2026-04-17, 18:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?

Ok då får du väl strunta i att rösta på henne, misstänker att du aldrig gjort det ändå... Sosse gråterskornas klubb hälsar...
Citera
2026-04-17, 19:19
Medlem
Omöjligt att lyssna på henne i en hel halvtimme, fruktansvärt jobbig röst och sätt att tala. Röstcoach någon? Jag får dela upp programmet i mindre delar. Aj, mina öron.

Edit, hon talar i nån slags staccato-rytm med den där fruktansvärda gälla, lite knarriga rösten.
Senast redigerad av V-H 2026-04-17 kl. 19:23.
Citera
2026-04-17, 19:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?
Jag bryr mig inte om vem som står för fiolerna och bestämmer hennes musik. Jag tror mer att hennes ståndpunkter kan förklaras med brist på personlig heder än på horande i alla fall.

Men i detta att hon vägrar tala om vem som betalar anser jag att hon gör helt rätt. Det är väldigt fel att de som vill stödja en politisk riktning ekonomiskt blir uthängda offentligt.
Citera
2026-04-17, 19:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Omöjligt att lyssna på henne i en hel halvtimme, fruktansvärt jobbig röst och sätt att tala. Röstcoach någon? Jag får dela upp programmet i mindre delar. Aj, mina öron.

Edit, hon talar i nån slags staccato-rytm med den där fruktansvärda gälla, lite knarriga rösten.
Må så vara. Men hon har skrivit grymt bra väldigt länge för GöteborgsPosten. Vilket jag tycker är en lysande ledarsida om man är lagd åt mitt håll.
Citera
2026-04-17, 19:50
Medlem
Weit-wegs avatar
Århundradets ickefråga vem som degar hennes privata skydd…
Citera
2026-04-17, 20:11
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Inte många på flashback vill gräva i detta.
Då det är en högerpolitiker, då är det alla
politiker är lika goda kålsupare. Om Alice
hade varit socialdemokrat hade det låtit helt annars i tråden

Gräva i vad?

Att Sverige har ett uselt politikerskydd??

Palme, Anna Lindh, Annie Lööf/Ann Marie Wieselgren. Nu för någon vecka sedan inbrott i Åkessons garage.

Det är uppenbart att vilken dåre som helst kan klippa nästan vilken politiker som helst, när som helst.

Självklart behöver Alice ett RIKTIGT skydd med anledning av hennes ställningstagande.
Citera
2026-04-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Svenskt? De var väl nazister? De var ett rasistiskt parti med nazistiska rötter / ett nazistiskt parti med rasistiska rötter och det gick inte att ändra på. Förintelseöverlevare kampanjade mot SD och fick Ulf Kristersson att svära på att han aldrig skulle samarbeta med SD. Tills helt plötsligt nu, när de på en gång gått från att vara ett nazistiskt parti till att vara ett judisk parti.

Tror du verkligen det finns nazister på riktigt? NMR demonstrera mot judarnas folkmord i Gaza och stöttar muslimer. Låter inte som nazister är så farliga egentligen däremot sionisterna som alice, riktigt läskiga typer
Citera
2026-04-17, 20:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Gräva i vad?

Att Sverige har ett uselt politikerskydd??

Palme, Anna Lindh, Annie Lööf/Ann Marie Wieselgren. Nu för någon vecka sedan inbrott i Åkessons garage.

Det är uppenbart att vilken dåre som helst kan klippa nästan vilken politiker som helst, när som helst.

Självklart behöver Alice ett RIKTIGT skydd med anledning av hennes ställningstagande.
Hur skyddar man sig med pengar? Och hur skulle summans storlek och donatorns identitet kunna påverka skyddet? Vilka skydd hon skaffat sig har ingen begärt att få veta.
Citera
2026-04-17, 20:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Tror du verkligen det finns nazister på riktigt? NMR demonstrera mot judarnas folkmord i Gaza och stöttar muslimer. Låter inte som nazister är så farliga egentligen däremot sionisterna som alice, riktigt läskiga typer
Den som tror att de finns svenska nazister i dess rätta bemärkelse behöver gå tillbaka till 40-50-talet.

De dog ut då. Och har bara använts som skrämsel. Svensk nazism är stendöd.

Men kommunism är levande och sprattlar. Där har vi ett problem med folkmordstankar. Där har vi livs levande individer som kontemplerar över hur utrota så många som möjligt. Där har vi vårt problem idag.

Men de verkar inom SVT, myndigheter och politiska partier även om Sossarna har gjort ett enormt jobb att hålla dem utanför grindarna.

Edit: de dog ut på 70-80 talet när de gamla nazisterna försvann från att lägga ner krans vid Karl den 12:s grav.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2026-04-17 kl. 20:45.
Citera
2026-04-17, 20:47
Medlem
Jag tror hon är en högfungerande. Hon tittar ju jättekonstigt och typ ler lite i mjugg. Hon är skärpt. Söt fast annorlunda. Ser ut som en rysk docka.
Citera
2026-04-17, 20:53
Medlem
gunnarks avatar
Det finns en privatperson i Sverige som har pengarna för att göra detta!

Lite förvånad att det dubbelnamnet inte kommit upp här än!
Citera
2026-04-17, 20:55
Medlem
Missingno.s avatar
Ja... vem skulle det kunna vara?
Vi har absolut ingen aning.

Också:
"KD-toppen Alice Teodorescu Måwe anser att personer som ansöker om svenskt medborgarskap ska erkänna Israels rätt att existera"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in