Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Samtidigt kan jag tycka att det är bra att Dumpen för engångsskull gör något bra, så tänker jag iaf ha ett öppet sinnelag, säger inte att du inte har det. Det är just insatser som detta som kan göra skillnad för barn, börja i rätt ända. Om barn är väl medvetna om hur det ser ut när äldre tar kontakt med barn i sexuellt syfte, så är ju lätt att räkna ut det kan ge överlägsen effekt jämfört med att springa på runkgubbar.
Jag blir såklart misstänksam när de inte vill berätta om upphandlingen, som du skrev rödflagg, men samtidigt är det ju bra om Dumpen lägger ner sin otroligt korkade verksamhet som spelade ut sin roll, ungefär efter 10 gäddor och gör något som faktiskt kan gynna ungar.
Jag förstår att Dumpen ser detta som en chans att komma in i finrummen, kan inte klandra dem för det faktiskt.
Men då förutsägbart att det alltid är nåt som påminner om vår smutsiga samtid, SD och dolda upphandlingar. Kanske Foxtrots tjänster som köpts upp. En mer seriös gissning hamnar på Jan Emanuel.
Först och främst, jag har absolut ingen åsikt om att barn får relevant utbildning i relevanta områden,
förutsatt att det grundar sig på forskning och evidens. Som reportern även frågar om i artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnKVrL/sa-vill-sd-forandra-utbildningsvasendet-med-hjalp-av-dumpen
Min kritik är följande
1. Jag tror inte för en sekund på den här SD snubben som påstår att man inte inte utbildas i att kunna upptäcka om barn mår dåligt på lärarutbildningen.
2. Om det nu är så att lärarutbildningen måste kompletteras så ska de göras av relevanta instanser som lutar sig mot forskning och evidens, INTE dumpen som har en flytande relation till sanning på alla plan.
3. Varför är offentlig upphandling hemlig? Om dom nu har så nobelt syfte och rent mjöl i påsen varför är det hemligt?
4. Jag tror för övrigt att barn/ungdomar idag är otroligt mycket smartare och har kopiöst mycket mer kunskap om internet och sociala medier än vad 2 boomers har.
Det finns alldeles för många röda flaggor här för att det skulle kunna vara något annat än ett bulvanupplägg för att dumpen ska kunna försöka lura till sig skattepengar och för SD att försöka whitewasha dumpen.
Du hade förmodligen fått mer kvalité på en utbildning där den lokala gängkriminella ledaren håller en utbildning i företagsekonomi, men det upplägget hade du aldrig fått för dig att göra.