2026-04-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
För att kvinnor är pålitliga och ärliga då eller? Vilket fullständigt jävla svammel.

Dem efterhandskonstruerar för sig själva att dem inte ville egentligen fast de var helt frivilliga i stunden det är de jag menar
Citera
2026-04-15, 15:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Dem efterhandskonstruerar för sig själva att dem inte ville egentligen fast de var helt frivilliga i stunden det är de jag menar

De flesta människor har ångrat engångsligg i efterhand men det verkar vara betydligt vanligare hos kvinnor att ångra snedsteg och anmäla eftersom det finns olika måttstockar i samhället.
Citera
2026-04-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De flesta människor har ångrat engångsligg i efterhand men det verkar vara betydligt vanligare hos kvinnor att ångra snedsteg och anmäla eftersom det finns olika måttstockar i samhället.

Precis de ångrar ett ligg och efterhandskonstruerar för sig själva att de nog inte ville innerst inne, fullt begripligt att man kan resonera så om man ångrar sig problemet är att idag döms folk för våldtäkt när det i själva verket handlar om ångersex
Citera
2026-04-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Har man förstört livet för en kille så att denne under resten av sitt liv kommer betraktas som en våldtäktsman så är man livsfarlig.

Några kommer fortsätta att betrakta killen som en våldtäktsman resten av hans liv trots att han friats från brottet. Några kommer alltid säga ingen rök utan eld.
Och det kunde ha blivit värre om det hade saknats stöd av kameror.

Nej, man är inte livsfarlig. Inte ens den man som uppmanade sin flickvän till självmord (vilket hon till slut begick efter psykningar från honom) ses som "livsfarlig", trots att han fick henne att ta sitt liv.

Nej, den här killen som detta ärende gäller kommer inte ses som våldtäktsförövare. För han är inte det. Däremot kommer barnet under 18 ses som falks tillvitare, för hon har begått en sådan handling. Räcker med att hon dömts för denna.
Citera
2026-04-15, 15:22
Medlem
Citat:
Du menar att männen i tråden bara tänker på sig själva? Är det någon slags projicering baserat på att du själv bara tänker på dig själv?

Det här flickebarnet kommer träffa pojkar framöver och kanske vi borde hoppas att det är din son hon träffar nästa gång?

Dessa skribenter skriver att de vill veta för att inte själva råka ut för henne. Dvs. de tänker bara på sig själva. Läs deras inlägg själv, så får du se.

Min son är under 15 år. Så du är rätt sjuk att du ens tänker så. och stört att du ens drar in min son i detta. Skärpning!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-04-15 kl. 15:35.
Citera
2026-04-15, 15:30
Medlem
Citat:
Det är väl bara att ligga på rygg som en död fisk och sedan hävda att man inte gett samtycke och att kvinnan borde ha förstått.

Ser vi till chalmersfallet i Göteborg så hade ju kvinnan ridit mannen hon sedan anmälde för våldtäkt. Förvisso blev väl den mannen friad när det överklagades men vi kan nog ändå anta att mannen kan nog vara lite aktiv också men ändå hävda att han inte gett samtycke.
Han blev friad i HR men fälld till 3år i TR, den måste varit riktigt jobbigt för honom samt ångest ifrån en annan värd, hon borde betala skadestånd till honom.
Senast redigerad av nodraketen 2026-04-15 kl. 15:33.
Citera
2026-04-15, 15:31
Medlem
Citat:
En variant på Dumpen? Ja det vore nog bra med ett register på de kvinnor man bör undvika.
Absolut det kan rädda många liv
Citera
2026-04-15, 15:33
Medlem
Citat:
Nej.

Samtidigt finns det en rad fall där männen har friats i högre instans och det betyder väl då att kvinnorna måste ha ljugit för båda parter kan ju inte tala sanning?

Den unge chalmeristen blev ju friad i hovrätten till exempel.

Men nazifeministerna här på forumet dömde med chalmesristen efter TR då han fick tre år med.

Slutsatsen av det är de med ljuger är partiska och inte vet ett dugg vad de talar om, ren propaganda är det bara.
Citera
2026-04-15, 15:33
Medlem
Citat:
På vilken statistik baserar du det? Dina personliga killgissningar är inte statistik.

Statistiken talar snarare för motsatsen, nämligen att dömda brottslingar fortsätter begå brott resten av sina liv.

16% återfaller till brott redan inom 1 år, 74% inom 5år. Och då baserar sig statistiken på brott som de blir dömda till och vi kan nog anta att de flesta brottslingar gör en hel del brott som de aldrig blir dömda för..
https://bra.se/rapporter/arkiv/2024-05-30-aterfall-i-brott-2021#h-Omstatistiken

Du får kolla på statistiken för kvinnliga återfallsförbrytare. Den är betydligt lägre. Där får du siffran 17-30%. Beroende på tid från första brottet.
I övrigt så handlar återfall i brottslighet inte bara om samma sorts brott, utan om olika sorters brott.
Tex kan en falsk tillvitare som återfaller i brott, göra sig skyldig till tex bedrägeri 3 år senare etc. Behöver inte vara samma sorts brott.

Mig veterligen finns det endast en person som är serieförbrytare i falsk tillvitelse om våldtäkt.

Därtill får du tänka på att tjejen ärende handlar om är under 18 år. Förhoppningsvis mognar hennes hjärna och hon börjar fatta att hon inte kan bete sig såhär illa och olagligt åt.
Citera
2026-04-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dessa skribenter skriver att de vill veta för att inte själva råka ut för henne. Dvs. de tänker bara på sig själva. Läs deras inlägg själv, så får du se.
Som du ser stämmer inte det du påstår som vanligt, jag har sagt vi borde föra register över dessa kvinnor samt dem som supportar dem och hjälper dem.

Det vill jag knappast bara göra för min egen skull det hoppas jag du kan räkna ut själv.
Citera
2026-04-15, 15:38
Medlem
Citat:
Som den här flickan?

(FB) Flicketös ville bli rik och falskanmälde våldtäkter

Ditt engagemang i såna här trådar går ofta ut på att försöka förmildra omständigheterna och bortförklara varför de unga kvinnorna ljög.

(FB) Malmö: 21-årig kvinna dömd för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Din trovärdighet som skribent befinner sig längst nere i avloppssystemet.

Du är misogyn och har låg läsförståelse. Lägg bara av med ditt dravel. Höj nivån!
Jag bortförklarar inte henens handlande. Jag skriver att hon inte är livsfarlig. En livfarlig person är någon som mördar andra. Frågor på det?
Citera
2026-04-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Som du ser stämmer inte det du påstår som vanligt, jag har sagt vi borde föra register över dessa kvinnor samt dem som supportar dem och hjälper dem.

Det vill jag knappast bara göra för min egen skull det hoppas jag du kan räkna ut själv.

Hon är under 18 år. Alltså ingen kvinna. Utan en tjej. Ett barn. Att ni i tråden vill ha reda på hennes identitet för att inte springa på henne, är för att ni tänker bara på er själva. Era ordval har avslöjat er på denna punkt. Och då undrar jag givetvis: raggar ni på barn under 18 år?

Tycker du att det ska föras register på dömda våldtäktsförövare med? Du som tror att majoriteten är felaktigt dömda. Och register över våldtäktsförövares supportrar?

Tänk till lite! Det blir med sådana register inte bara en sorts brottslighet som registreras. utan samtlig brottslighet. Och samtliga supportrar till samtlig brottslighet. Tänker du till så kommer du nog på att det inte är så roligt längre... Räcker med att de finns i brottsregistret. Gott och väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in