säg vilka som förtjänar det mer....
Citera
2026-04-15, 21:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Då drar vi snart igång finalen, gubbs.

Så här säger Garpen inför:

– Spelmässigt tycker jag att Björklöven fått till det defensiva spelet den här säsongen. Det hänger ihop med värvningen av Magnus Bogren att man lägger ett stort fokus just där.
– Jag tycker också att det hänger ihop med värvningarna man gjort. Att man kanske inte har gått efter offensiva spetsspelarna lika mycket som man gjort tidigare. Där tycker jag att man förköpt sig tidigare och med det tappat hela lagspelet.
– Du måste ha en balans i det där och i vågskålen har det tidigare varit för mycket på den offensiva sidan som gjort att det vägt över. Då har man tappat i det defensiva. Ska du gå hela vägen och vinna någonting, som Björklöven nu ska göra i Hockeyallsvenskan och ta sig upp, måste du ha balansen.

– Karlskoga är alltid bra, men inte så mycket bättre nu än tidigare år. Konkurrensen att ta sig till den här finalen och vinna där har aldrig varit lättare för Björklöven än vad den är i år.
– För mig är Karlskoga det här laget ingen vill möta. Hårt jobbande, spelar mycket på gränsen och är jobbiga att möta på deras hemmaplan.
– Ofta tycker jag att man får ut mer än vad man har lag för. Jag skulle säga lite som Skellefteå där. Man får ut mycket av det man har. En stor eloge till sportchef och tränare i BIK Karlskoga för det.

– Ja, jag tror att det är dags för Björklöven att ta steget upp. Även om jag inte tror att det kommer bli för lätt, är det här året dom ska göra det. Gör dom inte det i år så kommer MoDo och Leksand också vara starka nästa säsong, så då blir det ännu svårare. Därför är det dags för Björklöven att ta sig upp i år.
Men please, Garpen? Vad har Sverige sämsta förbundskapten genom tiderna för värde i något som helst tyckande?
Citera
2026-04-15, 22:34
Medlem
Gefreiters avatar
Västerbotten förtjänar detta. En match i taget nu.
Citera
2026-04-16, 06:33
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Men please, Garpen? Vad har Sverige sämsta förbundskapten genom tiderna för värde i något som helst tyckande?

Han har väl rätt till en åsikt som vem som helst ditt jävla stolpskott.
Citera
2026-04-16, 16:25
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heidelbergensis

På sikt så har Björklöven säkerligen potential att bli ett etablerat lag på den övre halvan. Sponsorer finns, precis som i alla andra städer, genuin hockeykultur och ett stort publikunderlag.

Överlever man bara de första 2-3 säsongerna så har man hyggliga chanser.
Citera
2026-04-16, 17:40
Medlem
Björklöven bränner av att man ha värvat in Lucas Wallmark oavsett division

Skriver John på twitter.
Citera
2026-04-16, 18:25
Medlem
Gefreiters avatar
FAN! Nu har vi inga pengar kvar kontra avbefolkningskommunen Skellefteå med deras tunga industrier

Så jävla kuk vår inavlade lillebror ska inkassera kommande säsonger.

Skål!
Citera
2026-04-19, 22:08
Bannlyst
Björklöven är verkligen bra hockeylag samt stor hockeyarena.
Senast redigerad av kollega15 2026-04-19 kl. 22:26. Anledning: Sport
Citera
2026-04-19, 22:27
Bannlyst
5200 i publik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in