Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag vet inte varifrån du har fått det där (det fetade), och jag vet inte om det stämmer. Men i så fall är det ju märkligt att kusinen sedan blir en av CA:s värsta antagonister. Det är väl från kusinen det sedan kommer allt det här om att "det låste sig", "Palme i rutan", "erkännandet av mordet" osv. osv. Vet du om det kan ha uppstått någon konflikt som fick kusinen att så här starkt vända sig emot CA? Jag tänker t.ex. på möjligheten att det kan ha uppstått en arvstvist, eller att CA typ satte på kusinens brud. Fick man i de här CA-poddarna, böckerna och dokumentärerna någon vettig förklaring till kusinens agerande?
Enligt det samlade materialet som finnes till hands runt Christer A så är det glasklart så att kusin Lennart var den enskilda individ utanför den allra snävaste familjekretsen som stod CA närmast.
Det finns bara två individer som Christer hade något som ens kan benämnas lite djupare vänrelation med utanför inre kretsen av Far,Mor och Bror. Den andra individen där åtminstone sporadisk kontakt förekom var den Palmefientlige ordföranden i skytteklubben APK.
I sammanhanget skall betänkas att denna person, Ola, i samtal med annan person betecknat Christer A som en ruggig person med extrema åsikter.
Christer var en solitär. Han hade extremt svårt för att knyta någon som helst djupare kontakt utanför den inre familjekretsen. Möjligen så hade han heller inget större behov av sådant.
Kusin Lennart är en av flera som påstår att Christer haft stark aversion emot Palme. Palme i rutan skall Christer själv ha berättat om för Lennart. Erkännande av mordet var en missuppfattning från Lennarts dåvarande sambo.
Någon konflikt Christer och Lennart emellan förekom aldrig. Kusinen var den som underhöll relationen, och när han slutade höra av sig till Christer efter mordet på Palme så upphörde kontakten helt dem emellan..med något enstaka och mycket senare tillfälle som undantag.