Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
Hur länge tänkte GM att Tor skulle ligga oupptäckt? En död kvinna och mannen + hans pass saknas skulle peka mot att Tor dräpt Gerd och sedan flytt [landet]. Är det något den här GM verkar vilja göra så är det att köpa sig själv tid.
Gerd lämnas synlig, Tor göms, passet försvinner, GM "städar" gårdsplanen så att det inte ska vara direkt uppenbart att något är väldigt fel.
Jag vet inte, det känns otroligt kallt och beräknande.
Han har snyggat till platsen lite, eller det ska i alla fall vid första anblick inte va något konstigt på gården. Det är viktigt för honom.
Eller, när han täcker över Tor då verkar det så. Sen när han måste slå ihjäl Gerd också, då är det inte lika noga. Räcker med att dra in henne i ladan bara, kasta en jacka över huvudet.
Man får lite bilden av att när Tor är ihjälslagen då står GM där lite i lugn och ro och täcker över honom när Gerd kommer dit.
Då blir det panik när han måste mörda även henne.
Det får mig att snurra tillbaka till en tidigare undran jag haft varför mördaren kan va så säker initialt till att det inte finns någon mer på gården?
Om det tex suttit två grannar inne i huset och druckit kaffe, hade han mördat dom också då? Bärsärkargång.
Gerd är en ren överraskning för honom, det är vad jag tror.
När han går in och mördar Tor, det är som på kommando. Han vet vad han ska göra, Tor ska avlivas.