2026-04-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Kvinnor har aldrig gillat män, de tolerar bara män som utför tjänster till dem tex köper ett hus. Nu när de har egna hus har färre något att erbjuda dem.
Nu talar du återigen bara utifrån din egen miserabla verklighet. Du måste verkligen börja förlika dig med att din erfarenhet av hur världen ter sig inte ligger i linje med "alla andras"
Citera
2026-04-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur tror du katterna känner sig när du uttrycker det på det viset?
Dom har inget vett att förstå att dom hamnat hos en cat-lady.
Citera
2026-04-16, 23:31
Medlem
Citat:
Vad förväntar sig kvinnor ska hända när de vägrar att ha sex med män? Männen kan då har sex med varandra, eller köpa sex av prostituerade. Själv förespråkar jag det sistnämnda men det tycker kvinnor är fel. Då får ni skylla er själva när ni blir manipulerade.
Vägrar ha sex med män?
Jag har haft en hel del sex med män jag velat ha sex med och alltid känt mig tillfredsställd på den fronten. Tror de flesta kvinnor instämmer.

Att inga kvinnor vill ha sex just med dig är rimligtvis ditt problem enbart, eller hur? Tror knappast någon annan ligger sömnlös över det...
Citera
2026-04-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Nu kommer du med påstående som inte stämmer igen.
Går till och mot vad barnmorskan säger i artikeln.
Har du några källor ? Är nog tredje gången jag frågar dig i den här tråden.

Kvinnor närmare 30 är inte som mest fertila.
Och de.är definitivt inte som mest fysiskt attraktiva för män. De är flera år efter.

Jag vet inte, kärlekslivet efter 30 blomstrade. Sen hade jag absolut inga problem att bli gravid efter 35. Efter 5 veckor var jag gravid. Gäller båda barnen. Friska och intelligenta är de också. De flesta kvinnor får friska barn så länge de är fertila. Flashbackmännen pratar ner " äldre " tjejer helt i onödan.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-04-16 kl. 23:35.
Citera
2026-04-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor är högfertila mellan 20-25 och har fortsatt bra fertilitet upp till 30. Bästa tiden för graviditet och förlossning är mellan 20-30. Så du är ute och cyklar. En 28-29 årig kvinnas kropp skriker inte "minskad fertilitet". De är ju fortsatt rejält fertila! Att du tycker att de inte är så attraktiva, får stå för dig och din preferens. Din preferens har inget för

"Chans att bli gravid per åldersintervall
Under 30 år: Chansen att bli gravid varje månad ligger på cirka 20-25% för kvinnor under 30 år. Detta är den ålder där fertiliteten är som högst och många lyckas bli gravida inom några månader av försök.

30-35 år: Fertiliteten börjar minska, men chanserna är fortfarande relativt goda. Cirka 15-20% chans per månad att bli gravid.

35-40 år: Denna period ser en mer märkbar minskning i fertilitet. Chansen att bli gravid varje månad ligger nu runt 10-15%. Efter 35 år rekommenderas det ofta att söka hjälp om man inte lyckats bli gravid efter sex månaders försök.

40-45 år: Fertiliteten sjunker drastiskt efter 40 års ålder. Chansen att bli gravid naturligt är nu mellan 5-10% per månad. Vid denna ålder rekommenderas att man söker fertilitetsutredning och överväger assisterad befruktning som IVF."
Källa: Nordic IVF.

20-25 ska det stå
Citera
2026-04-16, 23:53
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Det du beskriver är autism. Om någon medvetet gör dig obekväm så mobbar de dig.

Det är en strategi att få sex ungefär som att muta någon.
Andra strategier är tex tvång.

Det är helt intetsägande. Vad kvinnor oftast är intresserade av är mannens status/pengar, eller inte intresserad alls. Så det hjälper inte att nån är socialt kompetent (normal) men en loser.

Lol.
Har kvinnor empati för loser-män?
Har kvinnor empati för korta män?
Fula män?
Fattiga män?

