2026-04-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Ja. Elsa är en fantastisk fotograf!

Och har ännu mer dåligt samvete nu. Jag gillar faktiskt Elsa. Fattar inte varför jag, så fort jag är irriterad, börjar avreagera mig med att tänka på småsaker med henne som stör mig. Mitt övergripande intryck är ju att jag gillar henne. Men undrar om det också är därför jag stör mig? Jag önskar att hon var mer som jag önskat helt och hållet? De som jag tycker är helt ointressanta läser jag ju inte alls. Typ ser henne som en syster som man älskar (ok, lite starkt i det här fallet förstås) men vill uppfostra och har behov av att gnälla över när hon inte gör som man vill?
Fattar ju att det är drag inom mig själv jag måste jobba med och att det inte är stackars Elsas fel. Måste försöka arbeta bort det här bitchiga gnället och fokusera mer på allt det jag gillar med henne. Som t ex ja - hon har verkligen ett estetiskt öga och är en skicklig fotograf!
Hon är ingen fantastisk fotograf.
Jag tvivlar på hennes "estetiska öga" då det hon fotograferar är fint,men så otroligt trist,arrangerat och "som det ska se ut för att se fint ut" (Och hennes klädsel saknar ofta det där "estetiska ögat"!)
Allt känns förutbart.Som fotograf har hon en hel del att lära.Man kan göra mer med ett foto än att bara "visa upp", men det kräver kreativitet och personlighet.
Senast redigerad av petroliumxx 2026-04-19 kl. 18:53.
Citera
2026-04-19, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag tvivlar på hennes "estetiska öga" då det hon fotograferar är fint,men så otroligt trist,arrangerat och "som det ska se ut för att se fint ut" (Och hennes klädsel saknar ofta det där "estetiska ögat"!)
Allt känns förutbart.Som fotograf har hon en hel del att lära.Man kan göra mer med ett foto än att bara "visa upp", men det kräver kreativitet och personlighet.

Jag håller med. Vilken människa som helst i åldern 12-89 kan ta likvärdiga bilder. Inget speciellt. Absolut inget fantastiskt. Sen tar hon väl dessutom mer selfies än något annat. Samma i dagens ”inlägg”. I Paris med kompisen? Kul. Var är kompisen?
Citera
2026-04-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Jag håller med. Vilken människa som helst i åldern 12-89 kan ta likvärdiga bilder. Inget speciellt. Absolut inget fantastiskt. Sen tar hon väl dessutom mer selfies än något annat. Samma i dagens ”inlägg”. I Paris med kompisen? Kul. Var är kompisen?
"Vykort från Paris" men den enda vyn vi fick se var Elsa Billgren.
Citera
2026-04-19, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Läste det gamla blogginlägget och alla kommentarer. Herregud vad lättkränkt människa. Varför hänga ut en enskild läsare för att hen tyckte saker om hennes blogg som hon dessutom framförde på ett ok sätt tycker jag. Tror Elsa är en skör och känslig person som inte alls kan ta kritik. Det är därför hennes blogg censureras så hårt antar jag.

Inte hennes finest moment. Dock fattar jag inte alla som tycker läsaren verkar vara väldigt ung. Är jag helt ensam om att se en sextioplussa framför mig? Deis språket och dels namnet. Heter någon ung människa Lilly numera?

Citat:
"Vykort från Paris" men den enda vyn vi fick se var Elsa Billgren.

Classic Elsa.

För övrigt så här på sidan 666 i romanen om Elsa vill jag lyfta fram det här inlägget https://elsa.elle.se/ni-som-laser/om-att-domas-del-2/ där hon alltså på ett knipslugt sätt låtsas svara på kritiken från alla som kommenterade hennes uthängning av en läsare. Listigt av henne att be läsarna ”ställa om” sina frågor i ett nytt kommentarsfält väl medveten om att de flesta knappast bemödar sig eller kanske rent av släppt det helt. Feghet på feghet från Elsa. Jag scrollade lite snabbt men det verkar främst vara ett standardsvar på allt. Intressant att hennes största problem med ”Lilly” var att hon inte höll sig konsekvent till enbart kritik utan vävde in komplimanger också. Lite som Elsa själv som ”pudlar” inför backlashen men fortsätter framhärda i sin kränkthet. Bäst av allt var dock kommentaren (från en annan Lilly eller någon som tog namnet på skämt gissar jag) som drev fullständigt med henne och att delulu Elsa inte förstod det alls.

