Citat:
Ursprungligen postat av
dalavita
Tycker det är talande att de i Norge (om jag inte minns fel) gör stora utredningar kring Epstein-härvan och att de i Sverige mest vill lägga locket på. Man undrar varför.
Kanske av samma anledningar som man vägrar publicera vilka svenskar som finns i stasi-arkiven. Med dagens teknik borde man enkelt kunna få ut det och jaga kräken till döds.
Citat:
Ursprungligen postat av
KapitalismKnullad
KD bryr sig bara om pengar. Har alltid gjort.
Den här typen av "religion" är bara ett sätt för totalt genomgiriga människor att verka som att de drivs av något annat ideal än pengar. De vill lura andra. De vill lura sig själva.
Göran Hägglund var en rolig man. Minns hans debatter med kommunisten Lars Ohly. Göran gick upp i debatten och sa att
Lars står i korvmojjen och beställer "extra allt" precis som i sin politik. Dessutom vill han ta bort taket i statsfinanserna, Lars vill åka nedcabbat i tillvaron. På den retoriken skrattade Ohly så han inte förmådde svara.
Citat:
Ursprungligen postat av
dinosaurier5
Japp och säljer nu ut Sverige billigt å judarnas vägnar. Stort tack till henne
Sätt henne på tåget till Östeuropa.
Citat:
Ursprungligen postat av
fonder
Det är ju egentligen ett mutärende om man inte väljer att blunda, hoppas att de kommer fram till det.
Hon lär inte dömas eftersom man ett inte dömmer någon som tjänar "de där man inte får kritisera" och dels blev hon anmäld av en islamist och då kan man skita i det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
Ja, hon utmanade konsensusen men karriärväxlingarna (M till KD, lobby för Academedia), hemliga donatorer och att hon nu är en belastning för politiken gör henne opålitlig. Frågan är: Vem finansierar hennes "patos" och varför döljer hon det?
Frågan är verkligen befogad. Av VEM och VARFÖR får hon pengar?
Citat:
Ursprungligen postat av
ViCenterpartister
https://x.com/MikailPNyuksel/status/2046220511596659131
Mikail Yüksel 🇵🇸
@MikailPNyuksel
Som ni vet har jag anmält Alice Teodorescu Måwe (KD) till Kammarkollegiet med anledning av hennes hemliga bidragsgivare.
Nu har jag fått besked om att Kammarkollegiet har inlett ett tillsynsärende. Det återstår att se vilket beslut de kommer att fatta.
Ett viktigt steg i rätt riktning.
Att en islamist anmäler henne kommer inte leda till någon fällande dom. Det kommer läggas ner.