2026-04-16, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Du har verkligen svalt Dumpens catchfrase "var glad att det inte var ett barn" med hull och hår.
Vad fan betyder det ens? Gäddan vill lapa flickfitta men istället ska han vara glad att hans liv blir förstört?

Du rapar bara Dumpens plattityder utan att tänka efter, och det bevisar att du är en radiostyrd idiot.

Grattis.

Vad är det som är så konstigt?
Du tror inte de hade mått sämre efteråt om de faktiskt mött ett barn eller någon mamma med småbarn med sig och våldfört sig på dessa? Även om.det i teorin är mycket låg risk för att så skulle vara fallet så hade detta tveklöst förstört deras liv ännu mer när det kommer fram.
Sen tänker du ju inte alls på det eventuella barnet.

Jag tycker inte alla uthängningar är nödvändiga, men de flesta.
Många är på en dålig plats i livet, där dessa extrema grejer blir en utväg och deras psyke inte greppar vad som händer förrän någon annan stoppar dom, dessa tycker jag i fåtal fall att man hängt ut i onödan, där hade en skarp varning och vård hjälpt, medan vissa är fullblodspedos och brinner för det, dessa är bortom räddning.

Det är absolut inget fel i att vuxna män har fantasier vitt och brett, vad folk gör bakom stängda dörrar med andra vuxna skiter jag i, folk har sjuka grejer för sig men det angår ingen annan och skadar ingen, men att blanda in barn, eller låta någon man tror är ett barn blanda in sig själv, så blir det väldigt fel, inte minst att försöka träffa en mamma som är villig att utnyttja sina barn, det är sjukt, även om det bara är en fantasi så är det sjukt.

Det finns oändligt med 18+chattar på nätet där de kan leka av sig, fantisera osv, det är helt okej, men ändå blir det att dom nappar direkt på när en fjortis eller mamma med småbarn skriver. Det är inte bra.
Senast redigerad av anvandarnamn1233 2026-04-16 kl. 06:46.
Citera
2026-04-16, 06:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
Gäddorna slås ihjäl? Är du trög på riktigt eller låtsas du bara?
Om gäddorna ger fan i att kontakta barn i sexuellt syfte så hamnar de inte på Dumpen.
Ja, så enkelt är det.
Citera
2026-04-16, 07:49
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ja BUHUUU, stackars gäddorna!
Om gäddorna gav fan i att söka barn i sexuellt syfte så skulle de aldrig hamna på Dumpen.

Hur ser du på det faktum att Sara verkar ha bidragit till att en överlevare fördes in i ett destruktivt beteende som nu lett till självmord, genom att uppmuntra deltagande i Dumpens arbete och medverkan vid konfrontationer som en form av terapeutisk "hämnd"? Sannolikheten är hög att detta har förvärrat överlevarens psykiska tillstånd och väckt gamla trauman, särskilt om någon tar sitt liv som följd av uthängningen. Hur motsägelsefullt det än låter så kan en person med stark traumatisk historik känna stark empati inför den uthängdes psykiska sammanbrott och totala tragedi, vilket sannolikt är fallet här och Sara har därför varit en pusselbit i att denna överlevaren miste livet. I ljuset av detta är det väl uppenbart att Sara är en renodlad psykopat? För Sara så handlar det inte om barnen. Det handlar inte om överlevarna. Det handlar om att stilla sina egna känslor av skuld och totalt misslyckande i sitt eget liv, i vilket hon bokstavligt talat nu också trampar på överlevares liv.
Citera
2026-04-16, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Hur ser du på det faktum att Sara verkar ha bidragit till att en överlevare fördes in i ett destruktivt beteende som nu lett till självmord, genom att uppmuntra deltagande i Dumpens arbete och medverkan vid konfrontationer som en form av terapeutisk "hämnd"? Sannolikheten är hög att detta har förvärrat överlevarens psykiska tillstånd och väckt gamla trauman, särskilt om någon tar sitt liv som följd av uthängningen. Hur motsägelsefullt det än låter så kan en person med stark traumatisk historik känna stark empati inför den uthängdes psykiska sammanbrott och totala tragedi, vilket sannolikt är fallet här och Sara har därför varit en pusselbit i att denna överlevaren miste livet. I ljuset av detta är det väl uppenbart att Sara är en renodlad psykopat? För Sara så handlar det inte om barnen. Det handlar inte om överlevarna. Det handlar om att stilla sina egna känslor av skuld och totalt misslyckande i sitt eget liv, i vilket hon bokstavligt talat nu också trampar på överlevares liv.
Har detta uppmärksammats tidigare
Citera
2026-04-16, 09:05
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Har detta uppmärksammats tidigare

