2026-04-18, 14:19
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Vi har ju noll bevis på att det ska vara Israel som ligger bakom här. Jag avskyr vad det landet gjort mot sina grannar medmera men vad jag sett vet vi fortfarande inte något om vem den som mutat henne är.

Hon investerar i vapen till Israel. Om du inte har något annat förslag känns det som att det är mer som pekar på israeliskt inflytande än annat.
Citera
2026-04-18, 14:52
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Vi har ju noll bevis på att det ska vara Israel som ligger bakom här. Jag avskyr vad det landet gjort mot sina grannar medmera men vad jag sett vet vi fortfarande inte något om vem den som mutat henne är.

Vem skulle det annars vara ifall ett namngivande skulle hota hennes liv? Det är Israel, för om det kommer fram kommer någon våldsam muslim, och sådana finns det många av i Europa, vilja döda henne.
Citera
2026-04-18, 14:56
Medlem
Tack TS!!!

Så sant som att jag har en bild av Lenin på väggen så är det logiskt att det är "judarna" som skickar pengar till ATM.

Det hade däremot varit helt ologiskt om någon av de miljoner personer som håller på högerblocket hade donerat pengarna.

Kamrater, så sant som att Stalin och Hitler är mina idoler, så vet vi ju alla att det är helt logiskt att detta avslöjas i en tråd på Flashback.

Det hade däremot varit helt ologiskt om det avslöjades av Säpo eller någon av de hundratals journalister som bevakar våra politiker.

Att det helt saknas bevis är inget problem alls! För som man säger inom KGB "inga bevis betyder bara att någon verkligen har något att dölja"!

Så sant som att jag sitter här och dricker vodka och blickar ut över röda torget så börjar mitt översättningsprogram att krångla nu, så jag lämnar er med en sång som jag tycker sammanfattar hela tråden: https://www.youtube.com/watch?v=rHomETco0MI&list=RDrHomETco0MI&start_radio =1

Skål kosmonauter!!!
Citera
2026-04-18, 15:01
Medlem
Känns som detta är något flashbacks detektiver borde kunna ta reda på? Om viljan finns…
Citera
2026-04-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad är ”statlig korruption”?

Är det skilt från korrupta individer i grupp?

Baseras inte det på svaga korrupta individer? Eller har du identifierat en ny form av korruption klart skild från den vanliga korruptionen?

Samma typ av pretentiösa människor som försöker hitta nya namn på samma gamla problem.

Statlig korruption är korruption som begås av statstjänstemän jämfört med korruption i den privata sektorn bland de i maktposition som chefer, framför allt för större företag med stort inflytande, eller bland anställda.

korrupta individer i grupp kan vara sammansvärjningar där många statliga tjänstemän och mäktiga företagsledare finns.

Jag vet inte vad du menar med svaga korrupta individer. Jag säger att korruption är värre när korruptionen finns bland makten jämfört med hos fotfolket, för skadan som orsakas är mycket större. Här är det statlig korruption som är den värsta av dom, tätt följt av korruption bland t.ex tech giants eller pharma-företag eller tobaksföretag som lobbyar för att få igenom lagstiftning och propaganda för att promota sina produkter. Att någon ICA-anställd stjäl något från jobbet eller sänker priset för sina vänner är också korruption och skadar ICA och samhället i stort, men skalan är så mycket mindre att det inte är rimligt att jämföra det med till exempel om en EU-parlamentariker skulle ta en muta av en utländsk underrättelsetjänst för att gå det landets ärenden.

Citat:

Det är därför det är viktigt att det blir offentligt vem som är den stora donatorn här, så att det kan redas ut. Det behöver inte vara en muta, men det kan mycket väl vara det. Hennes förda politik hintar starkt om vilka intressen det är som hon är i skuld till om det skulle visa sig vara en muta.

Jag tror personligen att det är en lögn att pengarna är till för hennes personliga säkerhet. Det är bara en tunn ursäkt. Detta känns som en ren muta för att föra en viss politik men jag vill inte på förhand döma ATM även fast jag inte gillar henne över huvudtaget, och därför är det viktigt för mig att sanningen kommer fram.
Senast redigerad av dalavita 2026-04-18 kl. 15:47.
Citera
2026-04-18, 16:55
Medlem
Hon och hennes barn går som helt vanliga människor på gator utan skydd så någon journalist borde gå till botten med hennes s.k. skyddsbehov som tydligen ska ursäkta den hemliga donatorn. Det är bara lögn allting, den hemliga donatorn betalar hennes lyxliv i gengäld säljer hon sin smutsiga penna.
Citera
2026-04-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det där är som att säga "Jag är positiv till Fritzl men försvarar inte hur hans våldtäkter har gått till"

Otroligt korkat hyckleri

Ta det lugnt. Den jämförelsen köper jag inte.
Men det är off topic. Tråden handlar inte israel-palestina-konflikten. Jag diskuterar gärna detta, men det får bli i en annan tråd. Annars riskerar vi varning.

Mitt inlägg handlade om Alice T. M. och hennes pengar från donator. Det andra var en liten parentes.
Citera
2026-04-18, 18:44
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Måwe är ingen tjänsteman, utan vald. Mutor är irrelevant.

