2026-04-16, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Vad är det du inte förstår?

Att de indirekt gör gäddorna en tjänst genom att stoppa och lyfta fram dom i ljuset är väl en bra grej även för de själva? Eller är det bättre i längden att förgripa sig på barn?

Ja, de flesta är sjuka, alla som vill ha småbarn, men vissa av de "gubbsjuka" som nappar på 14-åringar är inte samma kategori vilket påpekats flera gånger i trådarna, dessa är jag övertygad om att de kommer bli bättre människor av Dumpens framförande, många inser inte vad de själva håller på med förrän någon annan sätter ner foten

Självklart ska detta uppmärksammas , men går det att göra på ett annat sätt? Finns det bara ett sätt?
Syfte är en sak och metod en annan, speciellt som metoden inte avspeglar verkligheten.
Visserligen visas att det finns en del män som vill men i verkligheten aldrig får. Ingen fjortis träffar en för dem okänd man, är det så svårt att förstå . I realiteten har inget barn räddats som man gärna vill hävda. Barn blir utsatta av personer i deras närhet inte av helt okända.
Citera
2026-04-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Samtidigt kan jag tycka att det är bra att Dumpen för engångsskull gör något bra, så tänker jag iaf ha ett öppet sinnelag, säger inte att du inte har det. Det är just insatser som detta som kan göra skillnad för barn, börja i rätt ända. Om barn är väl medvetna om hur det ser ut när äldre tar kontakt med barn i sexuellt syfte, så är ju lätt att räkna ut det kan ge överlägsen effekt jämfört med att springa på runkgubbar.

Jag blir såklart misstänksam när de inte vill berätta om upphandlingen, som du skrev rödflagg, men samtidigt är det ju bra om Dumpen lägger ner sin otroligt korkade verksamhet som spelade ut sin roll, ungefär efter 10 gäddor och gör något som faktiskt kan gynna ungar.

Jag förstår att Dumpen ser detta som en chans att komma in i finrummen, kan inte klandra dem för det faktiskt.

Men då förutsägbart att det alltid är nåt som påminner om vår smutsiga samtid, SD och dolda upphandlingar. Kanske Foxtrots tjänster som köpts upp. En mer seriös gissning hamnar på Jan Emanuel.

Först och främst, jag har absolut ingen åsikt om att barn får relevant utbildning i relevanta områden, förutsatt att det grundar sig på forskning och evidens. Som reportern även frågar om i artikeln: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnKVrL/sa-vill-sd-forandra-utbildningsvasendet-med-hjalp-av-dumpen

Min kritik är följande
1. Jag tror inte för en sekund på den här SD snubben som påstår att man inte inte utbildas i att kunna upptäcka om barn mår dåligt på lärarutbildningen.

2. Om det nu är så att lärarutbildningen måste kompletteras så ska de göras av relevanta instanser som lutar sig mot forskning och evidens, INTE dumpen som har en flytande relation till sanning på alla plan.

3. Varför är offentlig upphandling hemlig? Om dom nu har så nobelt syfte och rent mjöl i påsen varför är det hemligt?

4. Jag tror för övrigt att barn/ungdomar idag är otroligt mycket smartare och har kopiöst mycket mer kunskap om internet och sociala medier än vad 2 boomers har.

Det finns alldeles för många röda flaggor här för att det skulle kunna vara något annat än ett bulvanupplägg för att dumpen ska kunna försöka lura till sig skattepengar och för SD att försöka whitewasha dumpen.

Du hade förmodligen fått mer kvalité på en utbildning där den lokala gängkriminella ledaren håller en utbildning i företagsekonomi, men det upplägget hade du aldrig fått för dig att göra.
Citera
2026-04-16, 14:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Först och främst, jag har absolut ingen åsikt om att barn får relevant utbildning i relevanta områden, förutsatt att det grundar sig på forskning och evidens. Som reportern även frågar om i artikeln: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnKVrL/sa-vill-sd-forandra-utbildningsvasendet-med-hjalp-av-dumpen

Min kritik är följande
1. Jag tror inte för en sekund på den här SD snubben som påstår att man inte inte utbildas i att kunna upptäcka om barn mår dåligt på lärarutbildningen.

2. Om det nu är så att lärarutbildningen måste kompletteras så ska de göras av relevanta instanser som lutar sig mot forskning och evidens, INTE dumpen som har en flytande relation till sanning på alla plan.

3. Varför är offentlig upphandling hemlig? Om dom nu har så nobelt syfte och rent mjöl i påsen varför är det hemligt?

4. Jag tror för övrigt att barn/ungdomar idag är otroligt mycket smartare och har kopiöst mycket mer kunskap om internet och sociala medier än vad 2 boomers har.

Det finns alldeles för många röda flaggor här för att det skulle kunna vara något annat än ett bulvanupplägg för att dumpen ska kunna försöka lura till sig skattepengar och för SD att försöka whitewasha dumpen.

Du hade förmodligen fått mer kvalité på en utbildning där den lokala gängkriminella ledaren håller en utbildning i företagsekonomi, men det upplägget hade du aldrig fått för dig att göra.