Det är bra korkat av dig att tala om kvinnor och män som grupp snarare än individer. Du pratat mycket om något slags "hot" om att kvinnor minsann får "skylla sig själva" när kvinnor "slutar ligga med män" - när det snarare är att vissa individer av män som väljs bort av gruppen kvinnor av fullt rimliga anledningar. Det är ett naturligt urval helt enkelt - slå på valfritt djurprogram, alla hanar får inte para sig med honorna och i slutet av dagen är även vår art skapt på samma sätt om mer komplicerade då vi är mer intelligent avancerade varelser. Du är en av dem som inte hittar en livspartner av flera anledningar (lyssnar inte på kvinnor, saknar emetionell intelligens, ser inte kvinnor som en jämnlik partner utan som en ägodel man "ska" ha/"förtjänar" bara för att man är man osv). Vad spännande det måste vara att vara en del av Darwinismen som dör ut då pga att den vägrar anpassa sig! Jag själv är ju en del av andra sidan - dvs den eftertraktade av mänskligheten, tillsammans med väldigt många andra kvinnor i denna tråden du försöker vifta bort.

Saken är att om du går ut på valfritt köpcentrum kommer du ser massor av korta, fula, fattiga män osv som både har förhållande med en kvinna (ibland kvinnor) och barn. Vet inte riktigt vad du menar med "loser"-män, men många av de som jag som individ anser som "loser" brottslingar/misshandlare/kvinnohatare likt du själv brukar faktiskt också ha någon form av kvinnligt sällskap.

Men eftersom du har fastnat så extremt mycket i ditt ego och är så jävla känslig för kritik har du landat i att du inte behöver förstå andra - utan andra ska hela tiden förstå dig och dina behov - så gör det att du inte kommer komma ur ditt destruktiva spår (ja, destruktivt för dig då för ingen kvinna vill dela ett liv med dig). Det fina i denna kråksången är att alla som fastnat, ja till och med du Nyepost, faktiskt kan ta sig ur sin miserabla grop; med terapi, nyfikenhet, öppenhet och förståelse för andra människor kommer man lugnt.

Kunskap jagar dig - sluta springa ifrån den nu.
Senast redigerad av LaettMjoelk 2026-04-16 kl. 23:57.
Citera
2026-04-17, 03:15
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Förutom då att äldre män står för ökningen i antal gravt autistiska barn. Men skit i det.

Vilket redan skrivits 1000 ggr i den här tråden. Dock så KAN en 50+ man fortfarande skaffa barn - och det händer hela tiden. 50+ kvinnor är betydligt ovanligare. Ofta har mannen då nån form av status och/eller pengar. Kvinn

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför håller ni på med de där löjliga myterna för?

Flertalet kvinnor har ju haft/har seriösa förhållanden. Men för kvinnor mellan 20-30 kan det ibland vara svårt att hitta en jämnårig man som vill ha barn. Och då skjuts ju barnalstrandet upp. För att mannen är bromsklossen.

Trams, förr var det så men numera har det svängt - män är mer intresserade än kvinnor att skaffa barn (i snitt)

Den här artikeln är rätt intressant:

https://efn.se/karlekskris-eller-lata-man-vad-kan-forklara-sjunkande-fodelsetal

Jämställdheten i Norden har inte lett till ökade födelsetal - tvärtom. (och vi vet ju vilka grupper som håller uppe födelsetalen, inte är det tal om jämställdhet där...)
Citera
2026-04-17, 06:52
Medlem
Citat:
Kvinnor gör det hela tiden.
Förnekar du det?

Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Det är bra korkat av dig att tala om kvinnor och män som grupp snarare än individer. Du pratat mycket om något slags "hot" om att kvinnor minsann får "skylla sig själva" när kvinnor "slutar ligga med män" - när det snarare är att vissa individer av män som väljs bort av gruppen kvinnor av fullt rimliga anledningar. Det är ett naturligt urval helt enkelt - slå på valfritt djurprogram, alla hanar får inte para sig med honorna och i slutet av dagen är även vår art skapt på samma sätt om mer komplicerade då vi är mer intelligent avancerade varelser. Du är en av dem som inte hittar en livspartner av flera anledningar (lyssnar inte på kvinnor, saknar emetionell intelligens, ser inte kvinnor som en jämnlik partner utan som en ägodel man "ska" ha/"förtjänar" bara för att man är man osv). Vad spännande det måste vara att vara en del av Darwinismen som dör ut då pga att den vägrar anpassa sig! Jag själv är ju en del av andra sidan - dvs den eftertraktade av mänskligheten, tillsammans med väldigt många andra kvinnor i denna tråden du försöker vifta bort.

Saken är att om du går ut på valfritt köpcentrum kommer du ser massor av korta, fula, fattiga män osv som både har förhållande med en kvinna (ibland kvinnor) och barn. Vet inte riktigt vad du menar med "loser"-män, men många av de som jag som individ anser som "loser" brottslingar/misshandlare/kvinnohatare likt du själv brukar faktiskt också ha någon form av kvinnligt sällskap.

