2026-04-16, 15:02
Medlem
JohnnySamhalls avatar
En sak som slog mig precis.
Det är ändå bra på sätt å vis att Sverige inte är som tex Australien där du får dryga böter om du inte röstar. För hade det varit så hade jag fan startat mitt eget parti. "Absolut Demokrati" (men det finns bara EN som kan bestämma och det är JAG). Hade sen tänkt att invadera Danmark via en false-flag operation å sen ta resten av Norden en gång för alla (inkl Grönland så amerikanerna å resten inte får för sig något). "Aut Caesar aut nullus" - "Antingen Caesar eller ingen" (användes i Chaplins "The Great dictator").
Citera
2026-04-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
En sak som slog mig precis.
Det är ändå bra på sätt å vis att Sverige inte är som tex Australien där du får dryga böter om du inte röstar. För hade det varit så hade jag fan startat mitt eget parti. "Absolut Demokrati" (men det finns bara EN som kan bestämma och det är JAG). Hade sen tänkt att invadera Danmark via en false-flag operation å sen ta resten av Norden en gång för alla (inkl Grönland så amerikanerna å resten inte får för sig något). "Aut Caesar aut nullus" - "Antingen Caesar eller ingen" (användes i Chaplins "The Great dictator").
Haha, det visste jag inte - vilka dårar!
https://www.aec.gov.au/about_aec/publications/voting/
Citera
2026-04-16, 15:25
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
När kallbranden riskerar att sprida sig så är jag villig att hugga av armen, medan den ängslige hellre invaggar sig i en falsk positivism om att "det säkert stannar där". Hur tror du sagan slutar om man inte agerar?

Ibland krävs det att Rom brinner, men att kalla det för ondska är småsint, och visar bara på att du tycks sakna ett större perspektiv. Med det sagt tror jag inte att Sverige och vi svenskar är tillverkade av det rätta virket för att styra upp det här vansinnesskeppet, så vi lär istället få den utdragna dystopi vi redan befinner oss i, i vilken allting alltid blir sämre och sämre. Grattis, du store tänkare...

Operationen lyckades, patienten dog. Ja, det blir väl en Reconquista-grej av det hela, men du tror att folk skall guidas till ditt ljus när du kör Accelerationism-prylen? Nä, det kommer gå från kaos till brutal misär där inget gott kan räddas.

Å folk tycker jag är orealistisk med AfS. Tjenare, när vi har 13D-schackspelare här.
Citera
2026-04-16, 15:30
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Det borde väga tyngre tycker man. Tillräckligt många blankröster=svårare att bilda regering eller omval i extremfall.
Är ju trots allt en form av misstroende mot valsystemet.

Wut? Det hade inte spelat någon roll om 99% av svenskarna hade röstat blankt, blir inte svårare att bilda en regering för det.
Citera
2026-04-16, 15:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Haha, det visste jag inte - vilka dårar!
https://www.aec.gov.au/about_aec/publications/voting/

Om jag missminner mig rätt, så är det så i Belgien också. -Att man har "valplikt". Men lagen inte följs. -Liknande att Sveriges grundlag inte följs att alla i Sverige ska ha ett boende..
Citera
2026-04-16, 15:35
Medlem
Mytenlegendes avatar
Genom att kasta bort sin röst i sjön har inget med protest att göra, det är helt handikappat eftersom det finns ingen som kommer bry sig för att du inte rösta. Ingen kommer ta din protest seriöst, ingen kommer ta din protest och göra något av det hela.

Det enda det resulterar med är att din röst inte räknas tillsammans med XXXXX antal andra som gör detsamma som kunde ha gjort skillnad i valet.

Du måste kunna utgå ifrån "Lesser then two evils" - även fast du inte gillar det som finns. Då röstar du på det som står dig närmast som kommer gynna dig och dina åsikter bäst.

Ja - allt är jude/globalist styrt, men man måste förstå att du får ut olika resultat baserat på vilka av våra politiker som kommer in i riksdagen.