Det ingår psykologi i lärarutbildningen , men självklart utbildas de inte till psykologer .
Att lärare inte skulle känna till att barn kan må dåligt av olika orsaker är ju rent hårresande .
Ja flytande relation till sanning är ju dumpens adelsmärke. När de väl är på plats kan de ju använda sig av narrativet att vi inte har några lagar som skyddar barn i Sverige och att massmedia inte är att lita på.
Senast redigerad av Takanashi 2026-04-16 kl. 14:12.
Citera
2026-04-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sara har så många stämningsansökningar mot sig så hon bör lugna sig lite för om det vill sig riktigt illa så kan det dimpa ner en faktura på ca 350 miljoner kronor i brevlådan, en halv miljon kr/kränkt gädda och SD ställer nog bara upp en (1) gång då den här damen är dyr i drift.

När jag gick i högstadiet så hade jag mer än gärna följt med en MILF-lärarinna in i städskrubben, morsan och Sara hade givetvis inte förstått så dom lämnas utanför.

Pedofilen finns i barnets närhet och det är föräldrarnas skyldighet att se till så dottern inte är billigt klädd så matteläraren börjar tänka på annat än siffror men att gubben som gick i pension för årtionden sen testar internet blir het online ala Dumpen, jag köper det inte.

Jag håller med om det. Det är bara valfläsk från SD.
Det är inte hållbart i längden att sponsra.

Sedan så håller jag inte med dig om din synpunkt, alltså förövarens perspektiv.
Citera
2026-04-16, 17:32
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det var stenhård modering på bloggen men det gällde främst kritik mot Dumpen. Att en av Saras tanter skriver "bögjävel" eller liknande om en gädda godkändes som konstruktiv kritik av Sara alternativt så slank det bara förbi men nu är Sara skitnödig då hon varken har tid/råd med fler stämningar och tanterna har visat att dom inte kan uppföra sig så numera är det censur på Dumpen, kukar undantagna.

Ok och hur är det med kommenteringen på Dumpens Facebooksidor då?
Citera
2026-04-16, 17:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ok och hur är det med kommenteringen på Dumpens Facebooksidor då?
Facebook är ingen svensk sidan med svenskt utgivningsbevis, därför. Dom hamnar istället i GDPR rakt av eller DSA, helt annat regelverk kan man säga. I stora drag.
Citera
2026-04-16, 19:04
Medlem
rallykalle69s avatar
Tänkte bara kolla med kollektivet som har sådan övertro på nästan allt. "Efter 1a April då jävlar blir det fängelse i 4000 år och 8 livstider"

Men - publikationen nu är efter 1a April. Man ser i chatten att när dom skriver var det 3e April
https://imgur.com/a/K6gqeJR

Så, olagligt alltså. Var är polisen???

Rimlig frågeställning efter allt hyllande av mest tandlösa lagen i svensk historia.
Citera
2026-04-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Tänkte bara kolla med kollektivet som har sådan övertro på nästan allt. "Efter 1a April då jävlar blir det fängelse i 4000 år och 8 livstider"

Men - publikationen nu är efter 1a April. Man ser i chatten att när dom skriver var det 3e April
https://imgur.com/a/K6gqeJR

Så, olagligt alltså. Var är polisen???

Rimlig frågeställning efter allt hyllande av mest tandlösa lagen i svensk historia.
Det behöver fortfarande utgå ifrån att chatten är inledd med ett riktigt barn och sedan att polis tar över just den chatten så det är inte så konstigt att de inte kunnat lämna över till polis.

Att de själva varit tysta om saken om jag inte missat något är konstigt.
Kan ju också vara så att de inte kunnat visa sådana som de lämnat över till polis eller att de inte kunnat konfrontera dem.
Citera
2026-04-16, 20:01
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det behöver fortfarande utgå ifrån att chatten är inledd med ett riktigt barn och sedan att polis tar över just den chatten så det är inte så konstigt att de inte kunnat lämna över till polis.

Kan ju också vara så att de inte kunnat visa sådana som de lämnat över till polis eller att de inte kunnat konfrontera dem.
Yes, vilket vi mer källkritiskt tänkande klurade ut för länge sen. Men däremot LHS-sekten som på allvar trodde det blir 7 års fängelse i varje konfrontation med pikéten, väldigt tyst.

Någon borde skriva i deras facebookgrupp och fråga var polisen håller hus, vet inte hur många kommentarer jag settt med "Ser fram emot 1a April" osv osv.

Tomtar.
Citera
2026-04-16, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon

Ska de utgå från ett riktigt barn å sen tar polisen över, så lär det inte bli något då inga fjortisar kommer svara eller chatta med Gösta 58. Antagligen är det helt tyst om detta , för att nu har verkligheten hunnit ikapp.
Senast redigerad av Takanashi 2026-04-16 kl. 21:05.
Citera
2026-04-16, 20:51
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ska de utgå från ett riktigt barn å sen tar polisen över, så lär det inte bli något då inga fjortisar kommer svara eller chatta med Gösta 58. Antagligen är det helt tyst om detta , för nu har verkligheten hunnit ikapp.
Vilken kollektiv besvikelse för lådvinstanterna. Dom som har swishat & allt
Citera
2026-04-16, 21:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Vilken kollektiv besvikelse för lådvinstanterna. Dom som har swishat & allt
Ja det måste vara ett trauma utan dess like, även om vi tidigt påpekade detta faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in