2026-04-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Men det här är exakt vad kvinnor vill. De vill att män ska försörja dem och de ska dricka kaffe hela dagarna. Jag tycker inte att de förtjänar det!

Män borde ta betalt för att befrukta kvinnor och sen lämna dem till sitt öde. De kan leva i kollektiv med varandra och vara feminister där i ett matriarkat. Eftersom kvinnor verkar ha svårt med det här med förfallodatum, som du påpekade i ett tidigare inlägg angående deras egna fertilitet, så kan män också ta betalt för att vara deras gode män och se till att räkningarna betalas i tid. Hushållet och barnpassning kan de sköta själva. Numer kan de även förvärvsarbeta och jag tycker inte de ska slippa undan. Det gäller bara att män gaddar ihop sig och håller på säden så kommer den öka i värde.
Jag tycker det är piggt av dig att vilja slå sönder kärnfamiljsnormen och att kvinnor och barn lever på ett ställe och män på ett annat. Jag är för.
Citera
2026-04-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Du kan ju donera spermier som man, det är ganska bra betalt.
Inte tillräckligt. Minst 100 000 riksdaler borde man kunna ta för att ge någon ett barn. Tänk att en bil idag har nypris på 300 000 minst. För budgetvarianten.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, jag har tidigare skrivit att kvinnor måste fråntas vissa rättigheter, exempelvis deras rösträtt. Annars kan vi aldrig komma åt roten till landets och den västerländska civilisationens djupgående och allvarliga problem
Självklart. Men i min mening så måste man ge dem vissa skyldigheter annars blir bördan för stor.
Citera
2026-04-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tycker det är piggt av dig att vilja slå sönder kärnfamiljsnormen och att kvinnor och barn lever på ett ställe och män på ett annat. Jag är för.
Det är en institution som alltid gynnat kvinnor och barn. Män tjänar ju inget på det.
Citera
2026-04-15, 20:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Är en trea i Tensta billigare än en tvåa på Östermalm?

Skäms ni inte över att ni som vuxna män pratar om kärlek? Det är ungefär som att jag skulle börja prata om jultomten på julafton det är ingen som hade tagit mig på allvar.

Nu försöker du smita undan. Fy dig.

Och nej, jag skäms inte. Kärlek är något starkt och fint som finns hos både män och kvinnor. Det finns dessutom många olika sorter. Det behöver inte handla om kärleksrelationer. Det finns kärlek till ens föräldrar, till ens barn, till ens vänner.
Citera
2026-04-15, 20:51
Medlem
Citat:
Det är en institution som alltid gynnat kvinnor och barn. Män tjänar ju inget på det.
Bort med det bara.
Citera
2026-04-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är definitvt inget fel på vare sig min läs- eller skrivförmåga efter två långa universiyetsutbildningar. Upplys mig gärna...
Det går ju inte eftersom du är oemottaglig mot annat än det dina algoritmer matar dig med.

Ett års genomläsande av enbart svaren på dina tusentals hysteriskt frustande fanatiska inlägg hade nog inte ens det hjälpt. Du är bortom det. Du är liksom stängd för all yttre påverkan och får bara försöka hantera det. Miserabelt men ibland blir det så för vissa människor.

Det spelar ingen roll hur många universitetsutbildningar en människa tar sig igenom om människan ifråga är obildbar. Och världen har gått om denna människa.
Citera
2026-04-15, 20:53
Medlem
Citat:
Inte tillräckligt. Minst 100 000 riksdaler borde man kunna ta för att ge någon ett barn. Tänk att en bil idag har nypris på 300 000 minst. För budgetvarianten.

Jag ser fram emot ditt nya partis budget
Billigare då att gå ner på närmaste Harrys…
Citera
2026-04-15, 20:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det går ju inte eftersom du är oemottaglig mot annat än det dina algoritmer matar dig med.

Ett års genomläsande av enbart svaren på dina tusentals hysteriskt frustande fanatiska inlägg hade nog inte ens det hjälpt. Du är bortom det. Du är liksom stängd för all yttre påverkan och får bara försöka hantera det. Miserabelt men ibland blir det så för vissa människor.

