2026-04-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har gjort min värnplikt - har du?

Det är inte svar på mina frågor, men det ante mig. Snyggt jobbat, det är förstås inte alla som klarar värnplikten!
Citera
2026-04-15, 21:53
Medlem
Citat:
Cucks och simps ska stigmatiseras, men det utesluter inte att det krävs en större händelse för att rubba det falska equilibrium där mäns skattemedel arbetar mot våra intressen. Det krävs stora strukturella förändringar och en omdefiniering av det kulturella narrativet. "Politics is downstream from culture", som bekant...
Ja men det är på god väg tror jag. Tex alla yngre vet detta om cucks det är bara att ibland faller någon ur ledet och blir delusional pga nån kvinna har lurat honom. Då måste man gå på hårt för att påminna honom. Ett viktigt narrativ enligt mig är att vi måste gå ifrån det här trad-cuck narrativet där vi ska leka 50-tal. Kvinnor ska jobba, män ska softa. Obviously måste män göra en del viktiga jobb men alla arbetare kan i princip bytas ut mot kvinnor.

Hur många pratade om betacucks på 90-talet eller 2005 för den delen? Ingen. Nu vet alla vad det är.
Citera
2026-04-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det krävs bara att män slutar vara cucks. Istället för att vända sig emot kvinnor måste man mobba cucksen och få dem att veta hut.

Tex varje gång TomatKungen börjar älta om kärlek och annat bögigt så sätter vi han på plats.
Varför så skräckslagen inför att känna verklig kärlek för en annan människa? Det är ju det bästa som finns med att leva!
Har livet varit så hårt mot dig lille vän?
Citera
2026-04-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ja men det är på god väg tror jag. Tex alla yngre vet detta om cucks det är bara att ibland faller någon ur ledet och blir delusional pga nån kvinna har lurat honom. Då måste man gå på hårt för att påminna honom. Ett viktigt narrativ enligt mig är att vi måste gå ifrån det här trad-cuck narrativet där vi ska leka 50-tal. Kvinnor ska jobba, män ska softa. Obviously måste män göra en del viktiga jobb men alla arbetare kan i princip bytas ut mot kvinnor.

Hur många pratade om betacucks på 90-talet eller 2005 för den delen? Ingen. Nu vet alla vad det är.

Men hur går det ihop med att föda och fostra barn? Ska männen ta hand om det? Blir de inte cucks då…
Citera
2026-04-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Varför så skräckslagen inför att känna verklig kärlek för en annan människa? Det är ju det bästa som finns med att leva!
Har livet varit så hårt mot dig lille vän?
Det är ett nytt koncept.

Citat:
Initially, marriage was a way of bonding families and communities for mutual long-term benefit, whether it was “to make political alliances, to raise capital or to expand the workforce,”

Citat:
Too much love was thought to be a real threat to the institution of marriage. Earlier proponents of marriage were as horrified by the idea of a love match as late 20th-century people were by (the) idea of same-sex marriage.”

Som du kan se är det ett hot och måste förintas.
Citera
2026-04-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men hur går det ihop med att föda och fostra barn? Ska männen ta hand om det? Blir de inte cucks då…
Min ide är att kvinnor går ihop i kollektiv. Där några jobbar och andra passar barn, eller så ägnar sig vissa åt professionell barnpassning precis som idag.
Citera
2026-04-15, 22:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ett viktigt narrativ enligt mig är att vi måste gå ifrån det här trad-cuck narrativet där vi ska leka 50-tal. Kvinnor ska jobba, män ska softa.
Jag förstår vad du menar, men det är inte 50-talet. Då arbetade män för att försörja sin familj, och han kunde försörja sin familj på en enda lön också. Att göra kvinnor till familjeförsörjare är som du påpekar receptet för katastrof. Kvinnor är hypergama som bekant, och överger män som inte står ett par pinnhål över dem själva socialt och ekonomiskt.
Citera
2026-04-15, 22:03
Medlem
Citat:
Min ide är att kvinnor går ihop i kollektiv. Där några jobbar och andra passar barn, eller så ägnar sig vissa åt professionell barnpassning precis som idag.

Så bara vissa ska föda barn, resten passar dem eller tar över männens arbeten så att de kan softa. Då kvarstår ju själva problemet med födelsetal tänker jag…
Citera
2026-04-15, 22:03
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
För att ett samhälle och en nation ska fungera så krävs det en likande verklighetsuppfattning. Likså finns en tyst överesnkommelse om vad som ska gälla. Det är söndertrasat helt och hållet, och därför har vi inte någon gemensam grund att bygga på. Detta visar sig även i barnafödande och familjebildning. Män och kvinnor har helt olika politiska uppfattningar exempelvis.

Låt mig gå in lite djupare på ämnet.

Någon säger till mig - "du har brutit samhällskontraktet pga du är tillsammans med någon med icke-svensk bakgrund". OK.

En politiker uttalar sig märkligt svävande om "ämne x" - att någon/några ev brutit samhällskontraktet. OK.

Någon påstår att PRIO ETT för män å kvinnor är att skaffa barn - annars har man brutit samhällskontraktet. (men tagga ner lite för totalt sett är vi "ganska många" på planeten som sådan samt att kloning och helt artificiell befruktning och av föräldrarna gen-selekterade/designade barn faktiskt snart är verklighet. det är det dock inte så många som pratar om trots att man borde göra det)

Sen finns det vissa lagar som man kan ställa sig jävligt frågande till. Du har inte ens laglig rätt att på offentlig plats bära en liten praktisk fickkniv i detta land. Personligen kan jag ju tycka att den lagen är ett brott i sig mot ett eventuellt samhällskontrakt.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-04-15 kl. 22:07.
Citera
2026-04-15, 22:05
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar, men det är inte 50-talet. Då arbetade män för att försörja sin familj, och han kunde försörja sin familj på en enda lön också. Att göra kvinnor till familjeförsörjare är som du påpekar receptet för katastrof. Kvinnor är hypergama som bekant, och överger män som inte står ett par pinnhål över dem själva socialt och ekonomiskt.
Män behöver inte leva i familjer med kvinnor. De alltså kvinnor kan försörja sig själva och sen betalar de skatt som männen lever på.
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Så bara vissa ska föda barn, resten passar dem eller tar över männens arbeten så att de kan softa. Då kvarstår ju själva problemet med födelsetal tänker jag…
Nej alla kan föda barn om de vill men alla behöver ju inte göra det samtidigt.
Citera
2026-04-15, 22:09
Medlem
Citat:
Det är ett nytt koncept.

Som du kan se är det ett hot och måste förintas.
Vad märkligt, eftersom jag har solklart erfarit den känslan flera gånger i mitt liv. Och många andra omkring mig med.

Du menar att alla som i nedtecknad mänsklig historia känt kärlek för en annan människa varit ett offer för detta nya koncept?

Jadu, säger denna architect, journalist och Windmill Jouster det så MÅSTE det såklart vara sant
Citera
2026-04-15, 22:10
Medlem
Citat:
Män behöver inte leva i familjer med kvinnor. De alltså kvinnor kan försörja sig själva och sen betalar de skatt som männen lever på.

Nej alla kan föda barn om de vill men alla behöver ju inte göra det samtidigt.

Sex är inget som någon part är intresserad av? Det låter dyrt att både betala 100 k för en donator och behöva skatta för att killarna ska softa. Men absolut. Och vad får kvinnorna i denna deal, lugn och ro eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in