2026-04-19, 04:29
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Oj 😱 Där var dom. VAR. Det är så retarded kan se ut. Jag säger inte att dom förtjänade att dö men dom var helt värdellösa som människor. En plåga för sin omgivning.
Dom efterblivna skräpmänniskorna borde ha låsts in på något ställe på livstid. Det är den typen av sjuka individer som gör att vi måste öppna mentalsjukhusen igen.
Dom såg inte så gammal ut. Gubben dödade alltså två ungdomar?
Citera
2026-04-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Dom såg inte så gammal ut. Gubben dödade alltså två ungdomar?
Dråpargubben sköt sönerna till kvinnan han älskade, den ena med ett ryggskott, han ringde förvisso polisen, men sa inget om att han skjutit dem i larmsamtalet, han sa inget när polisen anlände han hade skjutit 2 personer, dessa var 21 samt 24 år gamla,
Citera
2026-04-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Får väl umgås med vem hon vill oavsett skilsmässa eller inte?
Sen håller jag med dig om allt annat.
Brukar du ha affärer med upptagna kvinnor?
Citera
2026-04-19, 09:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den tredje personen som var vid källardörren börjar man ju verkligen misstänka vem det kan vara...
Vem tog hand om idioternas väskor som aldrig återfanns?
Vem var det polisen med hund spårade till en bil som hade åkt?
Vem vet så mycket utan att ha läst fup?

En idiot springer fortfarande löst... och verkar ha lika låg intelligens som maskmaten...
Det finns fortfarande inget belägg för en tredje person.
Att en hund får upp ett spår innebär inte mer än att den fått korn på något eller någon och följer det spåret.
Det går inte att säga hur färskt spåret är eller att det är kopplat till någon händelse utan att ha mer på fötter än att hunden följt ett spår.

Det kan också handla om ett bakspår. Dvs att hunden tar upp spåret och går i motsatt riktning istället för i riktningen personen gått och spårar då fram till startpunkten - någon har klivit ur en bil och gått upp till huset - vilket skulle kunna innebära att det är någon av bröderna eller någon annan som gått den vägen.

Det kan vara "gubbens" egna spår, någon helt annan, bröderna eller t om ett djur.
Citera
2026-04-19, 09:59
Medlem
Vad borde gubben gjort för att frias, skjuta varningsskott? hade det räckt?
eller låsa in sig i källaren
Nån diagnos på gubben? Är det hans naturliga röst vid sos samtalet?
och varför ringde han inte direkt istället för systern?
rekonstruktion vid 16:00
https://www.youtube.com/watch?v=ggR0yAtlBUs

oroande att sönerna var beväpnade men de hade kunnat bryta sig in men valde att ringa på

kan man begära ut ljudet från rättegången eller är den för gammal?
Senast redigerad av Dr-Piiip 2026-04-19 kl. 10:14.
Citera
2026-04-19, 10:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip

oroande att sönerna var beväpnade men de hade kunnat bryta sig in men valde att ringa på

Här är en rekonstruktion där du också hör mannen i samtal med polisen

https://www.youtube.com/watch?v=S0mOULl3hyY

Han skjuter genom fönstret säger han och rutan är trasig. Även om vi utgår ifrån att att de är killarna som kraschat rutan så hade de inte kunnat öppna dörren och komma in. Den är låst med nyckel inifrån och ingen nyckel satt i låset.
Han hade alltså kunnat avvakta och se om de försökte klättra in genom rutan. Det gjorde han inte.
Och även om den ena sköts direkt genom rutan så kan det inte stämma för den andra - eftersom denne skjuts i ryggen när denne flytt från huset och då befinner sig en bit bort - vilket innebär att det hotet var avvärjt innan han sköts.

Jag tror inte att ljudfilerna finns sparade i rättens arkiv - normalt förstörs de en viss tid efter att målet är avklarat, men i vissa fall kan det sparas under lång tid.
Jag är dock övertygad om att det finns de som begärde ut dem när det var aktuellt och det finns både media och privatpersoner som har dem.
Citera
2026-04-19, 11:09
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=ggR0yAtlBUs