Men eftersom du har fastnat så extremt mycket i ditt ego och är så jävla känslig för kritik har du landat i att du inte behöver förstå andra - utan andra ska hela tiden förstå dig och dina behov - så gör det att du inte kommer komma ur ditt destruktiva spår (ja, destruktivt för dig då för ingen kvinna vill dela ett liv med dig). Det fina i denna kråksången är att alla som fastnat, ja till och med du Nyepost, faktiskt kan ta sig ur sin miserabla grop; med terapi, nyfikenhet, öppenhet och förståelse för andra människor kommer man lugnt.

Kunskap jagar dig - sluta springa ifrån den nu.
Fail. Kvinnor väljer bort män på gruppnivå. Vi kan ta fram belägg för det. Problemet med folk som dig är att ni inte kan diskutera ordentligt utan det ska pratas om undantag och gärna om personen man argumenterar emot vilket har noll relevans. Om du läser TS så ser du att kvinnor föder färre barn generellt. Det är ett samhällsproblem och handlar inte om individer.

Jag har reproducerat mig. Inte för att det gör mig bättre än någon annan man vilken nolla som helst kan ju göra det. Det handlar bara om priset man är villig att betala.

De loser-männen blir utnyttjade av sina kvinnor. In fact nästan alla män blir de och deras kvinnor hatar dem innerst inne.
Senast redigerad av Nyepost 2026-04-17 kl. 06:57.
Citera
2026-04-17, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Trams, förr var det så men numera har det svängt - män är mer intresserade än kvinnor att skaffa barn (i snitt)

Den här artikeln är rätt intressant:

https://efn.se/karlekskris-eller-lata-man-vad-kan-forklara-sjunkande-fodelsetal

Jämställdheten i Norden har inte lett till ökade födelsetal - tvärtom. (och vi vet ju vilka grupper som håller uppe födelsetalen, inte är det tal om jämställdhet där...)

Jaså, har du källa på ditt påstående att män vill ha barn hellre än vad kvinnor vill? Motsatsen syns nämligen tydligt.

Om du hade läst din egen källa, så anges det två viktiga punkter till de lägre födelsetalen i Finland:
1. Par-relationskrisen. Man håller inte som par över tid/har svårt att bilda par. (Det gör kvinnor osäkra på att skaffa barn. Inte för att de inte vill, utan för att de vill ha stabil relation med fadern till sin avkomma).
2. Sociala medier. Som ökar den psykiska ohälsan hos kvinnor. Men som även har en annan negativ effekt på män.

Det minskade barnafödandet har alltså inte med ökad jämställdhet att göra. Utan har med konsekvenser av sociala medier och svårigheter att hålla relationer över tid, att göra.
Citera
2026-04-17, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Vägrar ha sex med män?
Jag har haft en hel del sex med män jag velat ha sex med och alltid känt mig tillfredsställd på den fronten. Tror de flesta kvinnor instämmer.

Att inga kvinnor vill ha sex just med dig är rimligtvis ditt problem enbart, eller hur? Tror knappast någon annan ligger sömnlös över det...
Så varför klagar kvinnan (?) jag citerade över att män manipulerar till sig sex?
Om kvinnor hade sex med män frivilligt då hade män inte manipulerat kvinnor för att få det.
Citera
2026-04-17, 07:44
Medlem
Vi ser en global trend med kraftigt minskat barnafödande. Det är bara i de allra fattigaste länderna man föder mer än 2,1 barn.

Det hänger ihop med en ökad materiell levnadsstandard och utbildning. Till och med i Saudiarabien föder kvinnorna 2,28 barn. Ett extremt ojämställt land, som precis klarar födelsekvoten.

EU är nere på 1,34 barn. Och det här kommer dramatiskt att förändra befolkningssammansättningen i världen. Och det kommer att gå snabbt.
Citera
2026-04-17, 07:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Den här tråden visar tydligt att experterna har rätt och att folkbildning krävs kring fertilitet.

Feministerna förnekar att kvinnans ålder har en ojämförbart högre begränsning för möjlighet att få barn än mannens.

Biologisk fakta förnekas och unga högfertila kvinnor kallas barn, för att istället höja upp äldre kvinnor som är långt efter sitt bäst före datum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in