Citat:
Ursprungligen postat av
jirachi
Länk till artikeln:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen
Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...
William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!
Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?
Jag håller med dig. Jag störs enormt på en grek som sitter i Kungsträdgården jämt och ständigt och jamar sina grekiska sånger som sprids genom förstärkare och högtalare så det hörs över hela Kungsträdgården. Han satt där och jamade förra året också. Jag blir förbannad när man tänkt sig att sitta i lugn och ro i solen bland rosorna och de fina blomrabatterna. Det handlar om utdragana vokaler med
darr på stämman med mycket ä-ä-ä-ä-ä och -o-o-o-o o.s.v. Väldigt enformigt. Jag pratade med en kioskägare som var lika förbannad som jag. Jag frågade honom vänligt om det var grekisk musik och han svarade ja. Så det är inte arabisk musik då? frågade jag. Nej, men det är väldigt likt sa han. Jo just det. Det är ungefär samma skit. Å-å-å-å-å ä-ä-ä-ä-ä som ett bräkande får med darr på stämman. Fy fan!