2026-04-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke12se
Nja. Vet inte om man kan tolka så mycket från FUP:en överhuvudtaget mer än att pappan är allvarligt orolig för sin dotters säkerhet efter att galningen Tobias Hübinette skickat över 100 hotfulla sms. Polisförhören är dessutom påverkade av den aktuella situationen så allt måste nog tas med en nypa salt.

Mamman säger att dottern tyr sig mer till TH än till henne (inte till pappan), vilket snarare säger att hon är frånvarande. Om man nu ska tolka något.
Att det bara är synd om den biologiska pappan köper jag inte riktigt. Vem går och inseminerar en kvinna i ett förhållande med en annan man? I din värld kanske det är normalt, men för mig är det ett märkligt "samlevande" som mamman skulle kalla det. Dom alla inblandade verkar mer se det där med barn som något slags biologiskt och socialt experiment

Sen angående att barnet verkar tycka om Tobias. Jag tolkade det som att hon pratar om att dottern tycker mer om Tobias än den biologiska pappan, men det är lite svårt att läsa när så mycket är maskat.
Citera
2026-04-18, 15:10
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Denna FUP har tillräckligt med handling för att kunna bli en hel bok. Detta är hur jag tolkar det som händer.

OBS, fritt tolkat från min sida vad som hänt.

Det börjar med en oskyldig konversation om gummistövlar, sen går det över till att handla om skolvalet för barnet. Det femåriga barnet har pratat med bögen om skolvalet. Bögen är vårdnadshavare samt den biologiska pappan till barnet. Mamman är inte helt nöjd med skolvalet som bögen vill göra och med rätta ifrågasätter om man kan låta en femåring vara med och besluta om dessa saker.

Sen misstänker jag att mamman har skrivit till Tobias att hon vill ha stöttning i chattkonversationen.

Redan från första meddelandet så är Tobias på dåligt humör och skriver att bögen är en "besserwisser" och alltid vill få sin vilja igenom.

Här skulle denna strid kunna sluta, men bögen som verkar ha lite sociopatiska drag och är redo för strid.

Han börjar med att prata om honom och mamman som vårdnadshavare och utesluter Tobias från något medbestämmande i barnets val. Redan detta är riktigt triggande för Tobias. Han har här varit lovad att vara en riktig pappa till barnet och nu visar det bristerna med denna konstellation med 3 pappor och en mamma. Redan nu börjar Tobias freaka ur, eller som mamman utrycker det "en monolog ut i ingenting". Tobias tänker tillbaka på sin barndom och hur jobbigt det var att växa upp utan sina egna biologiska föräldrar och nu har han hamnat i denna skitsituation att behöva vara pappa till någon annans biologiska barn, samt även att den biologiska pappan är någon han avskyr från början. Samt har Tobias en inre dissonans kring hur mamman inte gillar bögen, trots det så är det med bögen hon valt att bli gravid med och han själv blir ett tredje hjul som används som pengapåse.

Redan nu är Tobias rasande, men bögen har ett sista ess i rockärmen. Det är att ta upp en Korearesa som Tobias skulle göra med barnet.

Det är nu topplocket pajar totalt på Tobias och han går totalt bananas. Att Tobias är adopterad är ett känsligt ämne och att bögen nu tar upp det genom att nämna Korearesan gör honom rasande.

Stackars barn känner man, när detta barn är över 7 år känns det som att det är barnet som kommer vara den vuxna i rummet kring dessa tre freaks.

Rent juridiskt är det Tobias som gjort mest fel. MEN denna kvinna utövar psykologisk misshandel mot Tobias. Enligt mig så känns det värre än att vara otrogen att fullt medveten gå och skaffa barn med en annan man, sen samtidigt vill fortsätta förhållandet och lovar att om dom bara flyttar ihop så kommer hon vilja ha sex igen, men så har icke blivit fallet. Fyfan, känner lite medlidande med Tobias, vilken röra alltihop, stackars barn...
TH är onekligen en fullblodsdåre, men...Han verkar ju ha haft ett h-vete redan från start så det är kanske inte så konstigt att han hatar allt och alla, särskilt Sverige och svenskar.

Det stora problemet är att folk som han öht har fått en plats i offentligheten och ges utrymme att påverka vår politik istället för att få vård på någon institution.
Citera
2026-04-18, 15:14
Medlem
Citat:
Att det bara är synd om den biologiska pappan köper jag inte riktigt. Vem går och inseminerar en kvinna i ett förhållande med en annan man? I din värld kanske det är normalt, men för mig är det ett märkligt "samlevande" som mamman skulle kalla det. Dom alla inblandade verkar mer se det där med barn som något slags biologiskt och socialt experiment

Sen angående att barnet verkar tycka om Tobias. Jag tolkade det som att hon pratar om att dottern tycker mer om Tobias än den biologiska pappan, men det är lite svårt att läsa när så mycket är maskat.