Nej, inget särskilt. Sara och Patrik berättade nyligen i en Youtube-video att de skulle gå på begravning för en överlevare, och nämnde även hur de tidigare låtit henne delta i Dumpens arbete, till och med i direkta konfrontationer med gäddor. Det är extremt omdömeslöst från bådas sida. Deras försvar, att man aldrig kan veta hur någon verkligen mår bakom en glad fasad som överlevaren uppvisat, klingar falskt och psykopatiskt av Sara som vanligt. Det borde vara en självklar etisk gräns att inte involvera personer med traumaerfarenheter från sexuella övergrepp i den typ av konfrontativa uppdrag Dumpen ägnar sig åt. Som jag tidigare har påpekat kan gamla sår lätt rivas upp, och dessutom kan ett offer känna starkt medlidande med de personer som Dumpen konfronterar, särskilt om någon av dem väljer att avsluta sitt liv.
Senast redigerad av -Hengpung- 2026-04-16 kl. 09:18.
Citera
2026-04-16, 11:01
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Katrine Nygaard Baltzis är psyksjuksköterskan som sitter i Dumpens styrelse. Om henne kan man inte bara läsa på hos Dumpens instagram (Insta). Hon har även figurerat i massmedia vid flera andra tillfällen. Länkar på texten nedan.Till sitt yrke så jobbar hon med att förhindra självmord, på fritiden är hon med i en förening som driver folk till självmord. Några av de som hon verkar ha hanterat är personer med missbruksproblematik. Hon om någon borde ju förstå att det inte är en bra idé att hänga ut psykiskt störda som självmedicinerar med narkotika.

Framtidens karriär

Vårdfokus

Helsingborgs dagblad

Dagens medicin

Aftonbladet

Hon verkar ligga en bra bit till vänster politiskt, det är ju lite intressant. Vänsterfolk inom vården brukar hänvisa till den Hippokratiska eden när de ska försvara illegaler/papperslösa; om att vårdpersonal inte ska se till annat än vårdbehov hos patienter. Att engagera sig i Dumpen som driver folk till självmord tycks inte vara något problem dock... Hon sitter även i styrelsen för Psykiatriska riksföreningen för sjuksköterskor (länk). Tittar man runt lite på nätet verkar hon vara fackligt aktiv och har förekommit i en del jobbannonser inom vården i Helsingborg.
Kan hålla med om att det är motsägelsefullt.

Att du tolkar ovan nämnda ed som ”vänster” säger mycket om var vi hamnat idag. Även väldigt motsägelsefullt att ha invändningar mot Dumpen om man anser att läkaretik hör till vänsterideologi, när det snarare handlar om en humanistisk syn, yrkesmoral och även något som skulle kunna rimma väl med kristet sätt att se saker på. Om något skulle jag vilja säga att eden är helt opolitisk, om man nu inte typ fascist eller möjligen nazist.

Skulle vara intressant att höra hur du resonerar?
Citera
2026-04-16, 11:01
Avstängd
Citat:
Gäddorna slås ihjäl? Är du trög på riktigt eller låtsas du bara?
Om gäddorna ger fan i att kontakta barn i sexuellt syfte så hamnar de inte på Dumpen.
Citerar dig!
Citera
2026-04-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ja BUHUUU, stackars gäddorna!
Om gäddorna gav fan i att söka barn i sexuellt syfte så skulle de aldrig hamna på Dumpen.
Vet du vad, jag tror inte ens de mest inbitna trippelgäddorna motsäger sig det. Jag har fått för mig att det som diskuteras är vad och hur denna självutnämnde domstol/bödel/höjdhoppare gör med fångsten när det väl vittjar sina nät.

