2026-04-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tycker mest synd om Stockholms renhållningsarbetare som efter denna dekadenta tillställning måste städa upp all sperma och annat som dessa människor spridit på gator, väggar och i buskage.
Säg att du aldrig sett en prideparad utan att säga att du aldrig sett en prideparad.
Citera
2026-04-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Helt orimligt resonemang. Jag argumenterade ju för att de borde göra det hos Hamaz som de påstår sig älska lika mycket som Pride. Varför skulle de göra det utanför mitt hus för jag hatar Hamaz? Hatar inte ens Pride. Undrar bara varför de gör det i Stockholm eller Sverige öht. Här har de redan fått sina rättigheter.
Du vet att judiska hbtq-personer har ett eget segment i tåget?
Citera
2026-04-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Vad är det som är pinsamt?
Beteendet i pridetåget
Citera
2026-04-19, 19:53
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Man slipper se poliser fjanta runt med flaggor. Det var fan på tiden. Skämskudden kan läggas åt sidan
Citera
2026-04-19, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaanwar
Nej, det gjorde de inte. Sprider du avsiktligt lögner, eller uttalar du dig bara av ren okunnighet?

Jo.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-har-innebar-nya-lagen-om-konstillhorighet
Citera
2026-04-19, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det handlar om pronomen och inte om några kirurgiska ingrepp.

Det jag menade.
Citera
2026-04-19, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Då frågar jag igen eftersom du ännu inte svarat på frågan: Är det bara transpersoner du är emot? Är Pride således ok om transpersoner exkluderas från Pride?

Rent matematiskt är det du som står för den avvikande åsikten. Ditt resonemang om att SD är emot Pride stämmer till mycket liten del. SD är emot Pride-flaggning på statliga/kommunala byggnader och att myndighetspersoner deltar i uniform, samt könsbyte för yngre personer.SD är inte emot Pride som helhet.

Du är däremot emot Pride som helhet, eller?

Fortsättning apropå avvikande åsikt nedan:

Att du inbillar dig att alla som röstar på SD är positiva till SDs motstånd mot Pride är för övrigt så dumt så att klockorna stannar. Majoriteten som röstar på SD taktikröstar mot massinvandringen, bl a av skälet att det kommer hit en massa muslimer som är kritiska till Pride. Dina meningsfränder har du snarare inom Islam än hos de som taktikröstar på SD.

Vad är det du diskuterar, vilka partier är det du diskuterar? Vet du ens själv vad du diskuterar?

Det fetade är även jag emot och det är inte direkt några små invändningar. Därtill bör all pride-flaggande vara förbjudet inom alla samhällets institutioner, något de flesta sd:are troligen sympatiserar med. Själva paraden tycker jag är vidrig och som jag från början skrev så skapar rörelsen bara splittring och hat.

Invandring av muslimer eller annat folk är jag inte för.

Ja juste, transpersoner frågade du om. Jag är inte "emot" dem, tycker bara inte om dem. Inte så att jag vill dem illa.
Citera
2026-04-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jo.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-har-innebar-nya-lagen-om-konstillhorighet
Stor humor att du själv viftar med länken till en artikel som visar att du ljuger.
Citera
2026-04-19, 21:04
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Du ser, det finns nog en liten smygbög i dig också!
Bög? Jag är tjej!

Nja, det skulle mer vara ett sätt för att få ur mig all frustration jag bär på!
Citera
2026-04-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tycker mest synd om Stockholms renhållningsarbetare som efter denna dekadenta tillställning måste städa upp all sperma och annat som dessa människor spridit på gator, väggar och i buskage.
Brukar renhållningsarbetarna polera bladen på buskarna i Stockholms buskage?
Citera
2026-04-20, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nej det behövde du inte.

Hence the "nästan".
Citera
2026-04-20, 03:41
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det blir väl vuxna män som går i läderstringkallingar framför barnfamiljer som vanligt.

Yes helt orimligt sluka stadens och polisens resurser till detta event inne i centrala Sthlm. Detta får genomföras på Järvafältet eller liknande och de som vill det får åka dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in