Citat:
Ursprungligen postat av
Perfect10
Bara för att man repeterar en lögn massor av gånger innebär inte att det blir en sanning. Har det slagit dig att utseendet kanske är sekundärt, en bisak och att i det primära ligger en annan anledning?
En retorisk fråga, även om jag tror mig veta ditt svar - Hade det varit rimligt med obligatoriskt lösen av jaktkort och krav på fälld kvot för att i gengäld få ha vilken AR som helst så länge den uppfyller kraven på anslagsenergi? Ungefär som vid målskytte?
Vad är lögnen? Är det lögn att det är kulans vikt och hastighet som dödar och inte vapnet och dess yttre utseende?
99% av alla gängskjutingar är pistoler. Pistoler och knivar dominerar i kriminella kretsar. AR står för 0, 8% av morden I USA. I Europa hittar jag inte ett enda tillfälle där AR använts av kriminella gäng i historien. AR är inte weapon of choise bland kriminella.
Vi har dock en tänkande elit som ser på Netflix och i filmer där AR förekommer flitigt och tror att det är verkligheten.
Det minsta problemet görs till det största. Det största problemet pistoler nämns inte ens i debatten.
AR hetsen kom från vänstermedia som inbillade sig att nazister och "högerextrema" attraherades av dem. Moderaterna/Tidö svalde betet likt obildade byfånar från Expo och DN.
Till sist vill jag gratulera alla förbudsivrare. Ni fick som ni ville. Så vad gnäller ni för? Köp en tårta nu för fan.
Expo och Bonnier kan bolla med Tidö ministrarnas hjärnor som de vill. De är som tränade hundar.
I helgen kommer garanterat araber att döda någon med pistol I Sverige. Kommer media då att skrika om att återkalla alla pistoler? Nope. Det beror på att araber inte betraktas som "högerextrema"
Foliehatts-Naziskräcken på våra vänster-redaktioner förutspådde Hitlers återuppståndelse om jägare använde AR vapen.