Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
Arbetlöshetsersättningen finansieras till största delen med skattemedel och endast till mindre del genom medlemsavgifter. Under 2024 var fördelningen 77/23%. Du lever till tre fjärdedelar på andra skattebetalares pengar och till en fjärdedel på andra a-kassemedlemmars pengar.
Någon rätt att "chilla" som du uttrycker det finns inte i regelverket. Ryck upp dig och skaffa ett arbete.
Okej, du vinner på den punkten. Fast jag kan kontra med att jag gärna stjäl skattepengar och hade stulit ännu mer om så var möjligt, för jag avskyr den svenska regeringen och staten. Kör skiten i botten så får smartare män bygga upp det igen, med en sann meritokrati.
Vi kan inte ha horungar som Annie Rööf som arbetsmarknadsminister (nej, inte längre, jag vet) men som aldrig ens haft ett sommarjobb. Vansinne. Och det här är 10 miljoner människor helt okej med. Världen är craaazy.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonsword
Vad brukar du göra när du chillar på a-kassa? Jag har en vän som jobbade på ett måleriföretag som konkade och han levde på a-kassa ett tag, han spelade Counter-Strike och drack folköl varje dag typ, hehe.
Jag ljuger om jag säger att jag är mer produktiv, men vad fan, sådant är livet ibland. Är man inte bög-akademiker så är det inte alltid man har reell tillgång till jobb om man nu inte, som tråden berör, ska flytta till CP-Norrland och bo i tält.