Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Åldern på kvinnan påverkar hennes fertilitet betydligt mer än mannens ålder, detta råder det okunskap kring vilket rapporten även slår fast. Ni verkar ha samma okunskap men har nu alltså chansen att bilda er.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalaskula544
Citat:
Ursprungligen postat av
Medborgarbidrag
Vissa 20 åringar har svårt att få barn. Vissa inte. Själv är jag 35+ och är just nu gravid med min tredje på första försöket (precis som första, andra) och vissa andra i min ålder har det svårare. Männens spermier spelar också roll i det hela. Ibland vet man inte alls varför vissa inte kan få barn då allting ser bra ut på pappret.
Att hänvisa allting till kvinnans ålder är absurt, samt att de flesta kvinnor också vet att fertiliteten sjunker efter 30. Däremot är samma kunskap hos män inte lika känd, dvs att deras spermier också sjunker i kvalitet.
Det jag retar mig på är att man skapar ett "problem" som inte ens är ett problem: dvs "åhnej, det föds för få barn för att hålla vår totalt uppfuckade ekonomi flytande som är HELT baserad på att befolkningen ska växa och växa och växa tills planeten sprängs!". För saken är den att det är NOLL hållbart att det fortsätter öka i befolkningen som det gjort, och någon gång måste den bubblan spricka. Kanske är det nu - när det krävs otroligt mycket av människor för att skaffa sig själv själva och sin familj en god levnadsstandard som inte ens är på vidare hög nivå i Sverige-mått mätt.
Att det sen kommer rapporter, nyhetsinslag och debattartiklar där folk målar upp kvinnor som den egoistiska (eller i detta fallet: outbildade) skurken är bara så jäääääävla tröttsamt när man VET hur förlossningsvården ser ut. Man VET hur kvinnor är de största förlorarna i föräldraledigheten. Man VET hur kvinnors karriärer pausar i år och hur hon får sämre pension. Man VET att det är ett litet helvete att vara gravid. Man VET hur kvinnor får ta större delen av hemarbete OCH DESSUTOM bidra till stor del ekonomiskt. Man VET hur många män vägrar jobba med sig själva, inte tar upp pappaledighet i samma omsträckning och i många fall är otillräckliga partners och ibland pappor. Ändå ska ansvaret på någon ekonomisk tillväxt hamna i kvinnors knän, för att män ska ga det enkelt och peka finger och skrika "DET ÄR HENNES FEL, HON FÖDER INGA BARN" när det egentligen är helt jävla rimligt att det inte sker?
Jag kommer fan ALDRIG förstå mäns jävla vilja att vägra LYSSNA när kvinnor berättar VARFÖR de tar de besluten de tar?! Ni äckliga flashback-män är för fan vidrigare är min skit jag spolade ner i toaletten i morse: ni är så jävla självgoda och äckliga och tar inget jävla ansvar för något utan skyller fan allt på alla andra.
Jag hoppas att kvinnor fortsätter göra precis som de vill, dvs föder färre barn av alla de anledningar som finns, och att ingen jävel finns där och torkar er i röven när ni är gamla och ligger på hemmet. Jag har snart tre pojkar och TACK OCH LOV har de mer sympati i sina lillfingrar än vad ni idioter har i hela kroppen - de är framtiden och när bubblan väl spricker kommer de göra ett toppenjobb att bygga upp världen igen med EMPATI, NYFIKENHET kring andras situation och FÖRSTÅELSE! Något ni jävla as inte besitter för fem öre.
Ni kan fan dra åt helvete allihopa.