2026-04-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare

Jag trodde alla visste att gamlingar inte kan få barn? Vad beror denna okunskap på?

Vilket trams! Man kan inte tro ett ord som kommer från SVT längre efter man sett hur de blivit en propagandamaskin åt USA i irankriget, när vi andra fick kämpa med 5-10 kronor dyrare drivmedel pga USAs efterblivna dementa politiker.

Största anledningen till fördröjd föräldraskap är klart ekonomisk. Senaste generationer, födda efter 1990, är de fattigaste någonsin enligt studier, jobbar mest av alla och tjänar minst, samtidigt som låginkomsttagare får bekosta den gigantiska föråldrade folkgruppen över 65 år, medan de rikaste har fått massvisa skatterabatter senaste 20 åren av båda högern och sossarna. Fackföreningar är numera reklambyrå för kreditgivare och semesterföretag. Allt är skit! Och man vill inte ha barn när man själv lever i skiten.
Senast redigerad av Tja10000 2026-04-16 kl. 14:06.
Citera
2026-04-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du menar att älska och åtrå en person av det Motsatta könet, är "bögigt"? 🤣🤣
Och att man är en cuck om man har en partner av det motsatta könet? 🤣🤣

Ja, mycket ska man läsa........ men detta var hysteriskt roligt!

Så män som älskar och åtrår kvinnor och lever med varsin kvinna. Som sin jämlike. Får barn med henne etc. "Ska stigmatiseras" enligt dig? 🤣🤣
Ja du är en cuck om du älskar en kvinna då kan hon ju göra vad som helst och hänvisa till kärlek.

Om du inte gör som hon vill då kommer hon säga "men älskar du inte mig" och så kommer du ge vika som den cuck du är. Det är ett recepy for disaster. Tänk om du var kär i din arbetsgivare det är ungefär samma sak, det är inte en hälsosam relation.

Kvinnor tänker inte så pröva tex att sluta på ditt jobb och säg att du aldrig mer tänker jobba då kommer din kvinna lämna direkt för hon är inte lika cucked i relationen.
Citera
2026-04-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ja du är en cuck om du älskar en kvinna då kan hon ju göra vad som helst och hänvisa till kärlek.

Om du inte gör som hon vill då kommer hon säga "men älskar du inte mig" och så kommer du ge vika som den cuck du är. Det är ett recepy for disaster. Tänk om du var kär i din arbetsgivare det är ungefär samma sak, det är inte en hälsosam relation.

Kvinnor tänker inte så pröva tex att sluta på ditt jobb och säg att du aldrig mer tänker jobba då kommer din kvinna lämna direkt för hon är inte lika cucked i relationen.

Du har aldrig upplevt kärlek, det hör jag. Sorgligt.
I en kärleksrelation både ger och får man. Och man både ger och tar emot, med glädje.
Man är inte en slav under sin kärlek. Och ur kärleken föds ofta barn. Om båda parter i förhållandet är fertila och vill ha barn/fler barn.

Du kan ju läsa Höga Visan, så kanske du får lite inblick i vad kärlek är och kan vara.
Citera
2026-04-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du har aldrig upplevt kärlek, det hör jag. Sorgligt.
I en kärleksrelation både ger och får man. Och man både ger och tar emot, med glädje.
Man är inte en slav under sin kärlek. Och ur kärleken föds ofta barn. Om båda parter i förhållandet är fertila och vill ha barn/fler barn.

Du kan ju läsa Höga Visan, så kanske du får lite inblick i vad kärlek är och kan vara.
Men skulle hon älska dig om du var en uteliggare?
Citera
2026-04-16, 16:37
Medlem
I vilket fall vill jag inte att mina skattepengar ska gå till subvention av IVF.

Barnlösa får betala det själva eller ännu hellre, adoptera!
Citera
2026-04-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
35 årig kvinna är gammal avseende fertilitet. Inga eller ruttna ägg.

35 årig man är inte gammal avseende fertilitet. Många och fräscha spermier.

En man kan idag få barn som 50-åring. Inga problem.

Här är dock ett stort problem angående mannens spermier. Forskningen slår nämligen fast att mannens spermier är som bäst runt 16 år. När mannen är 32 år så försämras inte spermierna till hälften utan delat på 4! Detta gör att en man som är 64 och gör en kvinna gravid också ger barnet svindåliga gener. Gamla män skall heller inte skaffa barn med andra ord.
Citera
2026-04-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Här är dock ett stort problem angående mannens spermier. Forskningen slår nämligen fast att mannens spermier är som bäst runt 16 år. När mannen är 32 år så försämras inte spermierna till hälften utan delat på 4! Detta gör att en man som är 64 och gör en kvinna gravid också ger barnet svindåliga gener. Gamla män skall heller inte skaffa barn med andra ord.
Jobbigt att behöva göra barn med en sextonårig snorunge för optimalt genetiskt utfall dock.
Citera
2026-04-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
I vilket fall vill jag inte att mina skattepengar ska gå till subvention av IVF.

Håller med. Dessutom ger subventionerad IVF incitament att vänta med att skaffa barn för dessa kvinnor. Subventionera bröstförstoringar istället så de unga kvinnorna kan hitta sig en karl som vill befrukta dom.
Citera
2026-04-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Håller med. Dessutom ger subventionerad IVF incitament att vänta med att skaffa barn för dessa kvinnor. Subventionera bröstförstoringar istället så de unga kvinnorna kan hitta sig en karl som vill befrukta dom.

Som sagt, kvinnor har generellt inga problem att finna villiga män. Det är inte därför ”så få” barn föds.
Citera
2026-04-16, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Kalla inte barn för kvinnor. De kan gått och väl ha fått gå ut gymnasiet först.

Hörde du Wordwarrior? Inte knulla småungar förräns de gått ut gymnasiet.
Citera
2026-04-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont

Adoptera varifrån tänker du?
Citera
2026-04-16, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous

Jösses, är det så illa. Varför är det så tyst om det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in