Men detta är något vi inte vet något om. Fanns verkligen Tobias i bilden från början? Står faktiskt inte mycket om hur detta har gått till i praktiken.

Som jag tolkar det verkar kvinnan vilja "kompensera honom" och låta honom leka pappa för att hon uppenbarligen inte vill ha biologiskt barn med honom.

Varför pappan valt att skaffa barn med kvinnan och hur exakt omständigheterna såg ut då står ju inte. Pappan säger inte mycket om det och Tobias samt kvinnans ord kan man ju inte ta på allvar. Kanske har kvinnan lurat dom alla?
Senast redigerad av nicke12se 2026-04-18 kl. 15:17.
Citera
2026-04-18, 15:15
Medlem
Citat:

Står inte att dottern tycker om någon mer än någon annan utan att hon tyr sig mer till TH än till henne (dvs mamman).

Säger inte att det är synd om någon specifikt - det är väl i så fall synd om samtliga offer. Måste vara fruktansvärt att får utstå över 100 hotfulla och kränkande sms. Tänkt att vara förälder till ett barn som delvis bor med en man som säger att han ska förstöra samtligas liv, vill se dom plågas. Kallar mamman för hora. Säger att han ska göra allt han kan för att de ska bli av med barnet och sedan gör en falsk anmälan precis som han sagt att han ska göra. Allt detta efter en diskussion om skolgång.
Senast redigerad av nicke12se 2026-04-18 kl. 15:21.
Citera
2026-04-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och att låta honom åka med barnet till Korea!

Ja helt galet.
Citera
2026-04-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke12se
Men detta är något vi inte vet något om. Fanns verkligen Tobias i bilden från början? Står faktiskt inte mycket om hur detta har gått till i praktiken.

Som jag tolkar det verkar kvinnan vilja "kompensera honom" och låta honom leka pappa för att hon uppenbarligen inte vill ha biologiskt barn med honom.

Varför pappan valt att skaffa barn med kvinnan och hur exakt omständigheterna såg ut då står ju inte. Pappan säger inte mycket om det och Tobias samt kvinnans ord kan man ju inte ta på allvar. Kanske har kvinnan lurat dom alla?
Du kan helt omöjligt ha läst hela FUP
Citera
2026-04-18, 16:03
Medlem
Hur fan kan folk tycka synd om denne äcklige svenskhatande mördare? Kan verkligen inte förstå det!
Citera
2026-04-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Hur fan kan folk tycka synd om denne äcklige svenskhatande mördare? Kan verkligen inte förstå det!
Vissa saker är han själv inte skyldig till, som att han blev bortförd som litet spädbarn från sitt hemland Korea till Sverige. Särskilt dessa dagar när man vet hur mycket mutor det varit kring dessa adoptioner.

Jag skulle inte bli helt förvånad om Tobias själv nu börjar förstå vilken vansinnig sekt dessa vänster-människor är, efter att ha varit med om detta.
Citera
2026-04-18, 16:13
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Kommenterar folk något?

Nej inte igår iaf. Verkar inte nått ut att det är han. Står ju inte mycket i medier direkt.
Citera
2026-04-18, 16:14
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Vissa saker är han själv inte skyldig till, som att han blev bortförd som litet spädbarn från sitt hemland Korea till Sverige. Särskilt dessa dagar när man vet hur mycket mutor det varit kring dessa adoptioner.

Jag skulle inte bli helt förvånad om Tobias själv nu börjar förstå vilken vansinnig sekt dessa vänster-människor är, efter att ha varit med om detta.

Vänstermänniskor är ingen sekt. Men precis som inom högern finns det personer på ytterkanter. Eller bara galningar.
Citera
2026-04-18, 16:14
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ja, allt tycks vara som vanligt i Hübinettes värld. Tillbaka till de vanliga hjulspåren med cuck-livet i det dysfunktionella ”medföräldraskapet”. Nu kanske han håller sig lugn i 10 år tills nästa utbrott.

Han måste ju ha blivit totalt gränspsykotisk eller manisk. Flippat helt av stress, ilska, missnöje och anspänning.
Citera
2026-04-18, 16:15
Medlem
Citat:

Bortförd från en busstation till då världens rikaste och minst rasistiska land på jorden. Stackare! Eller kanske lite tacksamhet hade varit på sin plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in