Förstår du bättre då?

En annan grej som du får se som en bonus, är att, hör o häpna, det finns folk som BÅDE tycker synd om barn som blivit utsatta för övergrepp OCH gäddorna OCH deras anhöriga. Väldigt många skulle kalla det för EMPATI.
Citera
2026-04-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Gäddorna ska ju fan vara glada helt ärligt att det faktiskt är Dumpen och inte ett riktigt barn eller ännu värre, en pedofilmamma med små små barn som de blir mötta av.

Hellre ha på sitt samvete att endast gjort olämpliga saker på nätet och det stannat där, än att fullborda en våldtäkt mot småbarn med deras mamma inblandade tänker jag..
De får ju dessutom stöd i form av kontakter till vård osv.

Jag tror helt ärligt, även om det just nu raserat tillvaron för dessa, så kommer de om 10 år kunna se tillbaka och vara glada att det blev som det blev, förhoppningsvis på en bättre plats i livet med en helt annan moral.
De måste nå botten för att ta tag i sina problem, och det är där eran roll är så viktig.
Har man inget eget samvete som till slut stoppar eller att moralkompassen någon gång vaknar till liv och styr en i rätt riktning så krävs det att någon annan gör det, så ni gör ett bra jobb för bägge parter skulle jag vilja säga.
Den var helt ny för mig, hahaha! Du syftar på Dumpen och Gäddorna då eller? Humor på hög nivå får jag medge. Det stämmer ju, inga gäddor - inget dumpen = ingen underhållning

Intressant att teori att gäddorna i många fall skulle rätta sig in i ledet efter att Putte gett dem tillbörlig tillrättavisning. Jag har fått för mig att de flesta gäddorna är rätt sjuka, vet att många inte har den åsikten, och att det förmodligen krävs betydligt mer än Patrik Sjöberg för att fixa biffen. Om nu det skulle räcka med en småalkad höjdhoppare, så tror jag både Sara o Putte är väldigt nära ett Nobelpris, i oklar kategori.
Citera
2026-04-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Vad är de för bulvanupplägg dumpen försöker köra i Östhammar?

Läste nån artikel i AB full med röda flaggor och de krävdes ju inte många sekunder för att man skulle dra paralleller till impulskollen, med den enda skillnaden att dom nu verkar dumpuckade nog att bjuda in reportrar för att avslöja upplägget innan det ens har börjat. Vem är de kommunen har anlitat?
Samtidigt kan jag tycka att det är bra att Dumpen för engångsskull gör något bra, så tänker jag iaf ha ett öppet sinnelag, säger inte att du inte har det. Det är just insatser som detta som kan göra skillnad för barn, börja i rätt ända. Om barn är väl medvetna om hur det ser ut när äldre tar kontakt med barn i sexuellt syfte, så är ju lätt att räkna ut det kan ge överlägsen effekt jämfört med att springa på runkgubbar.

Jag blir såklart misstänksam när de inte vill berätta om upphandlingen, som du skrev rödflagg, men samtidigt är det ju bra om Dumpen lägger ner sin otroligt korkade verksamhet som spelade ut sin roll, ungefär efter 10 gäddor och gör något som faktiskt kan gynna ungar.

Jag förstår att Dumpen ser detta som en chans att komma in i finrummen, kan inte klandra dem för det faktiskt.

Men då förutsägbart att det alltid är nåt som påminner om vår smutsiga samtid, SD och dolda upphandlingar. Kanske Foxtrots tjänster som köpts upp. En mer seriös gissning hamnar på Jan Emanuel.
Citera
2026-04-16, 11:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Verkar som att Dumpen tagit bort kommentarsfälten till sina videokonfrontationer, någon som vet..?
Citera
2026-04-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag vet inget om det aktuella fallet du bedriver, men gud vilket bra inlägg. Så tänkvärt och för mig som oinsatt helt rimligt.

Heja dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in