Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Navelskådning är farligt, efterblivenhet ännu värre.
Islamistregimen har straffats extremt hårt, Irans finansiella system är nära kollaps och du fokuserar på en totalt ointressant influencer som ingen brytt sig om tidigare och ingen kommer bry sig om bara om nån vecka.
Militärt = ja, där har dom fått en del på käften. Deras finansiella system har varit nära kollaps i över 20 år, så det är inget nytt. Det kan dom hantera.
Inrikepolitiskt är regimen starkare än någonsin, och utrikespolitiskt har dom gått från skurkstat i hela västvärlden till att bli lyssnade på av till och med amerikaner. En häpnadsväckande utveckling. Hur detta än slutar så har Irans net promoter score påverkats enormt. Det kommer för alltid uppstå tvetydigheter, på samma sätt som med vaccin, kring Irans agerande framåt även när dom är skyldiga. Tidigare kunde Israel vifta med handen och säga "Iran" eller "Hezbollah" och alla tog då deras version för sann. Där står vi inte efter detta.
Citat:
Vietnam-kriget var ett tag sedan, rätt mycket har uppenbarligen förändrats sedan dess. Även en uppenbar idiot borde vara minst sagt försiktig med att dra några paralleller till dagens situation i Iran?
Rätt lite har förändrats sen dess också. Har du hört talas om evolutionen? Den programmerar inte om våra hjärnor på två generationer. Hela vårt väsen som art kretsar kring myter, historier, ont och gott, riter, gudasagor och gemensamma fantasier. Det blir märkligt att du ska försöka förminska en av dom viktigaste delarna av vår sociala dynamik för att vinna enkla poänger i en krigstråd på Flashback. Du får se upp med dig själv.
Citat:
Tycker det är kul med din faiblesse för ad hominem, född förlorare antar jag?
Nej då, en helt vanlig person är jag. Det STINKER irl-mes som försöker spela cool online om just dig bara, och då får jag lite ad hominem-feeling. Wannabes har jag svårt för nämligen. Det är inget personligt höll jag på att säga, men det är ju just precis vad det är.