2026-04-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du får begära en helt ny utredning eftersom du hela tiden gör om det som har framkommit i fuparna.

Bild på gardinen finns i fup och den täcker fönstret och är i en del.
https://imgur.com/a/XBSJTKx

Fortsätt bara att fantisera. Vi som har läst fuparna vi vet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/pappan-om-dubbel--mordet-pa-sina-soner/

Länk till intervju med pappan som du tror mår bra efter att fått 2 barn mördade av idioten Axell,,Verkar han må bra ?
Senast redigerad av Stizze1 2026-04-19 kl. 17:03.
Citera
2026-04-19, 17:02
Medlem
Citat:
Men för helvete sluta fantisera och komma med osanningar. Jag citerar från fupen.
Det är från förhöret med mamman Helen, varför ska hon ljuga om det och det står inget om att oron byggde på känslor när det gällde Fredrik. Känslan handlade om Simon.

FUP 81 sidan 37 Kopierat
F= Ja för han tar ju upp någon händelse där du skulle ha sagt till honom att du var
rädd att vända ryggen mot Fredrik för du skulle få en kniv i dig.
H= Jag var rädd jag var många gånger rädd för Fredrik ja. Det var jag. Jag gick inte
med ryggen emot Fredrik nej.
F= Men nämnde du detta mycket för honom eller i vilket sammanhang kom
det upp.
H= Mycket tror jag inte jag gjorde men det kan väl hända att jag sa det ibland att
jag upplevde rädsla det kan hända att jag sa det för det var så jag kände det.
F= Men du hade inte samma rädsla för Simon.
H= Nej nej jag upplevde inte honom lika hotfull så. Men det är kanske min känsla
det vet jag inte men.

Du kanske ska beskriva hur Fredrik betedde sig och hotade med när polisen omhändertog honom
https://www.expressen.se/kvallsposten/pappan-om-dubbel--mordet-pa-sina-soner/ intervju med pappan vars söner axell avrättade ,,verkar han lättad över morden?
Senast redigerad av Stizze1 2026-04-19 kl. 17:17.
Citera
2026-04-19, 17:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
Tack för citat
Vem är vem? S och F?
Fredrik gm och Simon pappan?
Fredrik och Simon är bröderna som blev skjutna.
Citera
2026-04-19, 17:24
Medlem
Citat:
Fredrik och Simon är bröderna som blev skjutna.
Tack
Togs blodprover efter droger på dem?
Citera
2026-04-19, 17:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
Tack
Togs blodprover efter droger på dem?
Ja den ena hade droger i blodet. Fredrik hade alprazolan, den aktiva substansen i Xanor i blodet.
Det är en bensodiazepin som är vanlig att missbruka.
Citera
2026-04-19, 18:30
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Du får begära en helt ny utredning eftersom du hela tiden gör om det som har framkommit i fuparna.

Bild på gardinen finns i fup och den täcker fönstret och är i en del.
https://imgur.com/a/XBSJTKx

Fortsätt bara att fantisera. Vi som har läst fuparna vi vet.
Vilken otäck bild.
Jag förstår mannens skräck.
Tänk att ha dom där två utanför, hotandes och gapandes.
Mannen på bilden, är det han som sköt bröderna och visar hur det gick till eller är det en "statist"?
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-04-19 kl. 18:41.
Citera
2026-04-19, 20:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilken otäck bild.
Jag förstår mannens skräck.
Tänk att ha dom där två utanför, hotandes och gapandes.
Mannen på bilden, är det han som sköt bröderna och visar hur det gick till eller är det en "statist"?
Med tanke på att han terroriserades i över 1,5 år av idioterna så förstår man hans skräck.
Det är under våren eller försommaren 2014 som familjen får veta att dom umgås, men bara som vänner.
Idioterna blev skjutna 2015-10-14.

Det är en figurant i samma längd som mannen som visar hur han höll vapnet när han sköt.
Senast redigerad av Timeout 2026-04-19 kl. 20:21.
Citera
2026-04-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ja den ena hade droger i blodet. Fredrik hade alprazolan, den aktiva substansen i Xanor i blodet.
Det är en bensodiazepin som är vanlig att missbruka.
Fredrik hade recept på denna medecin, Så försök inte skruva till det,,Hälsa din kompis Gubben Karl
Citera
2026-04-19, 20:30
Medlem
Citat:
Med tanke på att han terroriserades i över 1,5 år av idioterna så förstår man hans skräck.
Det är under våren eller försommaren 2014 som familjen får veta att dom umgås, men bara som vänner.
Idioterna blev skjutna 2015-10-14.

Det är en figurant i samma längd som mannen som visar hur han höll vapnet när han sköt.
Om gubbfan varit så rädd för de vanartiga bröderna så kanske han skulle lyssnats till den känslan, Avstått från att provocera dem, ( Finns vittnen på detta) Samt lagt sina romantiska drömmar om deras morsa på hyllan,,Men nejdå Styvnackade barnmisshandlargubben,Han hade minsann rätt att starta en relation med morsan,,Patetisk skitgubbe är han,

Har du läst intervjuven med pappan vars barn gubbaset mördade ? Verkar han må bra ?
Citera
2026-04-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Om gubbfan varit så rädd för de vanartiga bröderna så kanske han skulle lyssnats till den känslan, Avstått från att provocera dem, ( Finns vittnen på detta) Samt lagt sina romantiska drömmar om deras morsa på hyllan,,Men nejdå Styvnackade barnmisshandlargubben,Han hade minsann rätt att starta en relation med morsan,,Patetisk skitgubbe är han,

Har du läst intervjuven med pappan vars barn gubbaset mördade ? Verkar han må bra ?
Bra att han klippte snorungarna, varför ville dom bryta sig in i hans hem?
Citera
2026-04-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
https://www.expressen.se/kvallsposten/pappan-om-dubbel--mordet-pa-sina-soner/

Länk till intervju med pappan som du tror mår bra efter att fått 2 barn mördade av idioten Axell,,Verkar han må bra ?
Han skulle hållt koll på sina odågor, är du kär i bröderna eller vad är ditt problem?
Citera
2026-04-19, 21:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
Han skulle hållt koll på sina odågor, är du kär i bröderna eller vad är ditt problem?
Han kunde inte hålla koll. Båda var ju i fosterhem...

Mamman berättar
Fredrik blev fosterhemsplacerad när han var nio år gammal. Efter det har han enbart bott hemma hos den övriga familjen då och då. Hon hade bara sporadisk kontakt med Fredrik, som inte levde något bra liv. Hon kände till Fredriks diagnos och att han led av epilepsi. När Fredrik var hemma hos familjen var hon lite extra orolig och på sin vakt. Hon ville inte vända honom ryggen och så har det varit sedan Fredrik var liten. Fredrik kunde bli väldigt arg och då fick han utbrott och var hotfull.

Även Simon blev fosterhemsplacerad när han var nio eller tio år gammal. Simon var väldigt fäst vid Fredrik och de stod varandra nära. Det var när Fredrik flyttade som Simons liv började gå dåligt. Simon var inte fosterhemsplacerad hela tiden, utan han återvände i perioder till familjen.

Fosterföräldrarna hotade Fredrik att döda 2010 och polisen tog honom. Han hotade med knivar.
https://imgur.com/a/cZC9QKM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in