Gubben ville i stunden avliva bröderna! Ett välriktat skott mot var och en av bröderna, inget i larmsamtalet avseende han skjutit dem,, Vilken vaken person som helst hade löst detta enligt följande:Ring 112 , skrik för full hals 2 personer håller på att bryta sig in , skrik att jag har beväpnat mig , jag skjuter om de inte avbryter, detta hade polisen tagit på allvar o kommit omgående! Gubbens larmsamtal var jävligt vagt,, Därefter borde han skrika till bröderna genom den krossade rutan : polisen är på väg! Jag har hagelbössan i näven och om ni inte avbryter skjuter jag skarpt! Om de inte lommade iväg då, så skjuter man ett skott över deras huvuden,vilket helt säkert hade avbrutit angreppet! Därefter hade polis anlänt,, Men Axell han skjuter sönerna till kvinnan han älskar, när polis anländer yrar han om sitt dåliga hjärta, säger inte ett ord om att 2 skottskadade personer ligger i trädgården, i den mörka trädgården finner polisen dem efter en stund,,Hur fan är man funtad om man vill avrätta barnen till den man älskar? Han drog själv igång hela händelseförloppet genom att uppvakta den då upptagna kvinnan, Avslutar det hela med att mörda hennes barn! Var är sympatierna och ånger från Axell över att han handlat så den hsn älskar aldrig mer någonsin kommer kunna känna glädje? Var är sympatierna gemte mannen i familjen vars kvinnan Axell uppvaktade? Och vars barn Axell avrättade?
Citera
2026-04-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Gubben ville i stunden avliva bröderna! Ett välriktat skott mot var och en av bröderna, inget i larmsamtalet avseende han skjutit dem,, Vilken vaken person som helst hade löst detta enligt följande:Ring 112 , skrik för full hals 2 personer håller på att bryta sig in , skrik att jag har beväpnat mig , jag skjuter om de inte avbryter, detta hade polisen tagit på allvar o kommit omgående! Gubbens larmsamtal var jävligt vagt,, Därefter borde han skrika till bröderna genom den krossade rutan : polisen är på väg! Jag har hagelbössan i näven och om ni inte avbryter skjuter jag skarpt! Om de inte lommade iväg då, så skjuter man ett skott över deras huvuden,vilket helt säkert hade avbrutit angreppet! Därefter hade polis anlänt,, Men Axell han skjuter sönerna till kvinnan han älskar, när polis anländer yrar han om sitt dåliga hjärta, säger inte ett ord om att 2 skottskadade personer ligger i trädgården, i den mörka trädgården finner polisen dem efter en stund,,Hur fan är man funtad om man vill avrätta barnen till den man älskar? Han drog själv igång hela händelseförloppet genom att uppvakta den då upptagna kvinnan, Avslutar det hela med att mörda hennes barn! Var är sympatierna och ånger från Axell över att han handlat så den hsn älskar aldrig mer någonsin kommer kunna känna glädje? Var är sympatierna gemte mannen i familjen vars kvinnan Axell uppvaktade? Och vars barn Axell avrättade?
ah är det svartsjuka inblandat, står det i fup?
Citera
2026-04-19, 11:46
Medlem
Citat:
ah är det svartsjuka inblandat, står det i fup?
Vem skulle varit svartsjuk?
Citera
2026-04-19, 12:03
Medlem
Citat:
Vem skulle varit svartsjuk?
eh kanske inte tekniskt rätt ord, dödligt kärleksdrama?
Citera
2026-04-19, 12:25
Medlem
Citat:
eh kanske inte tekniskt rätt ord, dödligt kärleksdrama?
Kort sammanfattning:upptagen vilsen kvinna med 2 st dysfuntionella söner, träffar styvnackad gubbe på byn, sönerna är missnöjda med gubbens försök att splittra familjen, konfrontation uppstår, gubben är tjurskalle o tror hans auktoritära stil skall sätta sönerna på plats, kvinnan tröttnar på gubben o vill satsa på familjen, gubbfan är inte nöjd med det, o kontaktar kvinnan intensivt, vilket sönerna inte är förtjusta i, dessa bestämmer sig för att beväpnade med kniv o rörbit besöka gubben, gubbfan skjuter dem med hagelgevär, den ena i ryggen,,,Därmed har gubbfan fullbordat katastrofen! Flera människor kommer aldrig mer kunna känna glädje i deras liv, pga tjurskallig nästan 80år gubbjäveln inte haft vett att lägga band på sina romantiska känslor, katastof av bibliska dimensioner!
Senast redigerad av Stizze1 2026-04-19 kl. 12:32.
Citera
2026-04-19, 12:32
Medlem
Citat:
Kort sammanfattning:upptagen vilsen kvinna med 2 st dysfuntionella söner, träffar styvnackad gubbe på byn, sönerna är missnöjda med gubbens försök att splittra familjen, konfrontation uppstår, gubben är tjurskalle o tror hans auktoritära stil skall sätta sönerna på plats, kvinnan tröttnar på gubben o vill satsa på familjen, gubbfan är inte nöjd med det, o kontaktar kvinnan intensivt, vilket sönerna inte är förtjusta i, dessa bestämmer sig för att beväpnade med kniv o rörbit besöka gubben, gubbfan skjuter dem med hagelgevär, den ena i ryggen,,,
och detta nämns i fup eller är nya uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in