2026-04-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hörs väl på ordet livsfarlig, att det är någon som är fara för ens liv, dvs: skulle kunna ha död på en.

Detta barn är inte livsfarlig, vad vi vet. Men hon har begått ett mycket allvarligt brott.

Vad får dig att tro att hon snart ät 18? Hon kan likaväl vara 15 år.

Har man förstört livet för en kille så att denne under resten av sitt liv kommer betraktas som en våldtäktsman så är man livsfarlig.

Några kommer fortsätta att betrakta killen som en våldtäktsman resten av hans liv trots att han friats från brottet. Några kommer alltid säga ingen rök utan eld.
Och det kunde ha blivit värre om det hade saknats stöd av kameror.
Citera
2026-04-15, 08:18
Medlem
Citat:
Det är sällsynt med falsk angivelse kring alla sorts brott. Och som sagt. Ett eller två fall av återfallsförbrytare när det kommer till falsk angivelse om våldtäkt. Extremt jobbig process att gå igenom med förundersökning (som oftast blir nedlagd, 95% av förundersökningar läggs ner i våldtäktsärenden). Inte troligt att det är många som vill gå igenom det ännu en gång...

Vad gäller återfallsförbrytare, så återfaller 40% av manliga brottslingar i någon form av brott inom 3 år efter att de friats från ett brott. Och 30% av kvinnliga brottslingar återfaller I brott 3 år efter att de har friats, i någon form av brott.

Rent statistiskt etc. Är sannolikheten låg att barnet detta ärende gäller, skulle begå ytterligare en falsk angivelse om våldtäkt. Hon blev ju påkommen (tack och lov) och lär ha lärt sig en rejäl läxa nu!

Och i övrigt är hon ett barn under 18 år. Så obegripligt att vuxna män i tråden är så rädda att råka på henne och riskera att få falsk angivelse om våldtäkt över sig. Vuxna män i tråden borde väl om något låta bli barn under 18, i första hand. Det är väl främst där deras fokus bör ligga. Låter de bli det är ju risken minimal att de skulle råka på barnet detta ärende handlar om.

Du menar att männen i tråden bara tänker på sig själva? Är det någon slags projicering baserat på att du själv bara tänker på dig själv?

Det här flickebarnet kommer träffa pojkar framöver och kanske vi borde hoppas att det är din son hon träffar nästa gång?
Citera
2026-04-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Har man förstört livet för en kille så att denne under resten av sitt liv kommer betraktas som en våldtäktsman så är man livsfarlig.

Några kommer fortsätta att betrakta killen som en våldtäktsman resten av hans liv trots att han friats från brottet. Några kommer alltid säga ingen rök utan eld.
Och det kunde ha blivit värre om det hade saknats stöd av kameror.

Ja straffet för att anklaga någon falskt borde höjas rejält
Citera
2026-04-15, 08:27
Medlem
Citat:
Jag skriver om statistiskt. Och att rent statistiskt är det väldigt liten risk att hon gör det igen. Och ännu mindre risk att du skulle råka träffa henne, om du inte är en sådan som raggar på minderåriga barn.

Försvarar henne? Nej, det gör jag verkligen inte. Märkligt att du ens får för dig något sådant bisarrt.

På vilken statistik baserar du det? Dina personliga killgissningar är inte statistik.

Statistiken talar snarare för motsatsen, nämligen att dömda brottslingar fortsätter begå brott resten av sina liv.

16% återfaller till brott redan inom 1 år, 74% inom 5år. Och då baserar sig statistiken på brott som de blir dömda till och vi kan nog anta att de flesta brottslingar gör en hel del brott som de aldrig blir dömda för..
https://bra.se/rapporter/arkiv/2024-05-30-aterfall-i-brott-2021#h-Omstatistiken
Citera
2026-04-15, 08:33
Medlem
Citat:
Du säger alltså att det kan vara ända upp till 95% av alla anmälningar som egentligen är falskanmälningar.

Nej, hur kommer du fram till den slutsatsen?

Sexualbrott är generellt svåra att åtala för då det i de allra flesta fall saknas vittnen och liknande. För att en åklagare skall få väcka talan så måste det vara troligt att det leder till fällande dom.

Ytterst få cykelstölder leder till fällande dom. Det betyder inte att alla cykelstölder som inte leder till fällande dom är falskanmälninger.
Citera
2026-04-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ja hon kommer ju vara ett minderårigt barn för alltid.

Hon är inte ens minderårig utan byxmyndig och flashback är öppet för alla över 18 så hennes nästa "pojkvän" skulle teoretiskt sett kunna vara en skribent i tråden och han skulle kunna ha sex med henne helt lagligt även om tomatpurén tycker att han är en våldtäktsman som våldtar minderåriga.
Senast redigerad av L.D. 2026-04-15 kl. 08:42.
Citera
2026-04-15, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej, hur kommer du fram till den slutsatsen?

Sexualbrott är generellt svåra att åtala för då det i de allra flesta fall saknas vittnen och liknande. För att en åklagare skall få väcka talan så måste det vara troligt att det leder till fällande dom.

Ytterst få cykelstölder leder till fällande dom. Det betyder inte att alla cykelstölder som inte leder till fällande dom är falskanmälninger.

Om du inte förstår innebörden av orden "kan" och "upp till" så föreslår jag att du frågar din svenskalärare.
Senast redigerad av L.D. 2026-04-15 kl. 08:43.
Citera
2026-04-15, 08:43
Medlem
Citat:
Om du inte förstår innebörden av ordet "kan" så föreslår jag att du frågar din svenskalärare.

Nej, att du inte begriper svenska är nog mer ditt problem än mitt.

Att det KAN betyda att resterande anmälningar är falska är ett felaktgt antagande, precis som jag förklarade i min replik.
Citera
2026-04-15, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej, att du inte begriper svenska är nog mer ditt problem än mitt.

Att det KAN betyda att resterande anmälningar är falska är ett felaktgt antagande, precis som jag förklarade i min replik.

Det är vanligt med falska anmälningar men i regel tror jag kvinnan lurat sig själv att hon blivit utsatt fast hon inte blivit det,
Citera
2026-04-15, 13:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Jag är helt övertygad om 99% av alla våldtäksanmälningar som läggs ner är falskaangivelser, finns det något som motbevisar det?

Nej.

Samtidigt finns det en rad fall där männen har friats i högre instans och det betyder väl då att kvinnorna måste ha ljugit för båda parter kan ju inte tala sanning?

Den unge chalmeristen blev ju friad i hovrätten till exempel.
Citera
2026-04-15, 13:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hörs väl på ordet livsfarlig, att det är någon som är fara för ens liv, dvs: skulle kunna ha död på en.

Detta barn är inte livsfarlig, vad vi vet. Men hon har begått ett mycket allvarligt brott.

Vad får dig att tro att hon snart ät 18? Hon kan likaväl vara 15 år.

Som den här flickan?

(FB) Flicketös ville bli rik och falskanmälde våldtäkter

Ditt engagemang i såna här trådar går ofta ut på att försöka förmildra omständigheterna och bortförklara varför de unga kvinnorna ljög.

(FB) Malmö: 21-årig kvinna dömd för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Din trovärdighet som skribent befinner sig längst nere i avloppssystemet.
Citera
2026-04-15, 13:49
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det är vanligt med falska anmälningar men i regel tror jag kvinnan lurat sig själv att hon blivit utsatt fast hon inte blivit det,

För att kvinnor är pålitliga och ärliga då eller? Vilket fullständigt jävla svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in