Exempelvis: Gillar du inte invandring så är det bättre att rösta på SD för dess politik runt invandring än att du inte skulle rösta alls så Socialdemokraterna tar makten, för Socialdemokraterna hade inneburit mer invandring - det du inte gillar. SD kanske har blivit mesiga i dina ögon - men det är bättre än Socialdemokraterna. Eller så röstar man AFS eller NMR som är bättre proteströstning än blankt.

Kasta inte din röst i sjön - var med och påverka för alla röster har en påverkan.

Notera att mellan Trump och Biden första valet så vann Biden bara med några tusen röster.
Citera
2026-04-16, 15:37
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Genom att kasta bort sin röst i sjön har inget med protest att göra, det är helt handikappat eftersom det finns ingen som kommer bry sig för att du inte rösta. Ingen kommer ta din protest seriöst, ingen kommer ta din protest och göra något av det hela.

Det enda det resulterar med är att din röst inte räknas tillsammans med XXXXX antal andra som gör detsamma som kunde ha gjort skillnad i valet.

Du måste kunna utgå ifrån "Lesser then two evils" - även fast du inte gillar det som finns. Då röstar du på det som står dig närmast som kommer gynna dig och dina åsikter bäst.

Ja - allt är jude/globalist styrt, men man måste förstå att du får ut olika resultat baserat på vilka av våra politiker som kommer in i riksdagen.

Exempelvis: Gillar du inte invandring så är det bättre att rösta på SD för dess politik runt invandring än att du inte skulle rösta alls så Socialdemokraterna tar makten, för Socialdemokraterna hade inneburit mer invandring - det du inte gillar. SD kanske har blivit mesiga i dina ögon - men det är bättre än Socialdemokraterna. Eller så röstar man AFS eller NMR som är bättre proteströstning än blankt.

Kasta inte din röst i sjön - var med och påverka för alla röster har en påverkan.

Notera att mellan Trump och Biden första valet så vann Biden bara med några tusen röster.
Hur lågt måste valdeltagandet vara för att valet ska ogiltigförklaras?

Edit: Hur röstar man bort ”demokratin”?
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-04-16 kl. 15:52.
Citera
2026-04-16, 15:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Hur lågt måste valdeltagandet vara för att valet ska ogiltigförklaras?

Bra fråga!
Det jag känner till någorlunda är folkomröstningar.
Vi hade ju en folkomröstning om huruvida vi skulle gå över till högertrafik.
Svensken röstade vänster.

Efter några år sket Riksdagen i detta, och vi fick högertrafik ändå.

När det gäller val (inte omröstningar) så blir det antagligen "liv i luckan" om valdeltagandet understiger 50%. (Jag gissar bara, det har inte hänt än..)
Riksdagsval pratar jag om.
Citera
2026-04-16, 16:03
Medlem
Förstår tanken med att rösta blankt.

Hade jag bott i USA där valet är Donald Trump eller woke-demokraterna så hade jag nog övervägt att rösta blankt också.

Men Sverige ser annorlunda ut, där en sida vill fortsätta massimportera från Mena, dalta med gängkriminella, blanda befolkningen och höja bensinpriserna tills det inte längre går att köra bil.

Det räcker för att jag ska rösta höger, även om jag tycker att högern bör köra på ännu hårdare.
Citera
2026-04-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Edit: Hur röstar man bort ”demokratin”?
Det gör man ju inte. Lika lite som man med mer teknik kan lösa miljöproblem orsakade av teknik.

Däremot kan vi välja att helt enkelt inte delta. Det är att bruka sin fria viljan, att inte göra. Allting annat är bara att vara ett verktyg åt skådespelet/samhället/makten, som möjliggör att det kan tuffa på med oförminskad styrka.
Citera
2026-04-16, 16:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blobbare
Det är helt meningslöst att rösta på något av de 8 Wallenberg-styrda partierna i riksdagen, högre och fler avgifter och horder med blattar blir resultatet oavsett vilka som "vinner"

Fast nu handlar ju tråden om att inte rösta alls.
Citera
2026-04-16, 16:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fast nu handlar ju tråden om att inte rösta alls.

Alla gör som de vill.
Är det så illa att man inte kan bestämma sig, så kan det kvitta.

Valsöndagen 2018 fick jag annat att göra på företaget, då sket jag i valet, exempelvis. Hade tänkt att rösta men det blev inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in