2026-04-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor är högfertila mellan 20-35 och har fortsatt bra fertilitet upp till 30. Bästa tiden för graviditet och förlossning är mellan 20-30. Så du är ute och cyklar. En 28-29 årig kvinnas kropp skriker inte "minskad fertilitet". De är ju fortsatt rejält fertila! Att du tycker att de inte är så attraktiva, får stå för dig och din preferens. Din preferens har inget för

"Chans att bli gravid per åldersintervall
Under 30 år: Chansen att bli gravid varje månad ligger på cirka 20-25% för kvinnor under 30 år. Detta är den ålder där fertiliteten är som högst och många lyckas bli gravida inom några månader av försök.

30-35 år: Fertiliteten börjar minska, men chanserna är fortfarande relativt goda. Cirka 15-20% chans per månad att bli gravid.

35-40 år: Denna period ser en mer märkbar minskning i fertilitet. Chansen att bli gravid varje månad ligger nu runt 10-15%. Efter 35 år rekommenderas det ofta att söka hjälp om man inte lyckats bli gravid efter sex månaders försök.

40-45 år: Fertiliteten sjunker drastiskt efter 40 års ålder. Chansen att bli gravid naturligt är nu mellan 5-10% per månad. Vid denna ålder rekommenderas att man söker fertilitetsutredning och överväger assisterad befruktning som IVF."
Källa: Nordic IVF.

Nu kommer du med påstående som inte stämmer igen.
Går till och mot vad barnmorskan säger i artikeln.
Har du några källor ? Är nog tredje gången jag frågar dig i den här tråden.

Kvinnor närmare 30 är inte som mest fertila.
Och de.är definitivt inte som mest fysiskt attraktiva för män. De är flera år efter.
Citera
2026-04-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du diskuterar ju om ens partner blir arbetslös under längre tid. Då stöttar man ju sin partner och hjälps åt. I synnerhet om man har barn ihop. Man drar inte.
Kvinnor gör det hela tiden.
Förnekar du det?
Citera
2026-04-16, 22:03
Medlem
ViperVens avatar
Vi skaffade barn när vi fyllde 25. Efter att ha studerat klart och skaffat jobb.

Det är utmanande med barn men det stärker en otroligt mycket. Vi har 3 nu och är definitivt klara på den fronten.

Bästa besluten i våra liv.

Vet man att man vill ha barn så ser jag inte varför man ska vänta när man har fixat de ekonomiska förutsättningarna.
Citera
2026-04-16, 22:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Spermier dör och nyproduceras i väldigt snabb takt

Du verkar inte inse att det finns stamceller till spermier. Stamcellerna åldras. Jag säger inte detta för att vara taskig. Och ja, det går ofta bra, som min syrra 43 när hon fick barn och hennes man samma ålder. Var ju inte så att hon gjorde en unge med en 16-åring.

Men det är ändå så att typen av problem hos avkomman kan existera och man vet vad som kommer från mamman respektive pappan.
Citera
2026-04-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Adoptera varifrån tänker du?
Adoptionscentrum förmedlar adoptioner från flera länder i Europa, Asien, Afrika och Latinamerika.

Exempel på länder är Thailand, Taiwan, Tjeckien och Indien.

Ulf Kristerssons tre döttrar är adopterade från Kina.
Citera
2026-04-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius

Och de.är definitivt inte som mest fysiskt attraktiva för män. De är flera år efter.

Återigen, kvinnor har inga problem att skaffa män närmare 30. Det som sägs i artikeln gäller även par.
Citera
2026-04-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Adoptionscentrum förmedlar adoptioner från flera länder i Europa, Asien, Afrika och Latinamerika.

Exempel på länder är Thailand, Taiwan, Tjeckien och Indien.

Ulf Kristerssons tre döttrar är adopterade från Kina.

Det känns ju stabilt…

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-utredare-stoppa-internationella-adoptioner-till-sverige
Citera
2026-04-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Här är dock ett stort problem angående mannens spermier. Forskningen slår nämligen fast att mannens spermier är som bäst runt 16 år. När mannen är 32 år så försämras inte spermierna till hälften utan delat på 4! Detta gör att en man som är 64 och gör en kvinna gravid också ger barnet svindåliga gener. Gamla män skall heller inte skaffa barn med andra ord.
Citera gärna källor!

Jag misstror dig inte men vill gärna bilda mig en egen uppfattning utifrån det vetenskapliga materialet.
Även om jag fattar att det begreppet gärna förlorar sin mening i trådar som denna. Och där syftar jag absolut inte på något som Nyepost eller så delat 😂
Citera
2026-04-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius

Hur har du det med läsförmågan? Läs om, läs rätt.
Citera
2026-04-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Kvinnor gör det hela tiden.
Förnekar du det?

Menar du att män "hela tiden" blir arbetslösa?
Citera
2026-04-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Testa teorin i praktiken?
Det är väl snarare det just du borde testa?
Åtminstone en enda gång i livet.
Är en jävla skillnad vet du.
Citera
2026-04-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Därför att det är en lögn och inte stämmer. Män kan få friska barn i princip livet ut, och som jag nämnt vid inte mindre än två tillfällen tidigare så finns behandlingar för att öka mäns spermiekvalitet. Exempelvis hormonbehandling och antioxidanter. Läkaren utför ett så kallat OSA-test, exempelvis. Många äldre personer generellt har brist på diverse nutrienter och prohormoner, vilket påverkar spermiekvaliteten negativt. Den går alltså att förbättra markant med enkla och ofarliga metoder.
Du är ju faan helt resistent mot kunskap
Vad i hela helsiket har du levt för liv???
Du tänker alltså att äldre män på särskilda boenden kan befrukta kvinnor lika bra som unga män, bara vi stoppar i dem lite tillskott? Du är ju helt föryckt.
Och otroligt självisk. En normal människa önskar sin avkomma det bästa, du önskar dig bara själv en avkomma.

Och återigen, ingen normalbegåvad kvinna är omedveten om att hennes reproduktiva fas är ändlig. Hon är snarare - nu mer än någonsin - betydligt mer medveten om att hon bör vara ytterst selektiv.
Vem fasen väljer frivilligt skräp när det handlar om ett av de viktigaste valen en människa kan göra under livets gång?
En idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in