2026-04-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
En viss sida, inom EU, som lovade omlevernas om tullen tar skiten har nu bekräftat via mail att dom är "svartlistade" hos vissa fraktbolag.

Dom lovade omsänding på annat sätt vid tullproblem och svar inom 24h på deras hemsida. Någon som fått svar att dom kommer att skicka om eller snackar dom bara skit? 48 tim sedan jag mailade om omskick och att tullfan har mitt paket vilket bekräftats av fraktbolaget då jag ringde dom.

Men inget svar från leverantören ang omskick av min order...

PM går bra pga ärendets känsliga natur // långvarig kund

Ena jävla nötter bakom den shoppen som fortsätter skicka alla paket med företaget som avsändare, trots att myndigheter bett de flesta fraktbolag att stoppa leveranser från sagda företag.

Citera
2026-04-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Är Danmark också högrisk? Tar för givet att TS inte försökte smuggla från Norge. Vad har dom som inte kommer härifrån?
min uppfattning som är baserad på saker jag har läst i tidningen så skulle iallafall jag påstå att väldigt generellt så verkar droghandeln funka så att droger som smugglas från inkörsporten i södra europa åker lastbil upp till danmark för att sen smugglas till sverige, därefter smugglar man från sverige till norge. killgissar att bron gör det enkelt för dom att se om nån är vaken hos tullen innan de skickar över en last
Citera
2026-04-15, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
min uppfattning som är baserad på saker jag har läst i tidningen så skulle iallafall jag påstå att väldigt generellt så verkar droghandeln funka så att droger som smugglas från inkörsporten i södra europa åker lastbil upp till danmark för att sen smugglas till sverige, därefter smugglar man från sverige till norge. killgissar att bron gör det enkelt för dom att se om nån är vaken hos tullen innan de skickar över en last

Är inte den tullstugan alltid bemannad? Det är liksom en liten övergång att hålla koll på. Sverige-Norge eller Sverige-Finland är svårare men därifrån kommer det väldigt lite produkter. Det var diesel som var stort förut men vet ej hur det är nu.
Citera
2026-04-15, 22:59
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Är inte den tullstugan alltid bemannad? Det är liksom en liten övergång att hålla koll på. Sverige-Norge eller Sverige-Finland är svårare men därifrån kommer det väldigt lite produkter. Det var diesel som var stort förut men vet ej hur det är nu.
Konstigt att inga rutter går via Ryssland >Finland >Sverige. Gränserna däruppe är ju dåligt bevakade. Ryssland besluter ju till både heroin och amfetamin tillverkande länder och landet verkar genomkorrupt med lokala gangsterolligarker vilket borde underlätta för droghandel
Citera
2026-04-16, 03:34
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Konstigt att inga rutter går via Ryssland >Finland >Sverige. Gränserna däruppe är ju dåligt bevakade. Ryssland besluter ju till både heroin och amfetamin tillverkande länder och landet verkar genomkorrupt med lokala gangsterolligarker vilket borde underlätta för droghandel

Ryssland gränsar till Finland och finnarna till oss eller har jag fel? Så är väl upp till finnarna att hålla Rysslands svarta marknad varor borta innand det når nästa land. Så vi inte får det vidare till oss. Gör inte så mycket gör mig personligen men tycker alla länder ska ha hyfsad koll på sina gränser och inte fritt fram med hopp och lek..
Citera
2026-04-16, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Kanske dyrare än att deala med Polacker och Tyskar som kör hit det.
Citera
2026-04-17, 04:11
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jaha detta trodde jag inte men det börjar bli dags att röda en viss sida som skickar lagliga produkter inom EU.

Mitt paket blev bekräftat tagit i fredags och ännu har jag inte fått svar på min fråga om omsändning trots att dom stoltserar med svar inom 24h och omsändning om något plockas (pga förstörandelagen).

Någon dag till får man väl vänta men känns som att dom iallafall borde svarat via mail vid detta laget, massmail ifall dom inte hinner svara alla samtidigt.
Citera
2026-04-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jaha detta trodde jag inte men det börjar bli dags att röda en viss sida som skickar lagliga produkter inom EU.

Mitt paket blev bekräftat tagit i fredags och ännu har jag inte fått svar på min fråga om omsändning trots att dom stoltserar med svar inom 24h och omsändning om något plockas (pga förstörandelagen).

Någon dag till får man väl vänta men känns som att dom iallafall borde svarat via mail vid detta laget, massmail ifall dom inte hinner svara alla samtidigt.
Jag förlorade mitt paket från dem i februari/mars, ännu inte fått något nytt skickat. De skriver att de kommer skicka ut nytt endast för att locka fler köpare. Dom kommer aldrig skicka ut nya paket om det blir taget.

Tror mitt paket var ett av dom första som togs. Skickade flera mail till dem och varnade att paket blir tagna. De ignorerar varje mail…
Citera
2026-04-17, 10:26
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toleransmedmera
Jag förlorade mitt paket från dem i februari/mars, ännu inte fått något nytt skickat. De skriver att de kommer skicka ut nytt endast för att locka fler köpare. Dom kommer aldrig skicka ut nya paket om det blir taget.

Tror mitt paket var ett av dom första som togs. Skickade flera mail till dem och varnade att paket blir tagna. De ignorerar varje mail…

En teori här är att mängden man köpt avgör hur stor sannolikheten är att de skickar? Jag har fått svar från dem att de ska skicka nytt. Sen återstår det väl att se ifall det sker.
Citera
2026-04-17, 12:01
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Ja det ser ju inte bra ut. Dom har uttryckligen skrivit till mig tidigare att dom skickar nytt ifall något blir taget. Detta är första gången det hänt mig och första gången jag frågade om det. Alla andra mail har dom besvarat ganska snabbt, men inte ett knyst om detta mailet där jag efterfrågar deras utlovade återsändning.

Jag har ändå lagt långt över 10.000 kr på dom sedan 7oh dök upp, så ingen storfräsare direkt men inte heller småpengar.

Jag kommer aldrig mer lägga en beställning om dom så rakt ut ljuger för då kan dom köra blåsningar om precis vad fan som helst tex innehåll, styrka, exitblåsning etc.
Citera
2026-04-17, 18:43
Medlem
När DHL blockerade mitt paket skickade de faktiskt ett nytt med annan leverantör, tog rätt lång tid men det dök upp. Men vet inte om det kan ha ändrats.
Citera
2026-04-17, 20:48
Medlem
Ja samma här, fick också nytt skickat via annat bud. Det var i första vevan när de la en blockad på DHL breven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in