2026-04-19, 17:51
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ser att en del nämner tiggare här och då är bara min fråga, var ser ni dem nuförtiden?

På Södermalm sitter de fortfarande utanför butikerna. Då vänsterpacket som bor där är så extremt lättlurade så får de fortfarande in pengar.

Ont: Finns andra platser för trubadurer än på tunnelbanan. Där det är svårare att undvika om man inte vill höra någon skråla
Citera
2026-04-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har barnvagnar och pensionärer alltid så lätt att byta vagn? En vagn är dessutom 50m lång.

Dessutom är det inte alltid man har samma musiksmak. Kommer det en dyngfull +60 proggare som står och skriker så är de inte heller så mysigt.

Problemet är att ska du tillåta det ena måste du tillåta de andra

Du får lyssna på 2 låtar som du inte vill höra, åh nej va jobbigt.
Citera
2026-04-19, 18:09
Medlem
Citat:
På Södermalm sitter de fortfarande utanför butikerna. Då vänsterpacket som bor där är så extremt lättlurade så får de fortfarande in pengar.

Ont: Finns andra platser för trubadurer än på tunnelbanan. Där det är svårare att undvika om man inte vill höra någon skråla

Ja, tiggarna kom tillbaks med värmen för nån vecka sen. Nu sitter du utanför varannan butik igen. Jag trodde att de lagstadgade bort dessa men tydligen inte.
Citera
2026-04-19, 18:20
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du får lyssna på 2 låtar som du inte vill höra, åh nej va jobbigt.

Är det helt okej så bryr jag mig inte. Men är det ett fyllo med munspel så är jag inte så sugen på gå med på det
Citera
2026-04-19, 18:45
Medlem
Inte för att jag personligen har några problem med musiken han framför, men det öppnar ju för att betydligt mer anskrämlig musik framförs i dessa sammanhang. Det går liksom inte att välja här, antingen är det allt eller inget. I så fall föredrar jag inget, alla dagar i veckan. Det tror jag att de flesta andra också gör innerst inne.
Citera
2026-04-19, 18:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Nej, tänker mer i kollektivtrafiken då.
Citera
2026-04-19, 19:27
Medlem
Citat:
Är det helt okej så bryr jag mig inte. Men är det ett fyllo med munspel så är jag inte så sugen på gå med på det

Det är ju det jag menar oxå.
Vi tillåter tiggare som står och tjatar, varenda jävla dag, för att det är PK, men vi kastar ut trubaduren som ändå tillför något.
Citera
2026-04-19, 19:30
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är ju det jag menar oxå.
Vi tillåter tiggare som står och tjatar, varenda jävla dag, för att det är PK, men vi kastar ut trubaduren som ändå tillför något.

Du har en poäng. Polisen osv är för lata för att ta bort packet troligtvis. Det är för meckigt och tråkigt.
Citera
2026-04-19, 19:32
Medlem
Citat:
Du har en poäng. Polisen osv är för lata för att ta bort packet troligtvis. Det är för meckigt och tråkigt.

Precis.

Polisen har fullt upp med att ta fast stressade småbarnsföräldrar när de råkar köra 35 på 30-väg framför skolan som de är påväg till…

Det här jävla samhället alltså.
Citera
2026-04-19, 19:35
Medlem
angelamerkels avatar
Ni stadsbor är riktiga pissluffare.
Ni bor i en evig buller-miljö med bilar, tutande och människosorl, men en musiker som i alla fall skänker någon typ av glädje för många, är det som ska avlägsnas?

Släng er på spåret för det är er samhället behöver bli av med - inte trubaduren.
Citera
2026-04-19, 19:47
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Ni stadsbor är riktiga pissluffare.
Ni bor i en evig buller-miljö med bilar, tutande och människosorl, men en musiker som i alla fall skänker någon typ av glädje för många, är det som ska avlägsnas?

Släng er på spåret för det är er samhället behöver bli av med - inte trubaduren.

På vilket sätt sprider en zigenare som går genom vagnen och spelar Gudfaderntemat på dragspel glädje till många?
Citera
2026-04-19, 20:01
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
På vilket sätt sprider en zigenare som går genom vagnen och spelar Gudfaderntemat på dragspel glädje till många?

Vi som tittar upp i verkligheten utan airpods, telefon och fortfarande lever i verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in