LILLY
Okej, jag vill bara säga att du har förändrat den svenska modescenen, du är makalös och en av de viktigaste personerna för det här landets nutid och framtid- både när det gäller ideal, stil och personlighet. Du har allt. Jag hoppas du förstår (för visst vet du det va, stjärnor vet väl om att de lyser starkt och att andra ser det så tydligt?) hur stor du är Elsa, bara genom att vara du. Mytologiska, underbara du.
9 DECEMBER 2014, 08:37

ELSA BILLGREN
Vet knappt vad jag ska säga, tack snälla för dessa poetiska och underbara ord! <3
9 DECEMBER 2014, 09:54
Senast redigerad av bataclan 2026-04-19 kl. 20:25.
Citera
2026-04-19, 20:27
Medlem
Det är verkligen outhärdligt att följa både Sandra Beijer och Elsa Billgren på Instagram just nu. Med tanke på alla stories.
Citera
2026-04-19, 22:25
Medlem
Citat:
Inte hennes finest moment. Dock fattar jag inte alla som tycker läsaren verkar vara väldigt ung. Är jag helt ensam om att se en sextioplussa framför mig? Deis språket och dels namnet. Heter någon ung människa Lilly numera?

Classic Elsa.

För övrigt så här på sidan 666 i romanen om Elsa vill jag lyfta fram det här inlägget https://elsa.elle.se/ni-som-laser/om-att-domas-del-2/ där hon alltså på ett knipslugt sätt låtsas svara på kritiken från alla som kommenterade hennes uthängning av en läsare. Listigt av henne att be läsarna ”ställa om” sina frågor i ett nytt kommentarsfält väl medveten om att de flesta knappast bemödar sig eller kanske rent av släppt det helt. Feghet på feghet från Elsa. Jag scrollade lite snabbt men det verkar främst vara ett standardsvar på allt. Intressant att hennes största problem med ”Lilly” var att hon inte höll sig konsekvent till enbart kritik utan vävde in komplimanger också. Lite som Elsa själv som ”pudlar” inför backlashen men fortsätter framhärda i sin kränkthet. Bäst av allt var dock kommentaren (från en annan Lilly eller någon som tog namnet på skämt gissar jag) som drev fullständigt med henne och att delulu Elsa inte förstod det alls.

LILLY
Okej, jag vill bara säga att du har förändrat den svenska modescenen, du är makalös och en av de viktigaste personerna för det här landets nutid och framtid- både när det gäller ideal, stil och personlighet. Du har allt. Jag hoppas du förstår (för visst vet du det va, stjärnor vet väl om att de lyser starkt och att andra ser det så tydligt?) hur stor du är Elsa, bara genom att vara du. Mytologiska, underbara du.

ELSA BILLGREN
Vet knappt vad jag ska säga, tack snälla för dessa poetiska och underbara ord! <3

Haha hon är så trög.
Citera
2026-04-19, 23:52
Medlem
Citat:

Classic Elsa.

LILLY

ELSA BILLGREN

Hahaha neeeei? Det er nästan för mycket. Jag undrar om min fascinasjon for Elsa (och Sandra) numera henger i hop med min kärlek for horror og akward humor.

Jag måste vika ett hundöra på denna sida i romanen om Elsa😈
Citera
2026-04-20, 00:39
Medlem
Alltså seriöst kan vi prata om Elsas hår i stories där Lizzie knäpper hennes kofta!! Var hon inte till frisören nyss? Är det för att härma Dixdöttrarnas slitna ostylade hår som hon går ut i sovrufs? Och märkligt som någon skrev att hon visar så få bilder på sin reskompis.
Citera
2026-04-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Alltså seriöst kan vi prata om Elsas hår i stories där Lizzie knäpper hennes kofta!! Var hon inte till frisören nyss? Är det för att härma Dixdöttrarnas slitna ostylade hår som hon går ut i sovrufs? Och märkligt som någon skrev att hon visar så få bilder på sin reskompis.

