2026-04-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så är det. Det är Israels röst man hör när rumänskan talar. Det har varit tydligt länge.

Kanske läge att kolla ifall partikamraten Näbba Usch också fått in märkliga donationer till partiet eller till den privata vandeln? KD verkar vara helt infiltrerat av israeliska narrativ.
Detta bör göras av alla politiker. De ska inte hemlighålla vem som styr dem.
Citera
2026-04-17, 20:58
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Är det klarlagt att det handlar om pengar? Kan det handla om en spermadonator?
Citera
2026-04-17, 20:59
Medlem
En Svensk EUparlamentariker tar emot "beskydd" av främmande makt... det finns inget scenario där det är rätt och bra.
Sluta med allt kackel bara.
Citera
2026-04-17, 21:18
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Alice lyser av hur skenhelig hon är, Israel äger henne. Hon bör behandlas som landsförrädare.
Citera
2026-04-17, 21:42
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Det finns en privatperson i Sverige som har pengarna för att göra detta!

Lite förvånad att det dubbelnamnet inte kommit upp här än!
Någon vars efternamn slutar på -stein, - witz eller -man?
Citera
2026-04-17, 21:45
Medlem
swimmingpools avatar
Nån borde intervjua SÄPO om hennes kritik.
Citera
2026-04-17, 21:54
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Någon vars efternamn slutar på -stein, - witz eller -man?

Nej!

Är som Carola, behöver inget efternamn
Citera
2026-04-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
Ja... vem skulle det kunna vara?
Vi har absolut ingen aning.

Också:
"KD-toppen Alice Teodorescu Måwe anser att personer som ansöker om svenskt medborgarskap ska erkänna Israels rätt att existera"
Haha, helt sjukt, men vänta bara tills allt detta läcker ut, hela världens är mutad av dessa råttor.
Citera
2026-04-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?
Jag tror att du har helt rätt, även om jag inte tänkt tanken innan. Och det skrämmer mig oerhört. Hur många fler svenska politiker ligger i Mossads fickor?
Citera
2026-04-17, 22:07
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Tror du verkligen det finns nazister på riktigt? NMR demonstrera mot judarnas folkmord i Gaza och stöttar muslimer. Låter inte som nazister är så farliga egentligen däremot sionisterna som alice, riktigt läskiga typer
Jag återger den retorik som användes mot Sverigedemokraterna. Den retoriken sammanfaller inte nödvändigtvis med mina privata uppfattningar.
Citera
2026-04-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Om samma sak gällt en annan politiker från motståndarsidan så hade hon gått i taket och sagt att Hamas eller Iran är donatorn.

100% att donatorn är någon med koppling till Israel.
Och det vill hon inte säga.

Jag är förvisso själv israel-vän, men jag har väldigt svårt för Alice.
Så korkat när hon säger att USA och Israel attackerade Iran för att hjälpa iranska folket.
Inte ens de själva hävdar det. Utan det handlar om deras egen säkerhet, och olja.

Både Alice, USA och Israel skiter i det iranska folket.

”Israel-vän” -Hur fan är du funtad? 35000 slaktade palestinska barn……
Citera
2026-04-17, 22:25
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Men i detta att hon vägrar tala om vem som betalar anser jag att hon gör helt rätt. Det är väldigt fel att de som vill stödja en politisk riktning ekonomiskt blir uthängda offentligt.

Men det du förespråkar i så fall är att alla politiker ska kunna köpas utan att man ens får reda på vem som har köpt dem.

Det är inte så länge sedan HD slog fast att 1000 SEK räcker för att det ska klassas som muta. Därtill finns ett separat krav på "otillbörlighet", vilket i praktiken kräver att man måste veta vem som har gett pengarna. Annars är det omöjligt att kontrollera om personen ifråga har agerat "otillbörligt" till den partens fördel.

I Måwes fall vet ingen hur mycket pengar hon får, vem som betalar, vad pengarna de facto har använts till och om hon i utbytet gjort, sagt eller på annat sätt agerat till den betalandes förmån. Har hon gjort det är det ett mutbrott, enligt svensk lag. Nu kan hon inte dömas för det så länge hon är MEP och åtnjuter immunitet, men det är förstås fullt möjligt efter att MEP-tiden löpt ut.

I det prejudicerande HD-fallet var det fråga om en lyxig julmiddag, med sprit och underhållning. Det var två ideella föreningar som stod för fiolerna och de inbjudna gästerna var myndighetsrepresentanter. De åtalades för tagande av muta, medan föreningarna åtalades för givande av muta. De åtalade friades för att de de kunde visa att de haft en långvarig samverkan med de ideella föreningarna och att deltagande vid middagen därför hade ett "verksamhetsmässigt berättigande", men ur domen framgår också att det rent generellt sett är "otillbörligt" att bjuda en offentligt anställd på sådant (i det här fallet en middag värd 1000 SEK). Och fast man inte ens skulle kräva någonting konkret i gengäld.

Hur mycket månne Måwe får?
Senast redigerad av Graavarg 2026-04-17 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in