Det här kravet på att givare till politiska partier och politiker måste hängas ut används inte mot etablerade partier, där risken för cancellering och socialt stigma är liten för eventuella donatorer, utan har udden riktad mot småpartier utanför riksdagen som inte kan bevilja sig själva skattemedel och därför är mera beroende av ideellt stöd. Och där det sociala stigmat och personliga kostnaderna kan vara högst reella för den som hängs ut.

Det gäller inte bara för sådana partier som NMR (där en outad donation skulle leda till stängning av svenska bankkonton enligt amerikanska terrorlagar), utan också för andra småpartier som F!, Afs, Örebro-listan, Piratpartiet etc, där det finns en reell risk för en eventuell donators yrkes- och privatliv.

Det stämmer inte, mutor är i högsta grad aktuella också för MEPpar. Om du inte tror mig, googla "Qatargate".

Det är en intressant syn på demokrati, att man ska få påverka den anonymt med hjälp av pengar. Inte vidare demokratiskt, enligt mig. Med tanke på snedfördelningen i resurser så skulle det ge aktörer, såväl privata som andra, möjlighet att köpa sig inflytande utan insyn. Det är i all enkelhet den pågående politiska korruption som hotar att slita USA i bitar, och som också tiltat Storbritanniens politiska stabilitet åt alla möjliga håll. Inget att ta efter, alltså.

Vill man påverka politiken med pengar ska man också kunna stå för det öppet. Kan man inte stå för det öppet, tja, då kan man helt enkelt låta bli. Det mår vilken som helst demokrati bättre av.

Vad gäller NMR så föreslår du dessutom att man via en sådan politisk anonymitet ska kunna undgå ev. lagliga, juridiska följder. Det luktar förstås lång väg.

Men för mig passar det bra med olika åsikt i frågan. Jag är helt för att Måwe ska hängas ut tills hon berättar vad det är fråga om OCH att hon ska undersökas av OLAF ifall det är fråga om att sälja inflytande för pengar. Ju mer detta lyfts och ju mer det leder till att Måwe själv och hennes parti förlorar röster, desto bättre är det. För den här sortens politiska skumraskaffärer ska bestraffas, inte belönas. Om vi nu är ute efter pålitliga, omutbara politiker som vi kan lita på och som inte säljer ut. Och det är enligt mig ett grundkrav, för vilken politiker som helst.
Citera
2026-04-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Den som tror att de finns svenska nazister i dess rätta bemärkelse behöver gå tillbaka till 40-50-talet.

De dog ut då. Och har bara använts som skrämsel. Svensk nazism är stendöd.

Men kommunism är levande och sprattlar. Där har vi ett problem med folkmordstankar. Där har vi livs levande individer som kontemplerar över hur utrota så många som möjligt. Där har vi vårt problem idag.

Men de verkar inom SVT, myndigheter och politiska partier även om Sossarna har gjort ett enormt jobb att hålla dem utanför grindarna.

Edit: de dog ut på 70-80 talet när de gamla nazisterna försvann från att lägga ner krans vid Karl den 12:s grav.

De är koftorna man ska akta sig för! Där har skolorna lyckats med all hjärntvätt det bara går.

Nu springer lilla köpta Alice koftornas ärenden medan svenskar som Pär Öberg blir uteslutna ur koftornas banksystem.

Där kan vi snacka om landsförräderi. Det är bra att barnafödandet kraschar så att hela skiten faller samman.

När vi har främmande makt som styr våra köpta förbrytare, Sverige är påväg ner i graven
Citera
2026-04-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag återger den retorik som användes mot Sverigedemokraterna. Den retoriken sammanfaller inte nödvändigtvis med mina privata uppfattningar.

Samma retorik om hot mot demokratin som användes mot sd kan användas än mer uppenbart nu fast intressant nog handlar det om sionismen och inte nazismen, där är sanningen om hotet mot vår demokrati. Skulle inte förvåna mig om fler köpte förbrytare är sponsrade av mosad
Citera
2026-04-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Det hade varit underbart om hon tagit med sig zionistdåren och sverigehataren Aron Flam i flytten till Israel.

Ja, att vi haft sådana infiltratörer som medvetet fördärvar landet! Jag tycker att det är bra att Gustav Kasselstrand, Pär Öberg, Leo kinesen, Victor de Almeida mfl nu börjar gruppera sig och slåss mot sionismens påverkan mot Sverige. Annars kommer det här landet sluta som ett rövhål. Vi är redan halvvägs påväg dit tack vare de judiska och amerikanska globalisterna
Citera
2026-04-18, 20:30
Medlem
https://klagget.nu/2026/04/17/teodorescu-mawe-vagrar-avsloja-hemliga-bidragsgivaren/

Gransningsinstitutet Klägget har begärt ut handlingar från EU-parlamentet som förhoppningsvis kommer visa om reglerna följts eller brutits, eller om den politiska ledningen valt att tänja ut dem bortom det rimligas gräns. I normala fall skulle vi redan ha fått ut dokumenten, men EU-parlamentet har aviserat att de behöver ytterligare femton arbetsdagar för att behandla ärendet. Vi återkommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in