2026-04-16, 16:45
Medlem
Jag röstar på SD. De betydligt mindre för massinvandring än alla andra partier. Hade inte de funnits hade jag nog resonerat att det hade spelat mindre roll att rösta.
Invandringsfrågan genomsyrar allt mer än nåt annat. Därför.
Citera
2026-04-16, 18:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Ja om du lockas av att få 1000 kronor mer i plånboken men bli rövknullad i andra änden så kan du gärna stå där i en timme utanför vallokalen som ett får. Somliga har dock principer och säljer inte sin själ för ens en miljon.

Jag kan inte minnas att jag någonsin köat mer än ca 5 minuter i en vallokal någon gång, men det beror förstås till dels på var man bor, till dels på tid på dygnet.

Valet handlar inte främst om ekonomi, även om en del försöker lura i väljarna att så är fallet. Det handlar om viktiga vägval för Sverige, där det är rent farligt för landet om det blir en röd-grön regering. Det är faktiskt viktigare var det inte blir, än vad det blir.

Citat:
Bara det faktumet att EU, där vi har 3 procents representation, styr 80 procent av våra lagar, borde vara skäl nog att täppa till truten på systemidioter som dig.

En viss överdrift, men Du har utmärkta argument för att vi skall lämna EU - inte avstå från att rösta i riksdagsval.
Citera
2026-04-16, 18:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Nja. Att det skulle vara meningsfullt att rösta överhuvudtaget är en skickligt planterad myt i syfte att kontrollera individen och föra han till hans rätta fålla - det är närmare sanningen.

Om så hade varit fallet, hade förstår inte politikerna m fl blivit så oroliga inför vissa opinionsundersökningar och särskilt vissa valresultat. Titta på vad vissa blir väldigt oroliga över, så ser Du vad som är viktigt.

Jag vill inte hindra någon från att avstå att rösta, och jag kan inte lova att jag själv kommer att rösta - varken denna gång eller i framtiden - men att det skulle vara meningslöst är antingen ett utslag av lathet eller av bedrägeri.
Citera
2026-04-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Om så hade varit fallet, hade förstår inte politikerna m fl blivit så oroliga inför vissa opinionsundersökningar och särskilt vissa valresultat. Titta på vad vissa blir väldigt oroliga över, så ser Du vad som är viktigt.

Jag vill inte hindra någon från att avstå att rösta, och jag kan inte lova att jag själv kommer att rösta - varken denna gång eller i framtiden - men att det skulle vara meningslöst är antingen ett utslag av lathet eller av bedrägeri.
Ja, ett bedrägeri är det sannerligen. Ett bländverk som förblindar, förför och instruerar - många av svaren i denna tråden kommer trots allt ur samma källa.

Men detta är inte något man kan lära sig från andra, utan en insikt man själv måste landa i.
Citera
2026-04-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Förstår tanken med att rösta blankt.

Hade jag bott i USA där valet är Donald Trump eller woke-demokraterna så hade jag nog övervägt att rösta blankt också.

Men Sverige ser annorlunda ut, där en sida vill fortsätta massimportera från Mena, dalta med gängkriminella, blanda befolkningen och höja bensinpriserna tills det inte längre går att köra bil.

Det räcker för att jag ska rösta höger, även om jag tycker att högern bör köra på ännu hårdare.
I USA finns dock en sann ledare som hade fått min röst: Vermin Supreme

https://m.youtube.com/watch?v=4d_FvgQ1csE
Citera
2026-04-16, 20:01
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Jag kan inte minnas att jag någonsin köat mer än ca 5 minuter i en vallokal någon gång, men det beror förstås till dels på var man bor, till dels på tid på dygnet.

Valet handlar inte främst om ekonomi, även om en del försöker lura i väljarna att så är fallet. Det handlar om viktiga vägval för Sverige, där det är rent farligt för landet om det blir en röd-grön regering. Det är faktiskt viktigare var det inte blir, än vad det blir.

En viss överdrift, men Du har utmärkta argument för att vi skall lämna EU - inte avstå från att rösta i riksdagsval.
Återigen. Små detaljfrågor är inte intressanta. Det enda som kan lösa Sveriges problem är utomparlamentariska metoder. Vad är ens skillnaden mellan en rödgrön regering eller om Tidö sitter i regering? Jag ser ärligt talat inte någon större skillnad mellan dessa två. I alla fall inte till den grad att det skulle påverka mitt liv.

