2026-04-19, 20:03
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Vi som tittar upp i verkligheten utan airpods, telefon och fortfarande lever i verkligheten?

Översättning: ni på besök som tycker det är exotiskt under en helg en gång per år till skillnad från oss som ska behöva se det dagligen vid varje resa till och från jobbet
Citera
2026-04-19, 20:05
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen

Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...

William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?

Jag håller med dig. Jag störs enormt på en grek som sitter i Kungsträdgården jämt och ständigt och jamar sina grekiska sånger som sprids genom förstärkare och högtalare så det hörs över hela Kungsträdgården. Han satt där och jamade förra året också. Jag blir förbannad när man tänkt sig att sitta i lugn och ro i solen bland rosorna och de fina blomrabatterna. Det handlar om utdragana vokaler med darr på stämman med mycket ä-ä-ä-ä-ä och -o-o-o-o o.s.v. Väldigt enformigt. Jag pratade med en kioskägare som var lika förbannad som jag. Jag frågade honom vänligt om det var grekisk musik och han svarade ja. Så det är inte arabisk musik då? frågade jag. Nej, men det är väldigt likt sa han. Jo just det. Det är ungefär samma skit. Å-å-å-å-å ä-ä-ä-ä-ä som ett bräkande får med darr på stämman. Fy fan!
Citera
2026-04-19, 20:05
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Översättning: ni på besök som tycker det är exotiskt under en helg en gång per år till skillnad från oss som ska behöva se det dagligen vid varje resa till och från jobbet

Skaffa en cykel om det är det största problemet i ditt liv. Du sitter åtta timmar i ett kontorslandskap och lyssnar på folk du inte tycker om - kanske kan du lära dig att uppskatta någon som försöker skänka glädje istället för att pissa på dem som inte lever som du.
Citera
2026-04-19, 20:13
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Skaffa en cykel om det är det största problemet i ditt liv. Du sitter åtta timmar i ett kontorslandskap och lyssnar på folk du inte tycker om - kanske kan du lära dig att uppskatta någon som försöker skänka glädje istället för att pissa på dem som inte lever som du.

Det beror förstås om musikanten är bra eller inte. "Trubadur" låter inte lovande... Men någon som är duktig på ett instrument kan ju vara trevligt. I allmänhet är dock de som spelar i T-banan klåpare. Det finns dock undantag och då kan det vara upplyftande. Jag lyssnade på en skicklig kvinnlig violinist för en tid sedan. Hon var kanonbra!
Citera
2026-04-19, 20:20
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det beror förstås om musikanten är bra eller inte. "Trubadur" låter inte lovande... Men någon som är duktig på ett instrument kan ju vara trevligt. I allmänhet är dock de som spelar i T-banan klåpare. Det finns dock undantag och då kan det vara upplyftande. Jag lyssnade på en skicklig kvinnlig violinist för en tid sedan. Hon var kanonbra!

Absolut smaken är som baken. Men inte alla är frank Sinatra är poängem. Jag gillar inte feta grisar eller fula människor, ska dom inte heller få åka tunnelbana då?
Citera
2026-04-19, 20:21
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Idioten som nämns i TS försöker inte skänka glädje, han försöker tjäna pengar.
Citera
2026-04-19, 20:22
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Idioten som nämns i TS försöker inte skänka glädje, han försöker tjäna pengar.

Så bara för han inte anses bra ska han få försöka få bröd och vatten för dagen? Tänk om

Edit: ska han inte
Citera
2026-04-19, 20:31
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Absolut smaken är som baken. Men inte alla är frank Sinatra är poängem. Jag gillar inte feta grisar eller fula människor, ska dom inte heller få åka tunnelbana då?

Det finns bra musikanter och sopiga musikanter. Det är ett faktum. Inte smak.
Citera
2026-04-19, 20:35
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Det finns bra musikanter och sopiga musikanter. Det är ett faktum. Inte smak.

Ditt favoritband är säkert Sabaton, helt värdelösa musiker, men inte vill jag bannlysa dem från att buska på tunnelbanan.
Citera
2026-04-19, 20:37
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ditt favoritband är säkert Sabaton, helt värdelösa musiker, men inte vill jag bannlysa dem från att buska på tunnelbanan.

Min poäng är att man kan avgöra vad som är kvalitet och vad som är talanglöst, inkompetent missljud.
Citera
2026-04-19, 20:38
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Min poäng är att man kan avgöra vad som är kvalitet och vad som är talanglöst, inkompetent missljud.

Och med det i åtanke - anser du att vi ska bannlysa trubadurer från tunnelbanan eller vad är din åsikt i frågan?
Citera
2026-04-19, 20:42
Medlem
Fantens avatar
Jag är helt med på att ibland (typ nästan aldrig) vill bli störd av musikanter på tuben. Men inte jag tror inte att ens på den sämsta dag jag någonsin har haft skulle hatat att vara på tåget när det här hände; https://youtu.be/RPjL909DiVI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in