Citat:
Ursprungligen postat av
Lilythepixie
Jag tror att Isabella gravt överskattar sin dragningskraft (men det är ju typiskt för hennes storhetsvansinne och världsfrånvändhet). Vem är det som på allvar ser upp till Isabella och lyssnar på hennes åsikter? Unga kvinnor vet väl knappt vem hon är så att locka förstagångsväljare blir nog omöjligt. Bland äldre kvinnor är det nog extremt få som låter sig påverkas av henne. Många följer ju henne enbart för att se vilka stolligheter hon ska ta sig för härnäst. Hon är en driftkucku, men ser det inte själv, utan ser sig som en ”powerwoman”. Nej, jag tror att hon snarare sänker Moderaterna än att locka väljare till dem.
Jag tänker att hon är duktig på sitt sätt. Medial och kan prata, visa upp sig på bild och göra reklam.
Men hon har ju ingen vidare utbildning. Hon hoppade av gymnasiet. Jag tänker att det med hennes bakgrund kan bli svårt att begripa sig på komplexibiliteten inom skola, omsorg, sjukvård, energi, övrig infrastruktur, försvar, industri och större företag, exportdrivande näringsliv, arbetsmarknad och jobb, juridik etc
Så någon ministerpost i sikte kan jag inte riktigt se. Ingen röstmagnet för mig i alla fall.
Jag tycker inte vi borde ha ministrar som inte har någon universitetsexamen eller haft en fot i verkligheten.