Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Du lever livet "i den snabba filen" genom att hanka dig fram på A-kassa, bo i en pundarkvart och begå småbrott?
Du verkar ha missat att typ 99% av alla kriminella lever under knaprare förhållande än en svensk genomsnittsinkomsttagare. Men det är samtidigt 99% mer spänning, och du träffar faktiskt intressanta individer.
När jag kör 9-5-livet är det mest intressanta snack om senaste fotbollsmatchen, Mello, varför chefen köper Gevalia istället för Zoegas, lättsamt politiskt gnäll (dock såklart aldrig faktiskt kontroversiellt) etc...
Det är två olika sorters skitliv, och då jag inte hör riktigt hemma i någon av världarna så alternerar jag lite, och det funkar bra för mig. Eller sådär. Har mindre officiellt sparkapital än de flesta som också är 35, men jag har andra tillgångar som kan vara bra (guld, silver och alldeles för mycket kontanter som jag hela tiden försöker köpa massa mat, bensin och förbruksningsvaror för. Mina a-kassepengar är jag så tråkig att jag köper indexfonder för...) Men ja, jag har ingen bostad, inget fordon (som är skrivet på mig) eller så, så jag ligger såklart "back" ekonomiskt om det nu är en tävling
Men att kalla det "snabba filen" är väl att försöka göra sig lustig över det... så ha-ha, då.