Det spelar ingen roll hur många universitetsutbildningar en människa tar sig igenom om människan ifråga är obildbar. Och världen har gått om denna människa.

Du har fortfarande inte besvarat min fråga.
Citera
2026-04-15, 20:57
Medlem
Citat:
1. Du kan ta det exemplet hundra gånger på olika sätt men att ge rabatt på en trea är inte vad som driver folk att skaffa barn. Barnet behöver definitivt inget eget rum de första åren dessutom är det ingen stor grej att flytta från en tvåa till en trea. Det kan kosta lika mycket eller mindre beroende på standard och område. Vill man så löser man det. Speciellt i Sverige man kan ju inte misslyckas och svälta ihjäl där.

2. Det är ingen mänsklig rättighet att skaffa barn detsamma gäller för män antingen så löser du det själv eller så får du vara utan.
Helt befängt att vi ska betala folk för att de inte vill knulla med varandra.

3. Varför kunde inte dina polare använda sina hjärnor då och träffa yngre kvinnor om det var så viktigt? De kanske blev dumma av käääärleken man måste ta det lugnt med de där grejerna.

1. Nej, det driver inte 20-30 åringar att skaffa fler barn, men det underlättar för dem att göra detta! Kolla på Västerås Bostäder tex. Där kostar en 2:a på 44kvm (med mycket modern standard) över 9000 kronor. Och en 3:a på 85kvm (med normal standard) över 12000. I samma bostadsområde. Gideonsberg. Visst det finns en mycket modern 3:a rabatterad i tre år (kostar över 9000 i tre år, sedan uppe i över 12000) i området Bjurhovda också, men det är ett utsatt område, kanske inte där en barnfamilj vill bo. Kolla på följande länk: https://minasidor.bostadvasteras.se/ledigt/lagenhet

Skulle 22 åriga Stina och 25 åriga Petter som har en 1-åring, vilja ha ett till barn, men inte förens de bor i en 3:a som minst. Så skulle en rabatt på 3000 kronor hjälpa dem att flytta till större bostad!

2. Nej, det är ingen mänsklig rättighet. Men nu vill ju regeringen att folk ska föda fler barn. Och då är det väl allt bra dumt att inte vara generösa mot ensamstående hett barnlängtande kvinnor. Att de kan få fler försök med insemination. Om de nu inte lyckats finna en man att skaffa barn med.

3. Man blir ju kär i den man blir kär i. Trist att du aldrig fått uppleva kärlek. Om du hade upplevt det, så hade du fattat.
Citera
2026-04-15, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dendrocopos
Vill kväva dessa idiotinlägg från okunniga fjortisar i sin linda som alla borde göra. Barnafödande av kvinnor långt över 40 var mycket vanligt förr. Inget som hindrar detta alls. På 1800-talet var medelåldern för en förstföderska 28 år enligt statistiska centralbyrån. Sverige är och har varit experter på all folkbokföring och statistik angående detta. Tonårsmödrar har alltid varit ovanligt i Sverige och det är bara bra att det föds färre oönskade barn. Män som inte har haft råd med giftermål har alltid fått finna sig i att inte hitta en kvinna att få barn med.

https://www.vardfokus.se/barn-och-ungdom/mammorna-var-aldre-for-150-ar-sedan/

Fast nu svarar du inte riktigt på frågan. Biologiskt är kvinnor anpassade för att få barn i ålder 15-20. Sen har det alltid förekommit 40 + som får barn, men risken för defekt avkomma ökar då.

Som man gör man rätt i att satsa på yngre kvinnor. Främst 20-25-åringar.
Citera
2026-04-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Fast nu svarar du inte riktigt på frågan. Biologiskt är kvinnor anpassade för att få barn i ålder 15-20. Sen har det alltid förekommit 40 + som får barn, men risken för defekt avkomma ökar då.

Som man gör man rätt i att satsa på yngre kvinnor. Främst 20-25-åringar.

Helst när bäckenet är färdigvuxet efter ca 25.

Bäst för både mor och barn.
Citera
2026-04-15, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ahjuste du är antivaxxer och tror inte på virus och sånt med... Och tror att man kan äta sig till att en avhuggen arm växer ut.

Enligt egen utsago är han specialtläkare också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in