2026-04-18, 19:22
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja för objektivitet enligt systemriddare innebär att bara att statens eller kommunens narrativ är godkänt.

Att barnutredningen är.gravt vinklad blundar man helt för.

Nej, jag konstaterar bara att det är föräldrarnas narrativ rakt igenom utan några ifrågasättanden eller konkreta påståenden som talar emot deras bild.
Citera
2026-04-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Jag skulle vilja ha en diskussion om medias ansvar för missförstånd och mydighetsförakt när det så uppenbart saknas fakta i deras så kallade granskningar och dessutom kunskap så att de inte inser detta.

TV4 gjorde likadant. Dom utelämnade att droppet avvecklades direkt efter LVU.

Håller med. Media har spelat en stor roll i myndighetsföraktet. Vet inte hur man skulle kunna komma till rätta med det dock…. Mitt lilla bidrag till samhället är att skriva här ibland. Tycker fler borde engagera sig i detta fall. Har man kunskap tycker jag att man är skyldig att dela med sig när medias granskning är så extremt vinklad.
Citera
2026-04-18, 19:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelofsnow

Håller med. Media har spelat en stor roll i myndighetsföraktet. Vet inte hur man skulle kunna komma till rätta med det dock…. Mitt lilla bidrag till samhället är att skriva här ibland. Tycker fler borde engagera sig i detta fall. Har man kunskap tycker jag att man är skyldig att dela med sig när medias granskning är så extremt vinklad.
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Nej, jag konstaterar bara att det är föräldrarnas narrativ rakt igenom utan några ifrågasättanden eller konkreta påståenden som talar emot deras bild.
Och vad skulle det vara, menar du? Stomi och hjälpbehov är uppenbarligen kvar.
Citera
2026-04-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Och vad skulle det vara, menar du? Stomi och hjälpbehov är uppenbarligen kvar.

En annan tanke är att det är synd att föräldrarna outar Elsa igen. Förut var det inte helt klarlagt, men nu vet alla igen att hon har stomi. Hoppas att ngn polisanmäler föräldrarna för deras integritetskränkande beteende mot sitt barn.

Det är droppet som varit viktigt i denna historia (enligt media). Då bör man redogöra för hela historien avseende droppet och inte bara den del som passar föräldrarnas sagor.
Citera
2026-04-18, 19:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
En annan tanke är att det är synd att föräldrarna outar Elsa igen. Förut var det inte helt klarlagt, men nu vet alla igen att hon har stomi. Hoppas att ngn polisanmäler föräldrarna för deras integritetskränkande beteende mot sitt barn.

Det är droppet som varit viktigt i denna historia (enligt media). Då bör man redogöra för hela historien avseende droppet och inte bara den del som passar föräldrarnas sagor.
Nej, det är omhändertagandet och allt som det har medfört som är det viktiga. Droppet är bara en detalj, om än viktig, i sammanhanget.
Citera
2026-04-18, 19:46
Medlem
Citat:

Media SKA granska myndigheter.
När myndighet lägger locket på och tjänstemännen på myndighet maktmissbrukar så SKA det grävas. Det ligger i medborgarnas intresse.

!! Det är INTE myndighetsförakt att rycka slöjorna av manipulerande tjänstemän och låta dom drabbade medborgarna komma till tals.
!! Det är INTE myndighetsförakt att vanliga medborgare får utrymme i media.
Senast redigerad av commandaria 2026-04-18 kl. 19:49.
Citera
2026-04-18, 20:00
Medlem
Citat:

Det är ju bara tydligt att stomin klargör att flickan har en sjukdom vilket många här förnekar.

Det är socialtjänsten och sjukhuset som skapat allt detta, ingen annan.
Citera
2026-04-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Det är ju bara tydligt att stomin klargör att flickan har en sjukdom vilket många här förnekar.

Det är socialtjänsten och sjukhuset som skapat allt detta, ingen annan.

Håller med! Det har varit skriverier här i tråden om att stomin är borta och att Elsa i princip är frisk. Nu framkommer det ju dock att diagnosen är rätt och flickan fortfarande har behov av vård, vårdbesök, skötsel av stomi etc. Sen tycker inte jag det är fel av föräldrarna att prata öppet om att hon har stomi, är väl inget att hyscha om? Bättre att neutralisera och vara öppen, att vara annorlunda är inget fel och det är bra om barn i Elsas omgivning lär sig det.
Senast redigerad av Ringmuren 2026-04-18 kl. 20:11.
Citera
2026-04-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Och hur mycket jobb tror du det är eller kan vara att ta hand om ett barn med tarmsjukdom?

Menar du att skolan tex ska kunna sköta barnens tarmsjukdom?

Frågan är hur mycket pengar det kostat att ha flickan på lvu osv.
Dropp på natten var det som gällde , dagtid fanns assistent i skolan för att ta hand om det uppstod något med stomin samt kunna vara med E om det inte fungerade med lektion .
3 assistenter medan andra barn med svåra fysiska funktionshinder i rullstol där föräldrar utför fysisk träning och de är beroende av tex slemsug ,mat genom knapp får väldigt lite assistans vilket framkommer i mängder med artiklar
Citera
2026-04-18, 20:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor

Hur ska de veta vad som är fel när bevisen är gömda bakom sekretess?

Vad skulle Adams pappa göra menar du?
Citera
2026-04-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dropp på natten var det som gällde , dagtid fanns assistent i skolan för att ta hand om det uppstod något med stomin samt kunna vara med E om det inte fungerade med lektion .
3 assistenter medan andra barn med svåra fysiska funktionshinder i rullstol där föräldrar utför fysisk träning och de är beroende av tex slemsug ,mat genom knapp får väldigt lite assistans vilket framkommer i mängder med artiklar

Ja men det är mycket skötsel med cvk rengöring byta påsar, stomi rengöra, läckage, byta påse, sjukhusbesök, skriva sjukhusdagbok, kost, smärt lindring och allt sådant, flickan är för liten för att göra detta själv.

Förstår inte vad ditt problem är helt ärligt, du är besatt av att hitta fel, och du erkänner alltså inte att flickan tagits på felaktiga grunder ?
Citera
2026-04-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Artikeln inleds med att pappan måste åka iväg för att hjälpa Elsa med problem med stomin. Uppenbarligen är diagnosen, stomin och hjälpbehov kvar. Vad är vinklat menar ni?

Vad är det för ”instruktionsbok” du pratar om i inlägg efter inlägg?
Är pappan assistent eller är skötsel av stomi mer eller mindre något som tillhör föräldrauppgift likt att de uppgifter gällande hygien för större barn med funktionshinder som forfarande använder blöja trots att de är långt upp i åren , att det ska finnas assistent i skola för att kunna fixa med stomin om något händer är något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in