Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
För att ett samhälle och en nation ska fungera så krävs det en likande verklighetsuppfattning. Likså finns en tyst överesnkommelse om vad som ska gälla. Det är söndertrasat helt och hållet, och därför har vi inte någon gemensam grund att bygga på. Detta visar sig även i barnafödande och familjebildning. Män och kvinnor har helt olika politiska uppfattningar exempelvis.
Låt mig gå in lite djupare på ämnet.
Någon säger till mig - "du har brutit samhällskontraktet pga du är tillsammans med någon med icke-svensk bakgrund". OK.
En politiker uttalar sig märkligt svävande om "ämne x" - att någon/några ev brutit samhällskontraktet. OK.
Någon påstår att PRIO ETT för män å kvinnor är att skaffa barn - annars har man brutit samhällskontraktet. (men tagga ner lite för totalt sett är vi "ganska många" på planeten som sådan samt att kloning och helt artificiell befruktning och av föräldrarna gen-selekterade/designade barn faktiskt snart är verklighet. det är det dock inte så många som pratar om trots att man borde göra det)
Sen finns det vissa lagar som man kan ställa sig jävligt frågande till. Du har inte ens laglig rätt att på offentlig plats bära en liten praktisk fickkniv i detta land. Personligen kan jag ju tycka att den lagen är ett brott i sig mot ett eventuellt samhällskontrakt.