2026-04-18, 11:08
Medlem
Beställt THCA koncentrat 85%. Hur röker man det? Har inte använt cannabis på 20 år så lär ha låg tolerans. Rökte rätt ofta och mycket när det begav sig, men inte koncentrat utan hasch och gräs. Hur dosera och hur röka det? Vad kan man förvänta sig för effekt av detta jämfört med gatuprodukter?
Citera
2026-04-18, 11:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Beställt THCA koncentrat 85%. Hur röker man det? Har inte använt cannabis på 20 år så lär ha låg tolerans. Rökte rätt ofta och mycket när det begav sig, men inte koncentrat utan hasch och gräs. Hur dosera och hur röka det? Vad kan man förvänta sig för effekt av detta jämfört med gatuprodukter?
Gå tex in på generalens hampa,köp blommor eller hash ,kallas industri hampa, o blanda med ditt thca isolat till din egen styrka och prova dig fram sakta,små mängder.
Citera
2026-04-18, 11:49
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Fick hem en supermix vape från upg. idag. Hur fan använder man den?

Berätta hur mkt du måste kicka för att bli bäng
jag fattade det som att folk inte kan lägga ner den, det är ju najs men jag vill inte ha tjackrace, jag vill ha den och jämn och fin
hoppas den blir fin
Citera
2026-04-18, 11:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Berätta hur mkt du måste kicka för att bli bäng
jag fattade det som att folk inte kan lägga ner den, det är ju najs men jag vill inte ha tjackrace, jag vill ha den och jämn och fin
hoppas den blir fin
2-4 bloss håller mig lika stuk som jag blir av en av mina standardspliffar med 'vanligt' röka.
Citera
2026-04-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Gå tex in på generalens hampa,köp blommor eller hash ,kallas industri hampa, o blanda med ditt thca isolat till din egen styrka och prova dig fram sakta,små mängder.

Ok. Antar man kan blanda med tobak också för lättillgänglighet? Hur är ruset jämfört med illegala varianter?
Citera
2026-04-18, 16:08
Medlem
Citat:
Koncentrat ska rökas i en vape som är gjord för koncentrat. Eller en så kallad dab rig. Du kan röka det med tobak eller liknande men det är ganska mycket slöseri, du går miste om smak och det slår mycket sämre eftersom det är för hög temperatur när du förbränner det i en joint. Koncentraten är enligt mig bästa alternativet när det gäller THC-a. Det räcker med mycket små mängder för att få effekt. 0,1-0.15 fungerar fint som dosering.
Senast redigerad av EnLoser 2026-04-18 kl. 16:10.
Citera
2026-04-18, 16:30
Medlem
Det smidigaste, effektivaste, billigaste och hälsosammaste sättet i kombo som jag kommit fram till är 510-vapecarts och ett batteri. Göra egen olja av isolat och återfylla vid behov tills carten går sönder. Vilket är otroligt sällan i min erfarenhet.
Citera
2026-04-18, 16:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ok. Antar man kan blanda med tobak också för lättillgänglighet? Hur är ruset jämfört med illegala varianter?
Absolut, men bättre med fullspectrat. Men nödfall så...

Bra, tycker bättre om budsen thcx/thca från tex nordicmed, gillar mixen. Väldigt likt real deal. Prova gärna thca hybrid vape från tex upgrade, väldigt trevligt likså thcx droppar för natten-
Citera
2026-04-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Öö nej han skrev koncentrat inte isolat

Dab rig eller Vape för koncentrat.
Citera
2026-04-19, 00:52
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Jag köpte en vape för två lax men det finns betydligt billigare. Ta en liten dutt bara.
Citera
2026-04-19, 06:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Öö nej han skrev koncentrat inte isolat

Dab rig eller Vape för koncentrat.
Ursäkta, groggar igår
Citera
2026-04-19, 10:44
Medlem
Citat:

kör på en dab rig liknade https://www.youtube.com/watch?v=YaNk790jDYs rätt kul nerda in på

eller budget https://smoketower.com/710il-dabbrigg-breezy-15cm och https://www.kjell.com/se/produkter/hem-fritid/kok-matsal/koksmaskiner/rubicson-creme-brulee-brannare-p48086
så har du allt borde fungera om du vill spara pengar

temperaturen viktig på det uppvärmda glaset .. för smak, ruset.. du vill inte bränna koncentratet du vill vaporiserar det. Testa dig fram eller köp termometer.
Senast redigerad av kindofblue 2026-04-19 kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in