Eller hennes lilla "franska" outfit. Kort blå kjol och randig tröja. Så klädde jag mig också i Paris när jag var typ 19 år gammal. Hjälp.
Citera
2026-04-20, 07:31
Medlem
cleolinas avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Classic Elsa.

LILLY

ELSA BILLGREN

Haha, jag tycker att hon har tagit många fantastiskt fina bilder plus att hon har ofta har vackra arrangemang. T ex Sandra Beijer, som jag också läser varje dag, är inte i närheten.

Stackars Elsa. Helt uppenbart en kommentar som drev med henne, väldigt oshysst att vara sarkastisk på det sättet.
Men det där med motviljan att få både kritik och beröm… ”Two stars and a wish” är ju väletablerat för att vara konstruktiv i sin kritik och också fokusera på det goda och inte bara det negativa.
Antar att Elsa plus alla de i kommentarsfältet som upprörs över att Lilly var positiv fastän hon även sa negativ kritik, hellre bara vill ha genomgående negativ kritik om något ska kritiseras, för då kan de avfärda den som skrev det som en näthatare eller troll.
Om någon skriver till en majoritet positivt men sen har vissa synpunkter (eller nålstick som de vill kalla det 🥲 ) är det väl innerst inne tydligt att det är någon som har genuin åsikt att det inte är så bra och inte bara en stor, stygg hatare och tydligen tar minsta lilla negativ kritik oerhört hårt inte bara på Elsa (på denna tid, men det var ju länge sen) utan även på flera av hennes bloggläsare. Ger inte ett så professionellt intryck, verkar av kommentarerna att döma att hon på denna tid var programledare eller något i tv, vilket trots allt är ett arbetsuppdrag.
Nåväl. Var ju många år sen nu.
Citera
2026-04-20, 10:02
Medlem
Japp då är det bekräftat att det blir en kokbok med brorsan:

"I Billgrens mat skapar syskonen Elsa och Sigge Billgren en familjekokbok, där de kombinerar sitt starka intresse för mat med influenser från det konstnärshem de vuxit upp i. I familjen Billgren är mat ett uttryck för kärlek och gemenskap, och i sin nya kokbok konceptualiserar de maten som står dem närmast. Med en samling recept från frukost till efterrätter, går säsongsbetonade råvaror och vardagsnära smaker som en familjär röd tråd genom pärmarna.

Billgrens mat är en modern kokboksklassiker som samlar recept, matminnen och en tidlös estetik, med matlagning för hela familjen."

https://www.adlibris.com/sv/bok/billgrens-mat-9789190063996
Citera
2026-04-20, 10:39
Medlem
Gott det ska bli att äntligen få recept på smoothie-bowlen med granola som hon äter varje dag. Och inte att förglömma havregrynsgröt med skummad mjölk! Can't wait!

Hennes intresse för mat lyser verkligen igenom varje dag :')

Citat:
Ursprungligen postat av Bloggskvaller
Japp då är det bekräftat att det blir en kokbok med brorsan:

"I Billgrens mat skapar syskonen Elsa och Sigge Billgren en familjekokbok, där de kombinerar sitt starka intresse för mat med influenser från det konstnärshem de vuxit upp i. I familjen Billgren är mat ett uttryck för kärlek och gemenskap, och i sin nya kokbok konceptualiserar de maten som står dem närmast. Med en samling recept från frukost till efterrätter, går säsongsbetonade råvaror och vardagsnära smaker som en familjär röd tråd genom pärmarna.

Billgrens mat är en modern kokboksklassiker som samlar recept, matminnen och en tidlös estetik, med matlagning för hela familjen."

https://www.adlibris.com/sv/bok/billgrens-mat-9789190063996
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in