2026-04-18, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Nja det lät mer som de hade haft TUT men vid en omprövningen fått avslag. Men eftersom det aldrig skrivs om de faktiska omständigheterna så vet jag inte.

Man får ju kolla på skälen också.

Vem som helst kan få, har kunnat få och får ofta också TUT, PUT och medborgarskap eftersom systemet ibland accepterar det och tidigare alltid i princip.

Den röda tråden i det här fallet är : De har inte ett enda skäl att vara i Sverige. De har 0 % med Sverige att göra. Uzbekistan har 40 miljoner människor nästan som inte alla kan komma till Sverige så klart.
Citera
2026-04-18, 08:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Nu tycker jag att Sverige borde rensa ut alla icke vita men att börja med ett närande par samtidigt som åldringsväldtäktsmän får stanna trots upprepade brott är det bara idioter som skapar förutsättningar för.

Men sen när har ni någonsin träffat på en politiker som faktiskt gör något vettigt??
Citera
2026-04-18, 08:14
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man får ju kolla på skälen också.

Vem som helst kan få, har kunnat få och får ofta också TUT, PUT och medborgarskap eftersom systemet ibland accepterar det och tidigare alltid i princip.

Den röda tråden i det här fallet är : De har inte ett enda skäl att vara i Sverige. De har 0 % med Sverige att göra. Uzbekistan har 40 miljoner människor nästan som inte alla kan komma till Sverige så klart.
Det har man gjort och ändrat sin bedömning mot tidigare. Det jag kunde läsa mig till i de få artiklar som innehöll någon sorts skäl till avslaget var att "synnerligen ömmande omständigheter" inte bedömdes finnas.

Synnerligen ömmande omständigheter är en möjlighet att låta människor stanna som inte uppfyller de kraven som ställs för att få asyl.
Citera
2026-04-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Det har man gjort och ändrat sin bedömning mot tidigare. Det jag kunde läsa mig till i de få artiklar som innehöll någon sorts skäl till avslaget var att "synnerligen ömmande omständigheter" inte bedömdes finnas.

Synnerligen ömmande omständigheter är en möjlighet att låta människor stanna som inte uppfyller de kraven som ställs för att få asyl.

När bedömdes de tidigare ha "synnerligen ömmande skäl" då ?

Mönstret är tydligt. Låta vem som helst komma in i landet. Efter ett tag så får man synnerligen ömmande skäl och får "stanna" via snyfreportage i media. Repeat.

Slutsats : De som äger och styr medierna vill att alla i hela världen ska komma till just Sverige, förmodligen deras sätt att förstöra samhället inifrån och de hoppas väl på att det då ska växa fram en kommunistisk "utopi"(för dem själva, massmord för andra).
Citera
2026-04-18, 08:20
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Man tar hand om människor som är sjuka eller mår psykiskt dåligt oavsett varifrån de kommer, det är min inställning.
Exakt, om hemlandet bygger upp sin välfärd och verkligen bryr sig om de sina så är det ju inga problem!
Citera
2026-04-18, 08:25
Medlem
Svensken är hopplös. Ser denne ansikten så tycker denne synd om dem. Även kriminella. Då kastas alla lagar och regler överbord. En slags positiv kolonialism; ”människor ska inte behöva bo i sina egna skitländer!”. Tröttsamt!
Citera
2026-04-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Svensken är hopplös. Ser denne ansikten så tycker denne synd om dem. Även kriminella. Då kastas alla lagar och regler överbord. En slags positiv kolonialism; ”människor ska inte behöva bo i sina egna skitländer!”. Tröttsamt!

Stödet verkar inte gälla svenskar utan handla om ren masochism/bakomliggande vilja att förstöra just det egna landet.

Mycket sällan man ser något reportage som : Trots ömmande skäl och stöd från befolkningen i Caracas, Miami och Kapstaden så får inte Olle från Tranås stanna i Venezuela, USA respektive Sydafrika där Olle befinner sig olagligt.
Citera
2026-04-18, 08:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Så här blir det när högernationalisterna har makten.
Hur många fler sådana här utvisningar kommer vi att få se om Åkesson får makten efter valet?

Såhär har utvisningar sett ut i minst 30 år nu... Och då har högerregeringen bara haft makten om vi räknar under 80 år. Cirka 22. Dvs 27,5 %..

Sossar eller vänsterpartiet har suttit på makten 72.5% under 80 år..

Och så länge jag kan minnas har man hållt på att skicka hem de "duktiga" som har skaffat sig massa vänner och försökt. Medans man av någon anledning har gjort allt för att kunna få behålla varenda brottsling som ingen ens vill ha här.
Citera
2026-04-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Stödet verkar inte gälla svenskar utan handla om ren masochism/bakomliggande vilja att förstöra just det egna landet.

Mycket sällan man ser något reportage som : Trots ömmande skäl och stöd från befolkningen i Caracas, Miami och Kapstaden så får inte Olle från Tranås stanna i Venezuela, USA respektive Sydafrika där Olle befinner sig olagligt.
Nej, det faller på sin egen orimlighet. Svensken hatar andra länder, det är bara här man egentligen kan leva. Alla borde få det, menar denne. Eller ingen borde få det, menar andra. Chauvinismen är total, om än dubbelpipig.
Citera
2026-04-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Nej, det faller på sin egen orimlighet. Svensken hatar andra länder, det är bara här man egentligen kan leva. Alla borde få det, menar denne. Eller ingen borde få det, menar andra. Chauvinismen är total, om än dubbelpipig.

En fråga kanske för filosofer och psykologer.

Helt obegripligt.
Citera
2026-04-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Såhär har utvisningar sett ut i minst 30 år nu... Och då har högerregeringen bara haft makten om vi räknar under 80 år. Cirka 22. Dvs 27,5 %..

Sossar eller vänsterpartiet har suttit på makten 72.5% under 80 år..

Och så länge jag kan minnas har man hållt på att skicka hem de "duktiga" som har skaffat sig massa vänner och försökt. Medans man av någon anledning har gjort allt för att kunna få behålla varenda brottsling som ingen ens vill ha här.

Huvudlinjen är ju att alla blir kvar och att man vill det.

Annars skulle man ju ha genomfört en rationell lagstiftning där man bestämmer hur det sak se ut och vilka som kan få komma och vilka inte och sen bara ha genomfört det.
Citera
2026-04-18, 08:57
Medlem
Glödskals avatar
Hej då.

De skulle ha rest härifrån för 20 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in