2026-04-19, 20:53
  #61
Medlem
Vägen verkar vara ganska slät, i alla fall som det syns via google maps?
Bilen registrerad på förarens far, som jag tolkar det. Medan föraren bott hos sin, farfar?
Citera
2026-04-19, 21:46
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vägen verkar vara ganska slät, i alla fall som det syns via google maps?
Bilen registrerad på förarens far, som jag tolkar det. Medan föraren bott hos sin, farfar?

Skenregistrerad bil, alltså?
Bilden klarnar.
Citera
2026-04-19, 22:37
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Skenregistrerad bil, alltså?
Bilden klarnar.
De 2 tidigare ägarna har samma efternamn. Och de delar 1 av förnamnen också.
Så bilen har varit i samma familj sedan 2013.
Citera
2026-04-19, 22:42
  #64
Medlem
Kör man lagligt på Gotland så borde det i princip vara omöjligt att dö i en singelolycka. Hur olagligt körde tjejen?
Citera
2026-04-19, 22:46
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Det är så mycket påverkansoperationer på flashback numera. Varenda tråd kapas sönder av de tio första inläggen som allt som oftast bara är korkat dravel för att reta upp folk. Helt efterblivna takes.

Har nåt litet barn dött så beror det minsann alltid på att föräldrarna suttit med telefonerna. Har det drunknat så handlar en massa inlägg om hur korkad man är som låter sina barn bada etc. Har det blivit påkört så dumförklaras föräldrarna som låter barnen vara utomhus öht. Bara total hjärnröta i syfte att irritera läsare.

Flashback är ju till för spekulationer men tycker mig se kraftigt minskad kvalitet på spekulationerna och mer inlägg från användare som fantiserar fritt från en hjärndöd hjärna. Man kan ju ifrågasätta hur många som faktiskt skriver vad de tycker och inte bara det som retar upp..

Tragiskt att köra ihjäl sig så ung kan jag tycka...lär väl dyka upp mer information sinom tid.

Finns krafter som vill tysta Flashback, och dessa postar sådan skit i varenda tråd för att smutskasta forumet.
Citera
2026-04-20, 05:15
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Finns krafter som vill tysta Flashback, och dessa postar sådan skit i varenda tråd för att smutskasta forumet.
Nu hamnar vi lite OT
Men det är
Snarare generationsklyftan nya generation på
Flashback är inte vana med det fria ocensurerade här.
Jag har varit med (inte på detta konto dock) sedan sent 90 när fna skickades ut som mail.

För återgå till ämnet lite smidigt och snabbt så kan man ju diskutera vägegenskaperna på en sänkt bil i
Höga farter..

Nu är det inte fråga om grovt brott men möjlighet att
Kolla förflyttning och hur snabbt det skett finnes till viss del på dom flesta smartphones men då skall det nog vara grovt brott om man lägger ner sådant jobb
Citera
2026-04-20, 05:17
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Kör man lagligt på Gotland så borde det i princip vara omöjligt att dö i en singelolycka. Hur olagligt körde tjejen?
Exakt oftast 70/80 sträckor och väldigt få slänter
Det mesta relativt plant
Citera
2026-04-20, 09:36
  #68
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Kör man lagligt på Gotland så borde det i princip vara omöjligt att dö i en singelolycka. Hur olagligt körde tjejen?


Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Exakt oftast 70/80 sträckor och väldigt få slänter
Det mesta relativt plant
Jag undrar om hon körde utan bälte? För som ni båda säger: kör man 80 km/h där kan man inte köra ihjäl sig...
Citera
2026-04-20, 11:07
  #69
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Kör man lagligt på Gotland så borde det i princip vara omöjligt att dö i en singelolycka. Hur olagligt körde tjejen?

2020 var det två dödliga singelolyckor.
Endre och Tofta.

Endre körde han in i ett träd, Tofta oklart.
Citera
2026-04-20, 11:10
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
2020 var det två dödliga singelolyckor.
Endre och Tofta.

Endre körde han in i ett träd, Tofta oklart.

Körde dessa som man ska eller var det balla allan?
Citera
2026-04-20, 11:23
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar om hon körde utan bälte? För som ni båda säger: kör man 80 km/h där kan man inte köra ihjäl sig...

Varken bälte eller sunt förnuft verkar det som
Citera
2026-04-20, 11:32
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
De 2 tidigare ägarna har samma efternamn. Och de delar 1 av förnamnen också.
Så bilen har varit i samma familj sedan 2013.

Namnet är bekant men jag kopplar det till Eksta , inte Stånga.
Samma familj ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in