Citat:
Ursprungligen postat av
Bastuvurpa
Som StonedMonkey är inne på, det känns som folk snackar om flaggade adresser som det vore något man gjorde bara för man tycker det är lämpligt för stunden! Innan ni tror eller vill slänga er med något "coolt" så gör en liten tillbakablick.
Om Polisen inte eller har knappa resurser att hålla koll på sändningar i sin helhet tror ni då att man skulle gå till åklagaren, be om flaggning på en adress för några gram cola? Det görs tidigast om adressen utnyttjas eller kontinuerligt förekommer i postgången med olagliga saker inte för polisen tog ditt brev med lite cola i eller gjorde det för 12 år sedan.
Kan vi bara släppa det! Jag säger fortfarande eller tycker i alla fall att "Bjurskans" inlägg från 2024 är lika aktuellt fortfarande.
(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.
Fast nu gissar du bara, du har ingen aning om vad du snackar om.
Jo, de kan visst flagga adresser. Hur detta går till rent praktiskt, det vet jag inte. Men jag är 100% säker på att just detta händer mig just nu.
Jag vill inte ge ut för mycket info öppet här, men jag har fått 2st försändelser beslagtagna, för cirka 9 månader sedan. Hur jag vet att de blivit beslagtagna vill jag inte gå in på här, men jag vet till 100% att polisen har dessa försändelser.
Och sedan dess så har i stort sett varje paket (endast lagliga paket) jag fått hem i brevlådan varit, helt uppenbart, öppnade. Ibland har det varit lite slarvigt återförslutet med en bit tejp, och ibland verkar de inte ens ha ansträngt sig för att stänga igen emballaget igen. (Vilket är skumt för om de hade velat nypa mig på fler paket så borde de väl ha öppnat och stängt mina paket snyggare för att inte väcka mina misstankar?)
Detta har aldrig hänt mig förut. Det började efter mina beslagtagna leveranser…
Först trodde jag att det var någon horunge på posten som jävlades med mig, men det är exakt alla paket jag beställt, och beställer, som levereras till mig i det skicket. (Jag får hem (lagliga) paket i brevlådan varje vecka).
Jag kan tyvärr inte avslöja mer än så (för tillfället), och jag skriver inte det här för att vara häftig eller av någon annan patetisk anledning. Jag skriver för att ni andra ska vara vaksamma och medvetna om att det visst kan hända att man får sin adress flaggad…
Jag har ännu inte hört något ifrån polisen om mina försändelser, det har som sagt gått 9 månader sedan de blev beslagtagna. Jag väntar bara på att de ska komma och hämta mig.
Jag återkommer med mer ingående detaljer när ärendet är avklarat.