Sen kommer Sverige aldrig lämna EU eftersom 95 procent av befolkningen är och kommer att förbli får som sväljer allt systemet säger. Att som den upplysta minoriteten göra sin röst hörd är bara självplågeri eftersom systemet är upplagt för att vi inte ska kunna få något inflytande i ett parlamentariskt val. Bättre då att skiten inte legitimeras.
Citera
2026-04-16, 20:04
Medlem
Citat:

Fast det är ju det dom inte är. Går det åt helvete så har de oavsett fixat sin livstidsförsörjning, betalad och sponsrad av globalisterna.
Citera
2026-04-16, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Operationen lyckades, patienten dog. Ja, det blir väl en Reconquista-grej av det hela, men du tror att folk skall guidas till ditt ljus när du kör Accelerationism-prylen? Nä, det kommer gå från kaos till brutal misär där inget gott kan räddas.

Å folk tycker jag är orealistisk med AfS. Tjenare, när vi har 13D-schackspelare här.

Nu irrar du iväg rätt friskt. Jag försöker inte övertyga någon. Jag har förvisso en häst i racet, men sitter rätt likgiltig på läktaren. Det går som det går med Sverige, och så är det med det.
Citera
2026-04-16, 20:28
Medlem
Citat:
Fast det är ju det dom inte är. Går det åt helvete så har de oavsett fixat sin livstidsförsörjning, betalad och sponsrad av globalisterna.
Jajjemän! När de tagit sitt ansvar och avgått efter en skandal så väntar styrelseuppdrag inom näringslivet, topp-positioner på globalistbankerna och liknande svågerpolitiska jobberbjudanden beroende på vilka lobbyister de sålt sina själar till.

Men se demokrati, det är fina grejer det!
Citera
2026-04-16, 22:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Återigen. Små detaljfrågor är inte intressanta. Det enda som kan lösa Sveriges problem är utomparlamentariska metoder. Vad är ens skillnaden mellan en rödgrön regering eller om Tidö sitter i regering? Jag ser ärligt talat inte någon större skillnad mellan dessa två. I alla fall inte till den grad att det skulle påverka mitt liv.

Det är ganska stor skillnad. Har Du t ex inte observerat att det blivit mycket mindre skrik om woke, trans och pride under senare år? Klimathysterikerna har tappat litet luft. Kriminalitetsfrågorna har bytt skepnad. Fundera över vad som skulle hända om vänster återtar regeringsmakten, med allt från rättsväsendet till kärnkraften.

Citat:
Sen kommer Sverige aldrig lämna EU eftersom 95 procent av befolkningen är och kommer att förbli får som sväljer allt systemet säger. Att som den upplysta minoriteten göra sin röst hörd är bara självplågeri eftersom systemet är upplagt för att vi inte ska kunna få något inflytande i ett parlamentariskt val. Bättre då att skiten inte legitimeras.

Det kan man aldrig veta. Britterna kunde, jag påstår inte att det går lättare för oss, men mycket kan lösas parlamentariskt, om rätt människor agerar ansvarsfullt.
Citera
2026-04-16, 22:08
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

De är oerhört oroliga över både OU och valresultat. Se på L:s desperation nu de senaste månaderna. Det handlar inte om månadslönen - det handlar om att kunna driva sin ideologi och vara med och bestämma.
Citera
2026-04-16, 22:13
Medlem
Citat:
Det är ganska stor skillnad. Har Du t ex inte observerat att det blivit mycket mindre skrik om woke, trans och pride under senare år? Klimathysterikerna har tappat litet luft. Kriminalitetsfrågorna har bytt skepnad. Fundera över vad som skulle hända om vänster återtar regeringsmakten, med allt från rättsväsendet till kärnkraften.

Det kan man aldrig veta. Britterna kunde, jag påstår inte att det går lättare för oss, men mycket kan lösas parlamentariskt, om rätt människor agerar ansvarsfullt.
Ulf Kristersson och polisen/försvarsmakten går fortfarande på pridetåget. Så nej, jag låter mig inte övertygas.

Gällande kriminaliteten är det som vanligt. Vänstern daltar medan högern vill införa en polisstat. Ingen av sidorna förstår att för att bota symptomen så måste man börja med roten, det vill säga sjukdomen.

Britterna lämnade EU för att de redan var extremt splittrade. Halva Tories ville lämna EU. I Sverige har du 8 riksdagspartier av 8 som är positiva. Och 85 procent av svenska folket är positiva till EU. Och även om det skulle vara 50/50 så hade våra kuksugare till globalisthoror ändå aldrig utlyst en folkomröstning. Och hade de gjort det så hade resultatet av denna ändå enbart varit rådgivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in