Citat:
Ursprungligen postat av
K.Blomkvist
Jag har dumpad lite bilder
Samlade bilder från Brattås:
https://imgur.com/a/samlade-bilder-fr-n-bratt-s-2x0CwPo
Bra!
Nu blev det lite annat när man ser platsen där väskan och påsen hittades. Det var ju inne bland träden vid vägen fram till huset och till själva genomfartsvägen till hela området.
Som att man stannat till där inne bland träden medan man var på väg att lämna platsen i egen bil.
Skorna var inga direkta finskor tycker jag, utan bara en vardagssko utan klack, lätta att både gå och att cykla i. "Ballerinasko" står det till den bilden.
Brevlådan står ute vid genomsfartsvägen och på andra sidan av den.
Sedan är det väl också Tors blod man ser som skvätt ganska högt upp efter ett bjälklag på väggen och där också på den murade väggen. Det är ju nästan en meter upp och har runnit ned för träbjälken.
Blir inte det kanske 3- 4 meter ifrån på motsatt sida där som han hittades under en massa kläder, tyger och annat?
Varför har man pixlat de två personerna ute på gården? "Folk på gården" har man skrivit till den bilden.
Sedan blir jag väl mer osäker på detta med de skåpdörrar och det som står på glänt. Om jag hade velat iscensätta ett inbrott med genomsökande av skåp och liknande så hade jag inte ställt dörrarna bara på glänt utan ställt upp dem alla helt och hållet, vidöppna hade jag lämnat dem.
Varför ser det ut som man gjort det så försiktigt?
Någon som med yxa slår sönder huvudena på två personer för att sedan öppna, eller stänga, skåpdörrar försiktigt?
edit
Det är nog du K.Blomkvist som namngivit bilderna och inte polisen? Inte för det spelar någon roll, men jag tror jag noterade det nu.