Citat:
Ursprungligen postat av
Mjolnir
Nånting säger mig att det endast är en tidsfråga innan JJ blir släppt på fri fot. Det vore isf ett monumentalt misslyckande för DNA profileringen.
Det verkar nästan som att vad som helst kan hända i det här fallet. Det är nonchalant utrett från början så jag tror inte man ska förvånas över något alls.
Sedan ser jag att detta skoavtryck från 38: or inte är säkert att de uppkom vid samma tidpunkt som morden.
Vad utredarna gjort hela tiden är att invänta en träff på dna, det märker man när man läser in sig på fallet.
Nu har de en träff, men hur långt kommer det att räcka?
Jag hittade en video i går där Tors dotter Barbro säger att Tor aldrig skulle vända ryggen åt en främling om han känt sig hotad. Så enligt dottern så antingen kände han personen, eller personerna, som var där eller så blev han överrumplad.
Men vad fasen har huggkubben inne i verkstaden att göra?
Det kan ju vara som GW spekulerar i att Tor kände behov av att visa sin styrka där och då, men då vände han ju ändå ryggen åt personen eller personerna och då bör han inte vara obekant med den eller de.
Tor måste ha varit inblandad i något med affärer.
Behöver inte alls vara något skumt utan bara någon enkel affär eller överenskommelse av något slag och där något gick snett i fråga om ersättning för något och som retat upp fel person.