2026-04-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vill även uppmuntra de som sköter besöksrum på sjukhus och sånt där man sitter och väntar på sin tur eller har livsavgörande bekymmer via nån remiss, att istället spela dessa stilla naturbilder. Kan även gälla tandläkarmottagningar där det ofta rullar nån trist powerpointreklam, eller hotellreceptioner med sina skräniga Tv4 nyheter. Så, antingen spela dessa älgar från svt direkt (länken i trådstarten), eller sparade länkar av det när de inte längre går. Finns det några andra länder som off season har liknande, tex känguruvandringar, så kan de fylla året med det. Bara ljudet bör också kunna vara rogivande för många.

Håller med. Det hade jag hellre sett i väntrummet.
2026-04-18, 18:13
Medlem
xMaxs avatar
Ingen som bor i närheten och kan gå och spöka lite nu i mörkret? Typ big foot
2026-04-18, 19:27
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Finns alltså folk som kollar på detta ? Det händer ingenting 🤣
2026-04-18, 20:11
Medlem
Funkar det att hoppa in vid denna säsongsstarten eller bör man ha sett tidigare säsonger först om man ska hänga med?
2026-04-18, 20:13
Medlem
xMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Funkar det att hoppa in vid denna säsongsstarten eller bör man ha sett tidigare säsonger först om man ska hänga med?

Nog lite rörigt att hoppa rakt in...
2026-04-18, 20:29
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det är bara att hoppa in. Efter ett tag får man koll på det mesta, förutom kanske var kamerorna är placerade, och plötsligt när man minst anar det dyker det upp en eller ett par älgar. I dag började det riktigt bra med flera fina älgar i bild.

Här har du en karta så får du lite översikt hur området ser ut. https://applications.svt.se/algvandringen-kamerakarta/?agent=duo Kamerornas placering brukar dyka upp några dagar in i programmet. Den senaste kameran "Utkiken" ska stå ca 700 meter utanför Entrén.

Vanligtvis brukar de gå ner och simma till fastlandet från Norra Udden, Risudden eller Södra Udden.
2026-04-18, 20:35
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Finns alltså folk som kollar på detta ? Det händer ingenting 🤣

Det är liksom det som är charmen.
2026-04-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Det är bara att hoppa in. Efter ett tag får man koll på det mesta, förutom kanske var kamerorna är placerade, och plötsligt när man minst anar det dyker det upp en eller ett par älgar. I dag började det riktigt bra med flera fina älgar i bild.

Här har du en karta så får du lite översikt hur området ser ut. https://applications.svt.se/algvandringen-kamerakarta/?agent=duo Kamerornas placering brukar dyka upp några dagar in i programmet. Den senaste kameran "Utkiken" ska stå ca 700 meter utanför Entrén.

Vanligtvis brukar de gå ner och simma till fastlandet från Norra Udden, Risudden eller Södra Udden.

Nice, tack för introduktionen! Jag har hört mycket gott om naturen men aldrig fördjupat mig i ämnet då jag haft fullt fokus på sci-fi. Ser fram emot att bekanta mig med älg-scenen framöver!
2026-04-18, 20:48
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Det är liksom det som är charmen.

Är det inte bättre att gå ut och sätta dig på en stubbe i skogen och glo istället ?
2026-04-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Såg precis en ren ligga och mysa i kvällssolen, fan vad härligt 🙏🏽 livet borde alltid kännas som för en ren i kvällssolen ✨ jävla fint
Den tänkte nog, så här borde man ha det när det är som djävligast.
2026-04-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xMax
Ingen som bor i närheten och kan gå och spöka lite nu i mörkret? Typ big foot

Det hade varit kul. El nån som är ute i skogen med fel person och en filt och råkar hamna på nätet..
2026-04-18, 22:19
Medlem
Majsmannen2s avatar
Fan vad nice alltså. Naturen har en lugnande effekt på mig.

Man glömmer hela den shitshow som pågår utanför denna stängda miljö.

Tror nånting kallar på mig.

Längtar få se första mötet med Björn i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in